@Tourer,
Geen idee er is gewoon door de vorige eigenaar een nieuw stuur ingezet, naar mijn weten gewoon een e39 facelift model, maar mijn mening kun je niet vertrouwen daarin, dit is mijn eerste BMW

@Thedutchone,
Wel langs gekomen maar wat was het druk gisteren op de weg, ik ben naar Belgie geweest om mijn remmen te monteren en had de hoop met een weekend dat het wel rustig was op de weg, niet dus...
@Speedy25,
dan zal ik het nu dus voor je testen zie het volgende verhaal

Goed,
Nadat het al op de planning stond om mijn remmen te vervangen was het gisteren dan zover. Oorspronkelijk had ik het idee om een Big Brake Kit te monteren, maar omdat en de vakantie eraan zit te komen en omdat ik bezig ben om mijn vriendin uit Indonesie over te halen, kwam de wagen dus op een lager plan te staan......
Ben een kleine week bezig geweest om betere remschijven te vinden, maar er is niet zoveel keus daarin, of ze zijn gewoon niet zwevend dan (nog minder koeling). Een van de adressen die ik gemaild had reageerde zeer snel terug en to nu toe de enigste: Performance Shop Geel uit jawel Belgie......
Hij raade mij aan wat Speedy25 dus gisteren al zei, terwijl mijn spullen gemonteerd werden. Gewoon voor en achter orginele schijven, icm EBC yellow blokken en stalen remleidingen. Remolie naar 5.1 vond hij niet nodig, was meer voor circuitgebruik, wel een betere 4.0 erin gedaan ATP blue (of zoiets), het is iig een blauwe remvloeistof......
Mooiste van alles was dat hij gewoon alles op voorraad had liggen en ik gistermiddag daar langs kon komen om alles gemonteerd te krijgen. Toen de wagen op de brug stond bleek er ook een rubber van een kogel van de ophanging gescheurd te zijn en dat onderdeel dus ook maar even gelijk vervangen. Alles was gefixt in 2 uurtjes tijd

En omdat nieuwe spulletjes toch altijd het mooist zijn na montage even snel 2 foto's geschotenvan de nieuwe schijven en blokken na montage (weliswaar met de telefoon, maar wel goede kwaliteit):
Achter:

Voor:

Deze blokken gebruikte Frits ook op de Nurnbergring, dus ik ga er van uit dat ze een paar keer hard remmen ook wel moeten kunnen handelen. Op dit moment ben ik nog bezig met het inrijden, maar ik ben benieuwd naar het resultaat, ik hoop dat de betaalde euro's een beter remgevoel gaan geven

Groeten,
Eric