Pagina 2 van 2

Re: Trillen in stuur

Geplaatst: 02 nov 2012, 22:56
door bimmer-jeroen
@dynamo:
Dan hebben ze bij monteren van jou schijven ook niet gelet op de gangbaarheid van je klauw, omdat deze is blijven hangen is je schijf te heet geworden, en dan bij temperatuurveranderingen (bijv waterplas) wil je schijf dan heel snel krom gaan. Hoe duur die schijf ook was, dat is nu eenmaal de eigenschap van staal.

Re: Trillen in stuur

Geplaatst: 03 nov 2012, 09:23
door DJLeonardo
Heb ik ook gehad. 2x nieuwe schijven terwijl de klauw nog goed zou zijn. Bleek er toch eentje te blijven hangen. Je kunt dat blijkbaar niet goed genoeg zien. Sinds de klauwen zijn vervangen is het opgelost.

Re: Trillen in stuur

Geplaatst: 03 nov 2012, 16:33
door Dynamo
bimmer-jeroen schreef:@dynamo:
Dan hebben ze bij monteren van jou schijven ook niet gelet op de gangbaarheid van je klauw, omdat deze is blijven hangen is je schijf te heet geworden, en dan bij temperatuurveranderingen (bijv waterplas) wil je schijf dan heel snel krom gaan. Hoe duur die schijf ook was, dat is nu eenmaal de eigenschap van staal.
Da's een beetje mijn eigen schuld, vrees ik...
Bij het vervangen van de schijven waren er twijfels over de gangbaarheid en ik heb toen besloten de klauw niet te vervangen. Sindsdien hield ik het wel een beetje in de gaten door de hoeveelheid remstof op de velg links en rechts te vergelijken, maar daar zat niet echt verschil in.
Tot een week of twee geleden. Toen merkte ik bij het stoplicht ineens dat de wagen wat minder door rolde. Alsof de handrem er heel lichtjes op stond.
Die avond gelijk naar de garage maar toen was t dus achteraf al te laat.
Ik heb het idee dat het iets met de buitentemp te maken had waardoor ie plotseling toch echt bleef hangen.