probleem camshaft sensor inlet
Re: probleem camshaft sensor inlet
Misschien staat je motor niet meer op tijd komt ook vaak voor bij deze motoren.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: probleem camshaft sensor inlet
@giedo
Nee deze fout zit er nog steeds in. eigenlijk ook geen tijd gehad om het verder uit te zoeken maar ik hoop binnenkort hier tijd voor vrij te maken.
@rob75
Dat rare "bijna afslaan" heb ik echt alleen als ik de bmwscanner er aan heb gehad en de fout heb gereset. Bij de eerste keer starten na het resetten van deze melding kom het alleen voor.
Normaal gaat het starten met koud of warm weer gaat prima, uitvallen doet hij hierna ook niet.
Misschien goed om eens langs offenga te gaan om het even met ze te bekijken... Ook na het bericht van Vegito niet een slecht idee.
Nee deze fout zit er nog steeds in. eigenlijk ook geen tijd gehad om het verder uit te zoeken maar ik hoop binnenkort hier tijd voor vrij te maken.
@rob75
Dat rare "bijna afslaan" heb ik echt alleen als ik de bmwscanner er aan heb gehad en de fout heb gereset. Bij de eerste keer starten na het resetten van deze melding kom het alleen voor.
Normaal gaat het starten met koud of warm weer gaat prima, uitvallen doet hij hierna ook niet.
Misschien goed om eens langs offenga te gaan om het even met ze te bekijken... Ook na het bericht van Vegito niet een slecht idee.
Re: probleem camshaft sensor inlet
Ik moet eerst alle sensoren en bekabeling uit sluiten. Want om te kijken of de motor op tijd staat is een duren klus. Moet met speciaal gereedschap of niet?
Re: probleem camshaft sensor inlet
Even een update over de status.
Omdat ik zelf geen idee meer had waar ik het kon zoeken is hij naar een BMW specialist geweest.
Er was een veer los die weer op de juiste positie op de excentriek-as is gezet. Helaas konden ze de foutmelding van de sensor niet verhelpen, deze bleef namelijk terug komen wat ze ook probeerden. Ik neem aan dat ze wel hebben gezien dat de motor op tijd loopt omdat de bovenkant er af is geweest.
Na de reparatie merkte ik direct dat de auto veel stiller was, ook bij het starten. Hij pakte ook veel beter op bij wat lagere toerentallen en was over het hele bereik veel feller.
Maar nu is het probleem waar ik eigenlijk mee zat nog steeds niet verholpen: foutmelding camshaft sensor inlet. Heeft iemand nog suggesties?
Omdat ik zelf geen idee meer had waar ik het kon zoeken is hij naar een BMW specialist geweest.
Er was een veer los die weer op de juiste positie op de excentriek-as is gezet. Helaas konden ze de foutmelding van de sensor niet verhelpen, deze bleef namelijk terug komen wat ze ook probeerden. Ik neem aan dat ze wel hebben gezien dat de motor op tijd loopt omdat de bovenkant er af is geweest.
Na de reparatie merkte ik direct dat de auto veel stiller was, ook bij het starten. Hij pakte ook veel beter op bij wat lagere toerentallen en was over het hele bereik veel feller.

Maar nu is het probleem waar ik eigenlijk mee zat nog steeds niet verholpen: foutmelding camshaft sensor inlet. Heeft iemand nog suggesties?
Re: probleem camshaft sensor inlet
als je de kabel van die sensor losneemt, krijg je dan een ander soort melding?
dan weet je dat de bedrading iig goed is of niet goed is.
volgens mij moet je dan een "open circuit" melding krijgen.
en heb je nog andere meldingen?
soms zijn andere klachten die ervoor kunnen zorgen dat je een bepaalde foutmelding krijgt.
ik had zelf bivoorbeeld missfires en lambda fouten vanwege een lekke (valse lucht) ccv
dan weet je dat de bedrading iig goed is of niet goed is.
volgens mij moet je dan een "open circuit" melding krijgen.
en heb je nog andere meldingen?
soms zijn andere klachten die ervoor kunnen zorgen dat je een bepaalde foutmelding krijgt.
ik had zelf bivoorbeeld missfires en lambda fouten vanwege een lekke (valse lucht) ccv
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: probleem camshaft sensor inlet
@bmw316; kan je eens wat eer vertellen over de reparatie die de specialist heeft uitgevoerd? Veer? Excentriek -as? Ben wel even benieuwd wat er precies mis was daar...
Thx!
Thx!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: probleem camshaft sensor inlet
Ik durf niet te zeggen wat het precies is, als iemand hier meer informatie over heeft dan hoor ik dat graag.
Dit is wat op de bon stond die ik mee had gekregen.
Ze vertelden wel dat als het schudden en inhouden weer terugkomt dat er dan een dure reparatie aan zit te komen van tegen de 2000 euro.
Dit is wat op de bon stond die ik mee had gekregen.
Ze vertelden wel dat als het schudden en inhouden weer terugkomt dat er dan een dure reparatie aan zit te komen van tegen de 2000 euro.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: probleem camshaft sensor inlet
Dan gaan ze je vanos vervangen denk ik.
Ik heb het zelfde probleem, had INPA besteld maar het pakketje is zoek geraakt bij DHL
Als het nog lang duurt zal ik het opnieuw moeten bestellen ben ik bang, daarna kan ik pas echt kijken of het weer die sensor is
Ik heb het zelfde probleem, had INPA besteld maar het pakketje is zoek geraakt bij DHL

Als het nog lang duurt zal ik het opnieuw moeten bestellen ben ik bang, daarna kan ik pas echt kijken of het weer die sensor is
The ultimate driving machine, BMW
Re: probleem camshaft sensor inlet
Als ik er zo over terug denk dan begonnen de problemen met het trillen bij lage toeren en stationair na een paar ritten door duitsland, dan wel over langere afstand op de volle snelheid van 210.
Laatst had ik eens zin om door te rijden en ging met 190+ over de snelweg in nederland, en hierna heb ik exact de zelfde problemen weer terug die ik had voor deze reparatie.
Bij lage snelheid weer inhouden/trillen/schudden ook een wat rauw klinkende motor. stationair ook wat onrustig en bovendien weer wat missende kracht bij het optrekken.
De auto eens flink belasten (wel goed op temperatuur) moet toch geen probleem zijn voor deze auto?
Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet omdat 2 garages eigenlijk het probleem niet hebben kunnen vinden. De sensor blijft de fout vinden en ze weten niet waarom.
Het verbruik blijft ook een aandachtspuntje. ik krijg hem echt met moeite boven de 1 op 12, dit bij langere afstanden. Vpower of andere (dure) benzine maakt niks uit. bij een snelheid van 130 staat de meter precies in het midden op 1 op 10. dit moet toch beter kunnen dacht ik zelf...
Laatst had ik eens zin om door te rijden en ging met 190+ over de snelweg in nederland, en hierna heb ik exact de zelfde problemen weer terug die ik had voor deze reparatie.
Bij lage snelheid weer inhouden/trillen/schudden ook een wat rauw klinkende motor. stationair ook wat onrustig en bovendien weer wat missende kracht bij het optrekken.
De auto eens flink belasten (wel goed op temperatuur) moet toch geen probleem zijn voor deze auto?
Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet omdat 2 garages eigenlijk het probleem niet hebben kunnen vinden. De sensor blijft de fout vinden en ze weten niet waarom.
Het verbruik blijft ook een aandachtspuntje. ik krijg hem echt met moeite boven de 1 op 12, dit bij langere afstanden. Vpower of andere (dure) benzine maakt niks uit. bij een snelheid van 130 staat de meter precies in het midden op 1 op 10. dit moet toch beter kunnen dacht ik zelf...
Re: probleem camshaft sensor inlet
Makkelijk inderdaad... lambda sonde of lmm defect?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: probleem camshaft sensor inlet
Lijkt mij iets in je cilinderkop, met de verstelling van je nokkenas.
Zou het gewoon eens rustig laten uitleggen bij de BMW specialist die de veer goed heeft teruggeplaatst.
Deze veer zal er waarschijnlijk afgegaan zijn doordat je langer met hoog toerental gereden hebt lijkt mij zoals ik uit je verhaal begrijp.
Waarschijnlijk is er wat versleten waardoor de veer loskomt, normaal hoort dit niet te gebeuren.
En wellicht als de boel serieus losgehaald gaat worden zal ook je sensor probleem duidelijk worden.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Zou het gewoon eens rustig laten uitleggen bij de BMW specialist die de veer goed heeft teruggeplaatst.
Deze veer zal er waarschijnlijk afgegaan zijn doordat je langer met hoog toerental gereden hebt lijkt mij zoals ik uit je verhaal begrijp.
Waarschijnlijk is er wat versleten waardoor de veer loskomt, normaal hoort dit niet te gebeuren.
En wellicht als de boel serieus losgehaald gaat worden zal ook je sensor probleem duidelijk worden.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: probleem camshaft sensor inlet
Ik zit met eenzelfde probleem. Ik heb foutecode;
P0368 Nokkenas Positie sensor circuit 'B' Bank1 signaalspanning hoog
Nu heb ik een sensor gekocht vandaag, en verwisselt met de outlet sensor, B staat namelijk voor outlet. Echter toen ik de auto starten, viel hij stationair weg, en de fout leek ook weer terug te komen. Dus even terug gewisseld voordat er wat kapot gaat, ook na het terugwisselen liep hij even onrustig... Maargoed, iemand enig idee wat de reden kan zijn? Het is trouwens niet de originele sensor die ik gekregen heb... En er zit trouwens maar 1 outlet sensor op toch? Of zit er ook een aan de achterkant van het blok? Of had ik hem even moeten laten zitten en had hij tijd nodig om zich in te regelen? Heb ongeveer 3-5 minuten gespeeld met het gas om hem niet uit te laten vallen..
P0368 Nokkenas Positie sensor circuit 'B' Bank1 signaalspanning hoog
Nu heb ik een sensor gekocht vandaag, en verwisselt met de outlet sensor, B staat namelijk voor outlet. Echter toen ik de auto starten, viel hij stationair weg, en de fout leek ook weer terug te komen. Dus even terug gewisseld voordat er wat kapot gaat, ook na het terugwisselen liep hij even onrustig... Maargoed, iemand enig idee wat de reden kan zijn? Het is trouwens niet de originele sensor die ik gekregen heb... En er zit trouwens maar 1 outlet sensor op toch? Of zit er ook een aan de achterkant van het blok? Of had ik hem even moeten laten zitten en had hij tijd nodig om zich in te regelen? Heb ongeveer 3-5 minuten gespeeld met het gas om hem niet uit te laten vallen..
Re: probleem camshaft sensor inlet
Even een update op mijn oude probleem.
Na wat contact met een garage zijn beide vanossen (dual vanos of valvetronic systeem) vervangen en is de auto weer op tijd gezet. De fout waarmee ik het topic heb gestart is verholpen. Een aantal dingen waren compleet anders na deze reparatie:
- Veel meer koppel onder de 3000 toeren,
- stillere motor
- lager verbruik
Echter is dit van korte duur geweest. Na 4 weken (1000km) begonnen de volgende problemen:
- wat inhouden/stotteren bij lage toeren
- ratelend geluid (ketting?) bij koude motor en lage toeren
- het volgende geluid bij het starten maar dan maar 1-2 seconden: http://www.youtube.com/watch?v=EbSNVanVCOI
De auto heeft nog geen fouten maar ik maak mij wel zorgen om dat geluid bij het starten. Iemand ideeën?
Na wat contact met een garage zijn beide vanossen (dual vanos of valvetronic systeem) vervangen en is de auto weer op tijd gezet. De fout waarmee ik het topic heb gestart is verholpen. Een aantal dingen waren compleet anders na deze reparatie:
- Veel meer koppel onder de 3000 toeren,
- stillere motor
- lager verbruik
Echter is dit van korte duur geweest. Na 4 weken (1000km) begonnen de volgende problemen:
- wat inhouden/stotteren bij lage toeren
- ratelend geluid (ketting?) bij koude motor en lage toeren
- het volgende geluid bij het starten maar dan maar 1-2 seconden: http://www.youtube.com/watch?v=EbSNVanVCOI
De auto heeft nog geen fouten maar ik maak mij wel zorgen om dat geluid bij het starten. Iemand ideeën?
Re: probleem camshaft sensor inlet
Zoals ik al eerder zijn timing is een issue met deze motor om verschillende redenen
1. Ketting geleider gaat stuk
2. ketting is uitgerekt en slaat over
3. Kettingspanner is kort en kan vervangen worden door langere versie modificatie set
4. Vanos cam versleten (vanos is niet valvetronic zelf)
5 VVT motor bovenop je motor die te kleppen stelt.
Het Valvetronic systeem wat de N42 gebruikt is heel gevoelig voor juiste olie en dikte van de olie.
0W40 LL01 is het beste voor deze motor ivm Sludge.
Bij reparatie van Valvetronic motor kost inderdaad veel geld omdat alles vanaf de boven blok eraf gaat en je hebt daar speciaalgereedschap en kennis nodig.
Waarom heb je niet gelijk alles vervangen als het toch open was? een ketting kost niet zo duur en een geleider.
PS wat ik merk is als je 4 sec even wacht met starten gewoon in contact 2 laat en dan start dan zou het niet moeten ratelen.
1. Ketting geleider gaat stuk
2. ketting is uitgerekt en slaat over
3. Kettingspanner is kort en kan vervangen worden door langere versie modificatie set
4. Vanos cam versleten (vanos is niet valvetronic zelf)
5 VVT motor bovenop je motor die te kleppen stelt.
Het Valvetronic systeem wat de N42 gebruikt is heel gevoelig voor juiste olie en dikte van de olie.
0W40 LL01 is het beste voor deze motor ivm Sludge.
Bij reparatie van Valvetronic motor kost inderdaad veel geld omdat alles vanaf de boven blok eraf gaat en je hebt daar speciaalgereedschap en kennis nodig.
Waarom heb je niet gelijk alles vervangen als het toch open was? een ketting kost niet zo duur en een geleider.
PS wat ik merk is als je 4 sec even wacht met starten gewoon in contact 2 laat en dan start dan zou het niet moeten ratelen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: probleem camshaft sensor inlet
1. Ketting geleider gaat stuk
Is inderdaad naar gekeken maar was nog in prima staat.
2. ketting is uitgerekt en slaat over
Ook dit leek niet het geval, het uitrekken dan.
3. Kettingspanner is kort en kan vervangen worden door langere versie modificatie set
Kettingspanner is recent al vervangen voor het nieuwe model. Het oude exemplaar was echter ook al de gemodificeerde versie
4. Vanos cam versleten (vanos is niet valvetronic zelf)
Nagekenen > geen problemen gevonden.
5 VVT motor bovenop je motor die te kleppen stelt.
Stappenmotor is vervangen.
Zoals je aangeeft helpt het inderdaad om de motor even een paar seconden op de stand voor de start te houden voor je de auto start. Dan is de ratel bij het starten weg (zoals in mijn filmpje) maar echter nog niet bij lage toerentallen.
Ik heb niet voor de reparatie van de ketting gekozen omdat het al duur genoeg is en na controle bleek dat dit niet nodig was. Achteraf...
Nu wel een offerte gekregen voor het vervangen van de ketting, geleiders, spanner, toebehoren en werkuren voor €500. Is dit een reëel bedrag?
Is inderdaad naar gekeken maar was nog in prima staat.
2. ketting is uitgerekt en slaat over
Ook dit leek niet het geval, het uitrekken dan.
3. Kettingspanner is kort en kan vervangen worden door langere versie modificatie set
Kettingspanner is recent al vervangen voor het nieuwe model. Het oude exemplaar was echter ook al de gemodificeerde versie
4. Vanos cam versleten (vanos is niet valvetronic zelf)
Nagekenen > geen problemen gevonden.
5 VVT motor bovenop je motor die te kleppen stelt.
Stappenmotor is vervangen.
Zoals je aangeeft helpt het inderdaad om de motor even een paar seconden op de stand voor de start te houden voor je de auto start. Dan is de ratel bij het starten weg (zoals in mijn filmpje) maar echter nog niet bij lage toerentallen.
Ik heb niet voor de reparatie van de ketting gekozen omdat het al duur genoeg is en na controle bleek dat dit niet nodig was. Achteraf...

Nu wel een offerte gekregen voor het vervangen van de ketting, geleiders, spanner, toebehoren en werkuren voor €500. Is dit een reëel bedrag?