Pagina 2 van 2
Re: standkachel e39
Geplaatst: 13 dec 2012, 23:23
door e28-520i
didrickydo schreef:Wat is precies het probleem bij jou ?
En wat voor keuzes heb jij ?
Ik heb het "enigzins" voor elkaar .
Als de auto sochtends echt koud is heeft de standkachel
Moeite en komt eigenlijk niet op temperatuur .
Als de auto 1 maal warm is geweest blaast de standkachel
Wel gewoon warme lucht bij koude motor .
Uitlaatje misschien verstopt? of een aanvoer slang aangezien hij ook een tijd niet gebruikt is.
De standkachel zit achter het linker voorwiel achter de wielkuip.
Als je onder je auto kijkt achter je voorwiel dan moet je daar een heel klein (30cm lange) uitlaatje zien die is dus van de standkachel.
Ook als je de motorkap open doet en bij de linker veerpoot kijkt en die interieur filter bak (bestuurderskant) eruit pakt zie je daar ook 2 (ijzeren,aluminium) pijpjes lopen die zijn van het koelwater.
Mocht je iets kapot hebben ik heb nog een complete standkachel in de aanbieding van en 530d.
Re: standkachel e39
Geplaatst: 11 jan 2013, 09:34
door didrickydo
Na een tijdje plezier gehad te hebben van de standkachel
Heb ik er weer een probleem mee .
Ik denk nu aan de gloeibougie.
Kachel slaat even aan . 30 sec ofzo en gaat dan uit.
Geen warme lucht . Is z'n gloeibougie los te koop ?
Re: standkachel e39
Geplaatst: 13 jan 2013, 18:20
door Cor65
Hallo
Ik heb zelf ook een standkachel van Webasto met gsm module
Ik heb een keer gehad dat het brandstofpompje defect was
Kachel probeert wel op te starten maar stopt er mee
Pompje zit aan de bestuurderskant ter hoogte van de stoel, je hoort hem tikken met aanzetten
Eventueel de uitgaande leidingen losmaken en kijken of er brandstof uitlomt
Succes Cor
Re: standkachel e39
Geplaatst: 13 jan 2013, 22:34
door streamline
Gloeibougie is los te vervangen.
Als je auto een standkachel heeft, laat hem iedere maand een keer lopen.
Ook al is het zomer. zo blijft de boel langer heel
Re: standkachel e39
Geplaatst: 14 jan 2013, 16:08
door didrickydo
Ik gebruikte de kachel wekelijks .
Bmw uit laten lezen en de computer zegt vlam
Onderbreking ofzo .
Als de motor warm is en ik schakel hem dan in
Doet de kachel het een minuut ongeveer . Je ruikt hem ook
En rookt heel licht .
Dus ontsteekt gewoon . Daarna gaat de blower eerst uit in de auto
Dan loopt de kachel nog 30sec door en dan kapt alles er mee
.
Zekering erin en uit . Stukje rijden en pas dan doet hij het weer zoals hier boven.
Bij koude motor gebeurt er helemaal niks
Re: standkachel e39
Geplaatst: 18 jan 2013, 14:12
door postbus24
Muhtar schreef:Ik heb hetzelfde probleem, bij mij ook alleen maar koude lucht. Hij blaast dus wel.
Door middel van een aanpassing aan de software kunnen ze de standkachel activeren.
Ik heb een E39 525D
Een aanpassing van de software is niet altijd voldoende. Blijkbaar heb je ook nog een extra electrische waterpomp nodig om het koelwater naar je interieur te pompen. Niet alle E39's hebben deze pomp waardoor de software aanpassing niet bij iedereen werkt.
onderdeel nr 19:
Re: standkachel e39
Geplaatst: 18 jan 2013, 15:49
door didrickydo
Heb mijn auto in middels bij auto cool gebracht .
Deze hebben De kachel uitgebouwd en getest op hun test
Apparatuur . De kachel werkte hier op perfect .
Er zat bij de aanvoer slang verstopt .
Helaas is het hierna nog niet verholpen .
Hun Zeiden dat het enige wat over bleef dat de elektronica
Op de standkachel niet lekker meer is .
Is niet los te koop .
Auto word met deze temparatuuren ook heel langzaam
Of gewoon niet goed warm . Dus wat moet ik nou doen
Re: standkachel e39
Geplaatst: 18 jan 2013, 17:13
door postbus24
didrickydo schreef:
Auto word met deze temparatuuren ook heel langzaam
Of gewoon niet goed warm . Dus wat moet ik nou doen
De water thermostaten 'mischien eerst een nakijken dan ?
Re: standkachel e39
Geplaatst: 18 jan 2013, 22:03
door didrickydo
Denk dat die goed zijn. De standkachel helpt de motor
Normaal gesproken op temparatuur te komen