Accu problemen
Re: Accu problemen SPOED!
Dat kan volgens mij niet, als de spanning van de accu goed is maakt het niet uit wat de capaciteit van de accu is. De interne weerstand van de accu en de startmotor en de spanning bepalen uiteindelijk de stroomsterke en niet de capaciteit.
F10 N57N
Re: Accu problemen SPOED!
Dat is lulkoek,of je nu een 50 ah of een 100 ah accu monteerd als beide accu vol zijn draaid de startmotor net zo snel.Kevv18 schreef:Als je een grotere accu monteerd, geeft deze meer stroom. waardoor je startmotor meer toeren draait.
Hierdoor denkt je auto dat die al aan het lopen is, en gaat die dus de normale hoeveel heid inspuiten. ipv juist het extratje meer om de auto aan te laten springen.
de auto gaat nu dus nooit aanspringen.
De 50 ah zal alleen eerder leeg zijn,maar dat is het enigste.
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Re: Accu problemen
Motor werk op spanning, niet op stroom. Alleen als de batterij de stroom niet geleverd krijgt gaat hij trager draaien.
ik twijfel toch aan die dynamo check, ik zou de spanning eens via het verborgen menu in de gaten houden.
De IBS is ook een mogelijke schuldige, bij "onverklaarbare" problemen is het meestal de IBS die stuk is.
ik twijfel toch aan die dynamo check, ik zou de spanning eens via het verborgen menu in de gaten houden.
De IBS is ook een mogelijke schuldige, bij "onverklaarbare" problemen is het meestal de IBS die stuk is.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Accu problemen
Zo vandaag de IBS laten vervangen....hoop dat nu de problemen zijn opgelost.
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Accu problemen
Wat heeft het gekost als ik vragen mag?, heb binnekort een grote beurtje dan vervang ik die ook meteen.
Re: Accu problemen
Je kan m ook gewoon los late hangen.
Re: Accu problemen
Heb ook weer een pech geval. Accu vorig jaar vervangen door een Varta Start/Stop functie. Heeft een tijd goed gedraait maar door het leeglopen (inmiddels verholpen) heeft de accu een flinke klap gehad en geeft nu 16 Volt tijdens het opladen en tot 75% volledig. Beetje zonde van de dure investering. Ga toch eens een andere accu proberen maar liefst een orginele BMW accu. Welk merk is dat overigens voor een 730 LD (E65)? En het inleren van de accu kan dat via het verborgen menu op het dashboard?
Re: Accu problemen
Inleren moet volgens mij bij de dealer of specialist, in ieder geval niet via menu in de wagen.
Re: Accu problemen
inleren kan je ook met inpa.
en als je auto met 16 volt laad is dat dan niet teveel?
ik heb ook laad problemen gehad, met als gevold accu leeg getrokken verschillende keren.
doen ik in het menu keek zag ik dat het laden niet goed was soms 15.3, soms helemaal niet waardoor dus de accu gewoon leeg getrokken werd.
bleek uiteindelijk de voltregelaar op de dynamo te zijn en dat koste behoorlijk minder dan een dynamo zelf
en als je auto met 16 volt laad is dat dan niet teveel?
ik heb ook laad problemen gehad, met als gevold accu leeg getrokken verschillende keren.
doen ik in het menu keek zag ik dat het laden niet goed was soms 15.3, soms helemaal niet waardoor dus de accu gewoon leeg getrokken werd.
bleek uiteindelijk de voltregelaar op de dynamo te zijn en dat koste behoorlijk minder dan een dynamo zelf
Re: Accu problemen
Inleren kan inmiddels ook met de app Carly, het kost dan wel 10euro (buy in) om die functie te activeren
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM