Accu problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Accu problemen SPOED!

Bericht door Lowkey » 12 dec 2012, 22:54

Dat kan volgens mij niet, als de spanning van de accu goed is maakt het niet uit wat de capaciteit van de accu is. De interne weerstand van de accu en de startmotor en de spanning bepalen uiteindelijk de stroomsterke en niet de capaciteit.
F10 N57N

Gebruikersavatar
e39-528i
Berichten: 329
Lid geworden op: 03 mar 2010, 21:02
Locatie: spijkenisse

Re: Accu problemen SPOED!

Bericht door e39-528i » 13 dec 2012, 19:03

Kevv18 schreef:Als je een grotere accu monteerd, geeft deze meer stroom. waardoor je startmotor meer toeren draait.
Hierdoor denkt je auto dat die al aan het lopen is, en gaat die dus de normale hoeveel heid inspuiten. ipv juist het extratje meer om de auto aan te laten springen.

de auto gaat nu dus nooit aanspringen.
Dat is lulkoek,of je nu een 50 ah of een 100 ah accu monteerd als beide accu vol zijn draaid de startmotor net zo snel.
De 50 ah zal alleen eerder leeg zijn,maar dat is het enigste.

Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Accu problemen

Bericht door tom_il » 13 dec 2012, 19:22

Motor werk op spanning, niet op stroom. Alleen als de batterij de stroom niet geleverd krijgt gaat hij trager draaien.

ik twijfel toch aan die dynamo check, ik zou de spanning eens via het verborgen menu in de gaten houden.
De IBS is ook een mogelijke schuldige, bij "onverklaarbare" problemen is het meestal de IBS die stuk is.
525d E61 2007 pre-LCI

superalio

Re: Accu problemen

Bericht door superalio » 14 dec 2012, 12:28

Zo vandaag de IBS laten vervangen....hoop dat nu de problemen zijn opgelost.

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Accu problemen

Bericht door Schmiedmann530 » 14 dec 2012, 12:31

Wat heeft het gekost als ik vragen mag?, heb binnekort een grote beurtje dan vervang ik die ook meteen.

superalio

Re: Accu problemen

Bericht door superalio » 14 dec 2012, 15:15

Kabel kost 140 eur. monteren kun je zelf in 15 min doen.

Gebruikersavatar
E60pro
Berichten: 889
Lid geworden op: 09 apr 2011, 18:30

Re: Accu problemen

Bericht door E60pro » 17 dec 2012, 00:41

Je kan m ook gewoon los late hangen.

dcnl1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2014, 14:02

Re: Accu problemen

Bericht door dcnl1980 » 12 dec 2014, 14:07

Heb ook weer een pech geval. Accu vorig jaar vervangen door een Varta Start/Stop functie. Heeft een tijd goed gedraait maar door het leeglopen (inmiddels verholpen) heeft de accu een flinke klap gehad en geeft nu 16 Volt tijdens het opladen en tot 75% volledig. Beetje zonde van de dure investering. Ga toch eens een andere accu proberen maar liefst een orginele BMW accu. Welk merk is dat overigens voor een 730 LD (E65)? En het inleren van de accu kan dat via het verborgen menu op het dashboard?

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Accu problemen

Bericht door Bart70 » 12 dec 2014, 14:21

Inleren moet volgens mij bij de dealer of specialist, in ieder geval niet via menu in de wagen.

craen
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 mar 2008, 12:41

Re: Accu problemen

Bericht door craen » 12 dec 2014, 17:42

inleren kan je ook met inpa.
en als je auto met 16 volt laad is dat dan niet teveel?
ik heb ook laad problemen gehad, met als gevold accu leeg getrokken verschillende keren.
doen ik in het menu keek zag ik dat het laden niet goed was soms 15.3, soms helemaal niet waardoor dus de accu gewoon leeg getrokken werd.
bleek uiteindelijk de voltregelaar op de dynamo te zijn en dat koste behoorlijk minder dan een dynamo zelf

Gebruikersavatar
d123456
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2013, 16:21
Locatie: Almere

Re: Accu problemen

Bericht door d123456 » 29 aug 2015, 09:52

Inleren kan inmiddels ook met de app Carly, het kost dan wel 10euro (buy in) om die functie te activeren
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”