EGR en swirl-klepjes: aanpassen of niet?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Tijs67
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jul 2008, 07:19
Locatie: Oostzaan

Re: EGR en swirl-klepjes: aanpassen of niet?

Bericht door Tijs67 » 18 apr 2013, 23:16

stege123 schreef:Swirl Flaps verwijdert uit onze 330d....geen foutcodes.
Welk type motor heeft jouw BMW?
Is dat een M57 / M57N motor?
Want ik heb gelezen dat de M57N (dit type heb ik ook) juist wel foutcodes kan opleveren na het uitschakelen van de EGR.

Gebruikersavatar
Vinnie_86
Berichten: 734
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:01
Locatie: Houten

Re: EGR en swirl-klepjes: aanpassen of niet?

Bericht door Vinnie_86 » 20 apr 2013, 22:49

Egr afgesloten, Geeft geen melding op het dash,
Wel in de computer als foutcode.
E46 320 td 150pk
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

stege123
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2013, 22:10

Re: EGR en swirl-klepjes: aanpassen of niet?

Bericht door stege123 » 30 apr 2013, 16:34

Rij nu al een tijdje rond zonder EGR, geeft nu wel een foutcode P0401 maar verder niets aan de hand, rijd lekker zonder swirl flaps en schoon inlaatspruitstuk

Tuncer
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mar 2013, 21:37
Locatie: Amsterdam

Re: EGR en swirl-klepjes: aanpassen of niet?

Bericht door Tuncer » 22 sep 2013, 17:38

Tijs67 schreef:Ik wil op korte termijn ook de swirl flaps laten vervangen door de blanking plates.

Nu woon ik zelf in regio Zaandam/Amsterdam.

Weet iemand in deze regio een goede BMW specialist die dit kan doen voor mij?

hey tijs heb je al iemand hiervoor kunnen vinden?
ik wil dit ook laten doen bij mijn e46 320d 2002
mvg

stege123
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2013, 22:10

Re: EGR en swirl-klepjes: aanpassen of niet?

Bericht door stege123 » 29 sep 2013, 19:19

Ondertussen 20k verder, diesel loopt als nooit tevoren, met EGR rook, zonder EGR veel minder, geen verschil merkbaar in pk's of verbruik. Ik ben blij dat ik de swirlflaps verwijdert heb, slaapt een stuk geruster.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”