Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
- Schmiedmann530
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Evo III verstuiver injectoren zijn groter cc dan originele dus meer brandstof, de verstuivers zijn verstevigd en kunnen nog meer druk aan, maar ik heb de nozzles van de grotere verstuiver nog steviger laten maken d.m.v. titanium, deze kan extreme druk aan en nevelt veel beter voor in de toekomst als ik nog meer ga tunen.
Boostcontroller is heel simpel. je waste gate gaat na een bepaalde druk open om overdruk te voorkomen (na 3500 toeren merk je bij een diesel dat hij dan niet doortrekt) deze zorgt ervoor dat de gate klep gesloten blijft en je toch al het boost nog krijgt, dus hij trekt lekker door tot aan zijn rode gebied.
Maaarrrr... Is dit goed voor de originele turbo?, eigenlijk dus niet want bij overboost gaat de klep open om de turbo niet te belasten. Maar mijn schoep is ook aangepast, dus de mijne kan er makkelijk tegen op. Een originele dus niet want deze word echt heel warm bij overboost en heb je kans op een overspin, dus bij een boostcontroller adviseer ik dat je een sterkere schoep laat plaatsen.
Boostcontroller is heel simpel. je waste gate gaat na een bepaalde druk open om overdruk te voorkomen (na 3500 toeren merk je bij een diesel dat hij dan niet doortrekt) deze zorgt ervoor dat de gate klep gesloten blijft en je toch al het boost nog krijgt, dus hij trekt lekker door tot aan zijn rode gebied.
Maaarrrr... Is dit goed voor de originele turbo?, eigenlijk dus niet want bij overboost gaat de klep open om de turbo niet te belasten. Maar mijn schoep is ook aangepast, dus de mijne kan er makkelijk tegen op. Een originele dus niet want deze word echt heel warm bij overboost en heb je kans op een overspin, dus bij een boostcontroller adviseer ik dat je een sterkere schoep laat plaatsen.
ik heb 360 pk en 675nm. roetfilter is leeggehaald en cat ook eruit. downpipe geplaatst en motortuning op maat. me egr klep staat dicht via de software dus ook geen troep terug me motor in.
never drive faster than your angel can fly
- Schmiedmann530
EGR klep kan je niet volledig uitzetten bij een BMW, ik geloof maar 30% had een forum lid verteld, bij de vag motoren(Audi & VW) 85 %. Krijg jij geen storing dat je uitstoot te hoog is?, ik heb dat wel en moet het nog laten uitlezen maar weet niet waar ik terecht kan.
Mijn Honda 1.5 heeft 114 pk... vet veel sneller (dan de meeste fietsers).
Ik ben zelfs sneller dan de electrische fietsen
Ik ben zelfs sneller dan de electrische fietsen

BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
507pk , M5 origineel op een einddemper aanpassing na 

- Schmiedmann530
Had vorig winter nog een mitsubishi lancer erbij gekocht 1.6 GLXI 115 pk 500 euro volle jaar apk, kon geen openluchtfilter op omdat zijn luchtmassameter niet rond maar vierkant en groot was, dus hele filter er onderuit en een afzuigkap buis erop geknald voor cold air, paar gaten in uitlaat geboord en brullen deed hij johh. meteen toeren begrenzer eruit kon hij lekker verder tot naar 9250 RPM. Kon met 1e versnelling door stad heen rijden want hij haald 75 in zijn 1.Verders zo licht mogelijk gemaakt dus onnodige spul eruit dashboard met een kettingzaag door midden hahah
. vtec jes, vr6jes zelf een 325i had moeite om mij bij te houden.
Helaas in de winter bij een afgelegen grote parkeerplaats na uurtje lol tegen de stoep aan geknalt. dacht ffkes met 100km/h handrem trekken en kijken wat er gaat gebeuren, opzicht ging het goed maar op het einde kwam ik te snel.
Zit te denken om binnenkort een 325i of 328i e36 te kopen voor de fun.

Helaas in de winter bij een afgelegen grote parkeerplaats na uurtje lol tegen de stoep aan geknalt. dacht ffkes met 100km/h handrem trekken en kijken wat er gaat gebeuren, opzicht ging het goed maar op het einde kwam ik te snel.
Zit te denken om binnenkort een 325i of 328i e36 te kopen voor de fun.
Bedankt voor je uitgebeide info!! De boostcontroller is dat dan een software tuning in DDE? Dat klink inderdaad best gevaarlijk om hem dan dicht te houden. Zijn dan alleen je schoepen van de turbine aangepast? Hopelijk houd je blok en tranmissie het wel uit!!Schmiedmann530 schreef:Evo III verstuiver injectoren zijn groter cc dan originele dus meer brandstof, de verstuivers zijn verstevigd en kunnen nog meer druk aan, maar ik heb de nozzles van de grotere verstuiver nog steviger laten maken d.m.v. titanium, deze kan extreme druk aan en nevelt veel beter voor in de toekomst als ik nog meer ga tunen.
Zelf zit ik nog met een schamele 160kW - 500 Nm

F10 N57N
Het kan erger: ik heb 150 pk (110kw).....prima auto.....
54pk uit onze 1100cc Fiat Seicento!
gelukkig ook nog 218 pk en 500nm uit de 530d

gelukkig ook nog 218 pk en 500nm uit de 530d

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
ik had graag de originele 177pk gehad, heb nu 163pk wegens inschrijvingstaks in belgie. Maar niet van plan tuning te doen. Ik wil mijn wagen lang te houden (vorige had ik 16jaar) en met tuning zie ik dat niet gebeuren.
525d E61 2007 pre-LCI
heb de mijne anders laten doen bij atm-tuning van 163 naar een kleine 200pk en doe ook heel wat kilometers. Gaat dan wel over obd tuning. kan ik je echt aanraden en het kostte me maar iets van een 200 of 300 euro. Heb ook nog een halve liter minder verbruik nu.
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Standaard heb ik er 343 maar met een supercharger van Marktplaats kom ik uit op 300.
"300PK uit uw e34 e36 e39 E46 316 318 320 323 325 328 540 M3"
Dat doen we dus niet...
"300PK uit uw e34 e36 e39 E46 316 318 320 323 325 328 540 M3"
Dat doen we dus niet...

Met alleen chippen een bescheiden 165pk uit een tweeliter diesel. Voldoende om mee te komen. In de toekomst komt er wel weer een dikkere kar 

- Schmiedmann530
Nee het is geen software tuning.Lowkey schreef:Bedankt voor je uitgebeide info!! De boostcontroller is dat dan een software tuning in DDE? Dat klink inderdaad best gevaarlijk om hem dan dicht te houden. Zijn dan alleen je schoepen van de turbine aangepast? Hopelijk houd je blok en tranmissie het wel uit!!Schmiedmann530 schreef:Evo III verstuiver injectoren zijn groter cc dan originele dus meer brandstof, de verstuivers zijn verstevigd en kunnen nog meer druk aan, maar ik heb de nozzles van de grotere verstuiver nog steviger laten maken d.m.v. titanium, deze kan extreme druk aan en nevelt veel beter voor in de toekomst als ik nog meer ga tunen.
Zelf zit ik nog met een schamele 160kW - 500 Nmrelatief gezien lang niet slecht natuurlijk..
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... =110&ty=50
dit is de boost controller die ik heb. Je hebt ook mechanische goedkope voor 50 euro, maar die zijn niet precies als electronische boost controllers.
Over gevaarlijk gesproken, tjah eigelijk is het niet gevaarlijk ook niet op een originele turbo mits je teveel vraagt van je turbo.uit voorzorg heb ik dus die schoep laten vervangen anders had ik een kans op overspin bij vaak belasten.
Alleen mijn schoepen zijn aangepast dit was voldoende, ik kan deze nou heel vaak belasten (gaat niet gebeuren natuurlijk) maar uit voorzorg had ik dit toch laten doen.(kost maar 175 euro excl. arbeid)
Motor heb ik geen angst voor die kan het makkelijk hebben en ik onderhoud deze meer dan nodig is, dus daar ben ik niet bang voor. Enige wat mij dwars zit is mijn automaat, deze kan maar 600NM aan theoretisch heb zelf 690NM.Gelukkig doet hij niets geks hopelijk blijft hij ook nog functioneren, mocht hij in de toekomst toch kappot gaan, dan ga ik voor een sterkere bak (SMG)
Na de tuning hebben we verschillende metingen gedaan, o.a. compressie test, druk testen op brandstof gallerij, en olie kanalen, om te kijken of mijn blok het echt moeilijk heeft, maar dit bleek totaal niet zo te zijn. De diesel blokken van BMW kunnen echt heel erg veel hebben, aanpassingen zoals sterkere silicone slangen zijn een must want deze zijn 2x gescheurd bij mij door veel druk.