Ruiten helemaal open 's morgens..
Re: Ruiten helemaal open 's morgens..
Heren iedereen positief blijven hahaha... Laten we gewoon lekker weer doorgaan en niet iedereen elkaar
de pest in jagen. Tuurlijk is dit een forum waar we elkaar kunnen helpen en onnodige kosten van de dealer
vermijden.
Nu weer terug naar de vraag en antwoord van je probleem !
Kost.be kan best gelijk hebben misschien omdat de sleutel in water is gevallen waardoor de elektronica oxideerd ?
Had je deze probleem ook toen voor dat de sleutel in water is gevallen ??? zo nee dan kan het best de sleutel zijn.
de pest in jagen. Tuurlijk is dit een forum waar we elkaar kunnen helpen en onnodige kosten van de dealer
vermijden.
Nu weer terug naar de vraag en antwoord van je probleem !
Kost.be kan best gelijk hebben misschien omdat de sleutel in water is gevallen waardoor de elektronica oxideerd ?
Had je deze probleem ook toen voor dat de sleutel in water is gevallen ??? zo nee dan kan het best de sleutel zijn.
BMW Bayerische Motoren Werke
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Ruiten helemaal open 's morgens..
Ik heb toen beide polen losgemaakt met de bedoeling ze tegen mekaar te 'klemmen' maar raar maar waar ik kreeg beide kabels niet tegen mekaar.. was beetje te kort.tom_il schreef:Berline, 1 pool of 2 polen loskoppelen is hetzelde. Spanning is niet meer aanwezig.Bmw 525 Berline schreef:Maar jij zei toch ook van 1 pool loskoppelen.. is dat niet hetzelfde als een 'computer aan uit zetten'?? Graag meer uitleg.. .
Als je dan toch echt 2 polen tegen elkaar wil houden, dan is het eenvoudigste de negatieve pool loskoppen en de losse masse kabel tegen de + pool houden.
Begin niet de + pool los te maken als je niet moet deze zijn te gevoelig, er zit een IBS sensor en die dingen zijn fragie, ik kom er niet aan tenzij ik de batterij moet wisselen.
Maar zoals eerder gezegd dit gaat niet helpen.
Heb je nu al je reserve sleutel gebruikt zoals ik eerder had aangeraden ?
Maar kijk Tom de garagist heeft ook niet gezegd dat het 100% ging helpen.. hij zei 'misschien'.. en hij zei ook dat zeker een dik half uur tegen mekaar laten en dus niet even raken en terug.
Neen, heb de reservesleutel ook nog niet gebruikt aangezien noch men koffer nog men ruiten vanzelf zijn opengegaan.
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Ruiten helemaal open 's morgens..
Laat even je sleutels nakijken bij Verotronics (Eindhoven) als je tenminste in de buurt woont. Na een tijdje gaat je auto in slaapstand waarbij veel uitgeschakeld word, dus denk toch dat het iets met je sleutels te maken heeft.Elektronica problemen van BMW worden altijd daar opgestuurd, van teller pixels tot aan module's weten zij raad.
Klinkt misschien wel heel erg stom maar, als je toch denkt huh hoe kan dit?, zet dan als je een webcam hebt bij de raam richting de auto als dit mogelijk is en laat deze de hele nacht opnemen met beide sleutels op de kast zodat er niet op gedrukt kan worden. Mocht er in de ochtend weer wat gebeuren kan je dit terug kijken
Klinkt misschien wel heel erg stom maar, als je toch denkt huh hoe kan dit?, zet dan als je een webcam hebt bij de raam richting de auto als dit mogelijk is en laat deze de hele nacht opnemen met beide sleutels op de kast zodat er niet op gedrukt kan worden. Mocht er in de ochtend weer wat gebeuren kan je dit terug kijken
Re: Ruiten helemaal open 's morgens..
Ik weet niet of je die functie veel gebruikt om de ramen via ab open te doen (met dit weer lijkt mij dat onwaarschijnlijk) maar je zou het tijdenlijk (als het überhaupt mogenlijk is) er uit kunnen laten programeren.
Re: Ruiten helemaal open 's morgens..
nu heb ik geen e60, maar de centrale vergrendelingmodule die ook je elektrische ramen sluit als het alarm geactiveerd wordt, is niet in orde.
Het alarm kan de centrale vergrendelingsmodule van je elektrische ramen maar 1 commando geven: omhoog. Andersom kan niet. Dat is in ieder geval niet de bedoeling. Althans ik neem niet aan dat jij via je zender je ramen kunt openen op afstand.
Hiervoor worden normaal diodes gebruikt om de draairichting naar motoren vast te leggen. En dat is in dit geval alleen maar omhoog.
Blijkbaar doet deze module van jouw auto ook elektrische ramen openen. Dus de motoren van je elektrische raam krijgen een commando omlaag waar dit niet mogelijk is. De diodes die zouden moeten sperren in de foute richting sperren niet en zo krijgen alle ramen het commando omlaag. Je zult met de SMD soldeertechniek die is toegepast niks aan een print kunnen doen. Onmogelijk.
Trouwens de tip op de + kabel en - kabel met elkaar te verbinden om sneller te ontladen klopt. Er is alleen 1 grote maar aan waarom je dit beter niet kunt doen. In de auto zijn er verschillende back-up batterijen. Je ECU, radio met navigatie en cockpit bijvoorbeeld. Als die 2 kabels met elkaar in verbinding komen, sluit je deze batterijen kort. En een batterij, hoe klein deze ook is, wil en mag nooit kortgesloten worden.
Gewoon losgooien en 45 minuten tot een uur wachten doet het ook.
Het alarm kan de centrale vergrendelingsmodule van je elektrische ramen maar 1 commando geven: omhoog. Andersom kan niet. Dat is in ieder geval niet de bedoeling. Althans ik neem niet aan dat jij via je zender je ramen kunt openen op afstand.
Hiervoor worden normaal diodes gebruikt om de draairichting naar motoren vast te leggen. En dat is in dit geval alleen maar omhoog.
Blijkbaar doet deze module van jouw auto ook elektrische ramen openen. Dus de motoren van je elektrische raam krijgen een commando omlaag waar dit niet mogelijk is. De diodes die zouden moeten sperren in de foute richting sperren niet en zo krijgen alle ramen het commando omlaag. Je zult met de SMD soldeertechniek die is toegepast niks aan een print kunnen doen. Onmogelijk.
Trouwens de tip op de + kabel en - kabel met elkaar te verbinden om sneller te ontladen klopt. Er is alleen 1 grote maar aan waarom je dit beter niet kunt doen. In de auto zijn er verschillende back-up batterijen. Je ECU, radio met navigatie en cockpit bijvoorbeeld. Als die 2 kabels met elkaar in verbinding komen, sluit je deze batterijen kort. En een batterij, hoe klein deze ook is, wil en mag nooit kortgesloten worden.
Gewoon losgooien en 45 minuten tot een uur wachten doet het ook.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Ruiten helemaal open 's morgens..
Ramen kan je ook openen door de open knop ingedrukt te houden. Vandaar dat ik vroeg of de deuren ook open waren.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Ruiten helemaal open 's morgens..
Woon er een uurtje(ongeveer)vandaan dus dat valt nog mee.. . En éénmaal dat ik in Eindhoven ben kan ik mss nog eens in de "Kentucky" binnen.. hehehehe... .Schmiedmann530 schreef:Laat even je sleutels nakijken bij Verotronics (Eindhoven) als je tenminste in de buurt woont.
Het is eig niet meer gebeurt sinds toen die 1x dus ik wacht dat het nog eens 1x gaat gebeuren.. dan ga ik er rechtsstreeks mee naar de service want dan ben ik kotsbeu!! Stel u voor dat ik een nachtje ga stappen en men ruiten gaan open en de hele nacht staan die open met al die zatlappen die er langskomen enzo... . Man man man.. wil er nog niet eens aan denken.. . :s:sSchmiedmann530 schreef:Klinkt misschien wel heel erg stom maar, als je toch denkt huh hoe kan dit?, zet dan als je een webcam hebt bij de raam richting de auto als dit mogelijk is en laat deze de hele nacht opnemen met beide sleutels op de kast zodat er niet op gedrukt kan worden. Mocht er in de ochtend weer wat gebeuren kan je dit terug kijken
Ik gebruik die soms maar gelijk je zegt niet in dit weer natuurlijk.. . In de zomer wel.morris schreef:Ik weet niet of je die functie veel gebruikt om de ramen via ab open te doen (met dit weer lijkt mij dat onwaarschijnlijk) maar je zou het tijdenlijk (als het überhaupt mogenlijk is) er uit kunnen laten programeren.
Hoe bedoel je 'niet in orde'?? Mijn ruiten sluiten niet automatisch als ik de de deuren sluit.. ze sluiten wel als ik knop op de afstandsbediening blijf inhouden.dw70 schreef:nu heb ik geen e60, maar de centrale vergrendelingmodule die ook je elektrische ramen sluit als het alarm geactiveerd wordt, is niet in orde.
dw70 schreef:Het alarm kan de centrale vergrendelingsmodule van je elektrische ramen maar 1 commando geven: omhoog. Andersom kan niet.
Jawel toch wel.. je kunt het ook omlaag laten gaan als je de knop ingedrukt houdt als je de deuren opent.dw70 schreef:Althans ik neem niet aan dat jij via je zender je ramen kunt openen op afstand.
Dus dan beter gewoon de "-" pool losmaken en los houden voor een half uurtje ofzo?? Is dat genoeg de "-" pool alleen losmaken?dw70 schreef:Trouwens de tip op de + kabel en - kabel met elkaar te verbinden om sneller te ontladen klopt. Er is alleen 1 grote maar aan waarom je dit beter niet kunt doen. In de auto zijn er verschillende back-up batterijen. Je ECU, radio met navigatie en cockpit bijvoorbeeld. Als die 2 kabels met elkaar in verbinding komen, sluit je deze batterijen kort. En een batterij, hoe klein deze ook is, wil en mag nooit kortgesloten worden.
Ja klopt!! Zie vorige reacties.tom_il schreef:Ramen kan je ook openen door de open knop ingedrukt te houden. Vandaar dat ik vroeg of de deuren ook open waren.
Re: Ruiten helemaal open 's morgens..
okay je kunt de ramen openen met de handzender. Blijf ik toch bij mijn verhaal dat een auto waarvan het alarm geactiveerd wordt, de centrale vergrendeling-electrische ramen module nooit ramen open mag en kan. Pas als het alarm is uitschakelt kan men handmatig ramen naar beneden schuiven.
Je centrale vergrendeling-electrische ramen module geeft een commando af wat niet kan. Daar ligt de oorzaak en niks anders. Een te lage spanning kan niet de oorzaak zijn. Dan zouden alle auto's waarvan het alarm geactiveerd is geopent kunnen worden door de batterij los te koppelen. En dat kan nu juist niet. Je hebt juist spanning nodig om een alarm te deactiveren.
Alleen de MIN pool losnemen is genoeg. Dan is het circuit onderbroken en lopen condensatoren langzaam leeg.
Dat de kabels niet lang genoeg zijn om elkaar te raken is zo ontworpen. Anders zouden non-techneuten het voor elkaar krijgen de PLUS en MIN pool op de batterij te verwisselen. Nu is dit niet mogelijk.
Je centrale vergrendeling-electrische ramen module geeft een commando af wat niet kan. Daar ligt de oorzaak en niks anders. Een te lage spanning kan niet de oorzaak zijn. Dan zouden alle auto's waarvan het alarm geactiveerd is geopent kunnen worden door de batterij los te koppelen. En dat kan nu juist niet. Je hebt juist spanning nodig om een alarm te deactiveren.
Alleen de MIN pool losnemen is genoeg. Dan is het circuit onderbroken en lopen condensatoren langzaam leeg.
Dat de kabels niet lang genoeg zijn om elkaar te raken is zo ontworpen. Anders zouden non-techneuten het voor elkaar krijgen de PLUS en MIN pool op de batterij te verwisselen. Nu is dit niet mogelijk.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash