Pagina 2 van 2
Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 03 mar 2014, 20:53
door Niels
Die poulie gaat standaard kapot bij een tonnetje of 3

Ik zou een hele set kopen inclusief riemen en nieuwe bout:
http://www.mister-auto.nl/fl/multirieme ... _g542.html
Een goede monteur is er een uur mee bezig en de bout moet meestal ff verhit worden voordat ie los komt
(valt mee dus als je uitgaat van een kapotte swirl of kantelende zuiger..)
Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 03 mar 2014, 21:43
door Quadrantz
Ok thanks voor de tip! Er staat nu 320K op dus dat komt dan ook aardig overeen

.
Kapotte swirl kan het niet zijn dat wist ik al maar ik vind het tikken wel erg hard gaan maargoed hopelijk is dat weg na het vervangen van de poelie!
Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 07 mar 2014, 22:20
door Quadrantz
Vandaag is de krukaspoelie vervangen inclusief riemen. Ik was er net op tijd bij volgens de monteur want als ik nog 100km had doorgereden en het was op de snelweg gebeurd dan had het heel anders kunnen aflopen...
De tik is nu weg alleen hoor ik nu een soort gezwiep (alleen stationair)...beetje moeilijk uit te leggen. Monteur gaf aan dat ik het even in de gaten moet houden (alles zit er nieuw op en ziet er verder goed uit). Heeft iemand dit toevallig ook meegemaakt na het vervangen van de krukaspoelie (of alleen riemen)?
Thanks

Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 08 mar 2014, 00:01
door Niels
Beter
Die van mij zou wel eens een kantelende zuiger kunnen hebben.

Het is dus exit 320D en welcome 2010 Prius.

Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 08 mar 2014, 18:24
door streamline
Die rij je zakelijk/lease hoop ik?

Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 08 mar 2014, 21:05
door Turmalin
Krijg je wel op enige manier compensatie voor die slechte arbeidsvoorwaarden.
Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 08 mar 2014, 23:07
door Niels
Nee hoor privé, prima ding zo'n type 3 als gezinsvervoerder. De touring is dus exit sinds vandaag, we waren er wel een beetje klaar mee na een nieuwe brandstofpomp+relais, verstuivers, krukas poulie, motorsteunen die kapot gingen en nu dus niet al te fijne geluiden uit het motorblok. Nog niet eerder slechts 40.000km zo duur afgelegd.... dus exit dat ding. Voor de hobby nog altijd een BMW maar voor betrouwbaar vervoer van A naar B dus wat anders

Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 09 mar 2014, 21:35
door Quadrantz
Het nieuwe geluid (gezwiep) heb ik niet meer gehoord...wellicht nieuwigheid van de riemen die ook vervangen zijn?...
Verder weer een verse APK en beurt (olie + filters)

. De remschijven en blokken zitten er helaas wel aan te komen en ook de draagarmen voor. Is dat laatste een duur grapje?
@Niels: balen van de problemen met je 3

. Ik heb het afgelopen jaar ook 2K uitgegeven aan onderhoud/reparaties (accu+dynamo+krukaspoelie+vacuumslangen en nog wat kleine dingen).
Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 09 mar 2014, 23:35
door dave1602
Joost,
draagarmen originele zijn volgens mij 170,- p.s. bij dealer/specialist.
(zonder montage)
Remmerij is forse investering toch zeker NA de FL.
Reken op zo'n 700,- voor materiaal en montage bij garage.
Bovenstaande EN jouw reparaties van vorig jaar,
had ik ook ALLEMAAL vorig jaar..

Was even een erg duur jaar, nu hopen dat ik 'overal' vanaf ben.
(buiten koppeling en vliegwiel dit jaar nog..)
Gr.
Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 10 mar 2014, 09:01
door Quadrantz
Als het goed is zou ik zo'n 340 euro voor de remmerij rondom kwijt moeten zijn, schijven en blokken van Bosch bestel ik hier:
http://www.slimparts.nl/auto-onderdelen ... -remschijf
Ongeveer 200 euro in het totaal + 140 voor montage bij mijn monteur.
Draagarmen kun je daar ook bestellen, volgens mij is MOOG een prima merk?
http://www.slimparts.nl/auto-onderdelen ... rect=1&p=3
250 euro voor de draagarmen, hoe duur/hoeveel tijd zal het monteren kosten?

Re: Harde tik in de motor 320D
Geplaatst: 10 mar 2014, 12:18
door streamline
Ik rij zelf ook met Moog draagarmen, zijn kwalitatief goed en na 12.000km zijn de achterste rubbers ook nog steeds goed.
Bij de Moogarmen zit trouwens dat achterste rubber al voorgemonteerd, dus dat betekent dat je de oude eronderuit schroeft, en de nieuwe eronder. Alleen de fusee gaat nog wel eens vastzitten, dus dan moet je gaan stoken om die los te krijgen...