Pagina 2 van 2
Re: Koelsysteem 318i e46 problemen
Geplaatst: 13 mar 2013, 11:31
door streamline
Ik heb de mijne ontlucht na vervangen van de kvs.
En de volgende morgen het laatste beetje bijgevuld met afgekoelde motor. Zo weet je dat er inzit wat erin moet zitten. Officieel moet je het controleren bij 20 graden.,
Re: Koelsysteem 318i e46 problemen
Geplaatst: 13 mar 2013, 12:41
door mevlut0405
Ik heb de mijne ook ontlucht nadat de radiator etc zijn vervangen samen met de kvs. Dit was niet oke en moest bijna om de 2-3 dagen bijvullen. Dit totdat ik het volgens de instructies hiervoor (op pagina 1) heb ontlucht. Hierna heb ik bijna 1000km gereden en nog geen druppel bij hoeven te vullen!!!
Ik zal het morgen met een koude motorblok even nogmaals controleren en het dan om de 2 weken en vervolgens om de maand even controleren voor de zekerheid. Ik zal jullie hiervan dan ook op de hoogte houden.
Misschien dat iemand hier wat aan heeft of in de toekomst wat aan kan hebben

Re: Koelsysteem 318i e46 problemen
Geplaatst: 13 mar 2013, 12:44
door fanow
Ik had precies hetzelfde probleem.
Koelvloeistof lampje begon te branden, heb daarna kvs bijgevuld.
Na een week begon het lampje weer te branden, dus ik dacht dat KVS weer op was. Dit nagekeken en was nog goed op pijl.
Een week met lampje aan gereden, op den duur ging het lampje vanzelf uit.
Een rit naar duitsland heeft fataal gedaan, op de autobahn ging de temp meter naar rood. Gelijk gestopt en kachel aangezet. Na deze handelingen ontstond er een explosie onder de motorkap en een witte rookwalm.
Resultaat: Expansievat open gesprongen, scheur in radiateur, slang van expansievat naar motorblok kapot.
Uit voorzorg maar ook de thermostaat en waterpomp vervangen.
Quanta kosten: € 400+ incl maakloon
Re: Koelsysteem 318i e46 problemen
Geplaatst: 13 mar 2013, 12:51
door mevlut0405
De mijne 'verbruikt' nu gelukkig geen kvs meer (nadat het op de correcte wijze is ontlucht). Heb er ook wel eens 170-180km mee gereden gedurende enkele km lang zonder enig probleem. Expansievat is er bij mij uitgehaald om hem te inspecteren maar was 100% goed.
Radiator en de flens achter de blok is recent vervangen.
Maar wat was de oorzaak dat die van jou kvs lekte/verbruikte?