Pagina 2 van 2

Re: Ultra Racing producten

Geplaatst: 28 feb 2013, 22:10
door Marvin 328iT
Dcreator schreef:je ophanging krom? hoe vlieg jij over drempels? :whistle:

die dingen zijn toch bedoeld om langzaam te nemen, zeker als je weet dat je laag bent? ;)

Ik neem drempels stapvoets, en ben zelfs weer naar M-tech veren gegaan omdat ik met H&R -40 icm Koni meerdere malen drempels heb geraakt, en dat was ik een beetje zat :whistle:
Maar goed....standaard zit er al een soort van brace op een E46, bij mij iig wel...wist je dat al??? :whistle:

gr.
Marvin

Re: Ultra Racing producten

Geplaatst: 01 mar 2013, 11:24
door Rene08
Maar -40 is toch ook wel vragen om problemen?

Re: Ultra Racing producten

Geplaatst: 01 mar 2013, 11:28
door matheeuwissen
vind -40 mm nog wel meevallen. ik had op mijn 306 -60 mm en daar kon ik gewoon overal meekomen.

Re: Ultra Racing producten

Geplaatst: 01 mar 2013, 15:31
door Marvin 328iT
Het was -40 voor, en -20mm achter....is een "normale" verlaging.
Eibach is -35/25mm voor de "normale" verlaging, en -50mm voor de sportuitvoering.
Heb nu M-tech -20mm, kan nu eindelijk normaal overal overheen, maar moet af en toen nog wel opletten voor m'n m-tech voorbumper bij het parkeren voor een hoge stoeprand.

gr.
Marvin

Re: Ultra Racing producten

Geplaatst: 01 mar 2013, 15:37
door Dcreator
bij elke auto ook anders, onderstel van een 306 of een e46 da's ook nogal een verschil! standaard rijhoogtes kunnen ook anders zijn bijv.!

@marvin: ondertussen was ik er idd al achter dat er bij de e46 standaard al gemonteerd zitten (zie vorige pagina :whistle: )

Laag rijden brengt natuurlijk de nodige dingen met zich mee, en dit is heeel persoonlijk! de een ergert zich er dood aan, de ander vind het totaal geen probleem! Zeer persoonlijk puntje dus! :)

Ikzelf ben nogal van het Stancework, ben nogsteeds aan het zoeken naar de ideale combinatie van looks en toch nog overal een beetje kunnen komen, maar met mijn huidige hoogte moet ik alle drempels bijna wel langzaam nemen, en een aantal ook schuin, af en toe een beetje "scrapen" voor lief nemen (ik weet exact wat de grond waar raakt, en dat kan weinig kwaad). en stoepranden zet ik hem altijd voor ipv over! :)

Re: Ultra Racing producten

Geplaatst: 01 mar 2013, 15:49
door matheeuwissen
Afbeelding

306 met 6 cm verlaging.

Het ligt meer aan de stand van de bumper. Toen ik een andere bumper monteerde met een lip schraapte die lip overal.

Re: Ultra Racing producten

Geplaatst: 01 mar 2013, 15:56
door Verheeske
Ik heb alleen ervaren dat de chassisbalken op de grond komen al het voorwiel al van de drempel af is en het achterwiel er nog niet op. En daar heb je met de korte wielbasis van een 306 natuurlijk geen last van.

De schaafplekken op de voorbumper zijn puur van het "te hard"* over drempels rijden


*op 50-wegen is het tegenwoordig blijkbaar normaal dat je stapvoets over een drempel moet rijden. Al die klote drempels die er overal bijkomen. Lijkt wel of monroe de overheid sponsort

Maar ff :on: de producten lijken mij voor 90% nutteloos. aangezien dit standaard al zo geconstrueerd is

Re: Ultra Racing producten

Geplaatst: 01 mar 2013, 16:01
door Dcreator
die 306 met 60mm verlaging ziet er idd bijna hoger uit als mijn e36. Je moet eens een e46 60mm verlagen en kijken wat je dan overhoudt ;) , een bumper die schraapt vind ik ook geen ramp, ik hou niet van lage bumpers en mijn bumper is hoger als de rest van de wagen. Als ik het over schrapen heb, bedoel ik het frame wat de grond raakt :)
wat verheeske idd al zegt, die wielbasis is een stukkie korter als van de bmw's!

Re: Ultra Racing producten

Geplaatst: 01 mar 2013, 19:40
door Holographic91
Om nog op het begin terug te komen: Heb er ook vanaf gezien :) Het brengt aan de constructie geen toegevoegde waarde.