Hoge accu ontlading
Re: Hoge accu ontlading
Hallo beste kos.be
Een erg goede remedie kan ook het uitlezen van de BMW zijn.
Met het uitlezen komen vaak de minder goede of defecte onderdelen naar voren.
De accu kunt u uiteraard ook laten doormeten op de sterkte, dan weet u zeker of het aan de accu ligt.
De nieuwe accu.
BMW zelf maakt geen accu's, dat kan een divers merk zijn, zoals bijvoorbeeld Bosch.
De levensduur van 5 a 6 jaar, het kan goed mogelijk zijn, maar ik zie vaker meer dan 6 jaar, soms wel 10 jaar.
Dat geluk had ik in mijn E39.
Dat was een accu met het BMW logo er op.
Natuurlijk is een E39 niet te vergelijken met een E60/61, de systemen zijn erg verschillend.
Het is niet leuk dat niet alles naar behoren werkt, dat is niet volgens de verwachtingen die men heeft van deze BMW.
Ik wens u succes toe, en wilt u gaarne een replay plaatsen wat bij u de oplossing is.
Ik ben erg benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Ad
Een erg goede remedie kan ook het uitlezen van de BMW zijn.
Met het uitlezen komen vaak de minder goede of defecte onderdelen naar voren.
De accu kunt u uiteraard ook laten doormeten op de sterkte, dan weet u zeker of het aan de accu ligt.
De nieuwe accu.
BMW zelf maakt geen accu's, dat kan een divers merk zijn, zoals bijvoorbeeld Bosch.
De levensduur van 5 a 6 jaar, het kan goed mogelijk zijn, maar ik zie vaker meer dan 6 jaar, soms wel 10 jaar.
Dat geluk had ik in mijn E39.
Dat was een accu met het BMW logo er op.
Natuurlijk is een E39 niet te vergelijken met een E60/61, de systemen zijn erg verschillend.
Het is niet leuk dat niet alles naar behoren werkt, dat is niet volgens de verwachtingen die men heeft van deze BMW.
Ik wens u succes toe, en wilt u gaarne een replay plaatsen wat bij u de oplossing is.
Ik ben erg benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Ad
Goede vraag , ben niet zeker of uitlezen gaat helpen. Op internet is heel wat te vinden rond deze, ik zou eens een rondzoeken.kos.be schreef:en hoe kan ik dat vermoeden van kapotte IBS bevestigd krijgen?
525d E61 2007 pre-LCI
Bedankt voor de antwoorden allemaal!
Mijn auto staat ondertussen te koop en ben niet van plan om er nog al te veel zotte kosten aan te doen, dus ik had graag zeker geweten wat er aan scheelde. Zelf uitlezen gaat momenteel niet omdat de accu het niet zo lang meer uitzingt
Mijn auto staat ondertussen te koop en ben niet van plan om er nog al te veel zotte kosten aan te doen, dus ik had graag zeker geweten wat er aan scheelde. Zelf uitlezen gaat momenteel niet omdat de accu het niet zo lang meer uitzingt
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Accu is bij mij ook redelijk snel leeg. Als ik de stoelen een keer heen en weer laat schuiven de kofferdeksel twee keer open en dicht doe met softclose om de auto even te stofzuigen ...daarna de auto start dan is de klok de tijd kwijt. Gisteren de auto even opgekrikt aan de voorzijde..om de willen even goed uit te soppen. Toen ik de auto weer liet zakken ging de compressor aan de achterzijde werken om de auto weer recht te zetten. Wederom tijd aanduiding kwijt. Auto start overigens wel goed. E 61 is van 2006 en heeft volgens mij nog originele accu. Zal aan het eind zijn?
Ik denk inderdaad dat je accu aan het eind is,ik zou maar niet te lang wachten met een nieuwe te plaatsen anders sta je dadelijk helemaal zonder stroom.
Gr.Joop
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Lijkt mij toch niet normaal dat de auto normaal start nadat hij zijn klok kwijt geraakt is. Met een slechte batterij zou je toch verwachten dat het starten ook moeizaam gebeurt. Er is veel stroom nodig bij het starten en met een platte batterij zou je toch dadelijk moeten merken dat het starten niet normaal gebeurt.Jeen01 schreef:Accu is bij mij ook redelijk snel leeg. Als ik de stoelen een keer heen en weer laat schuiven de kofferdeksel twee keer open en dicht doe met softclose om de auto even te stofzuigen ...daarna de auto start dan is de klok de tijd kwijt. Gisteren de auto even opgekrikt aan de voorzijde..om de willen even goed uit te soppen. Toen ik de auto weer liet zakken ging de compressor aan de achterzijde werken om de auto weer recht te zetten. Wederom tijd aanduiding kwijt. Auto start overigens wel goed. E 61 is van 2006 en heeft volgens mij nog originele accu. Zal aan het eind zijn?
525d E61 2007 pre-LCI
Auto bij garage door laten meten. Accu is gezond. Men gaf wel aan dat zodra je de autodeur opent er reeds een aantal systemen op scherp worden gezet. Dit neemt uiteraard stroom. Mama even aanzien
Ik heb het zelfde als ik mijn auto gewassen heb altijd de melding hoge accu ontlading.
Ook uit 2006 met originele accu, door laten meten en was ok.
Auto start ook prima ,maar schakelt stapsgewijs systemen uit voor hij echt helemaal plat is vandaar dat hij de tijd vergeet.
Ook uit 2006 met originele accu, door laten meten en was ok.
Auto start ook prima ,maar schakelt stapsgewijs systemen uit voor hij echt helemaal plat is vandaar dat hij de tijd vergeet.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
We zijn inmiddels twee weken verder en de auto accu gedraagt zich voorbeeldig. Tijd is niet meer weggesprongen. Starten gaat zonder problemen. Denk toch dat het om uitschakelen van bepaalde functies gaat na verloop van tijd. Als je het contact uitschakelt en rustig in de auto blijft zitten hoor je na verloop van tijd allerlei geluiden. De cd wisselaar gaat even snuffelen door zijn cd's. De DVD gaat ook even de navigatie checken. Daarna gaat de auto in slaapmodus. Dit is te controleren doordat het controle lampje bij de automaathendel uit gaat. Duurt wel tien minuten...