OPGELOST: Stotteren E46 328i bij volgas lage toeren
Re: Stotteren E46 328i bij volgas lage toeren
Probleem is opgelost! Bobine van cilinder 1 was de oorzaak van de misfires. Nadat deze vervangen was rijdt hij weer soepel als nieuw. Wel raar dat het bij uitlezen geen error gaf, aangezien bobines wel een foutcode horen te geven.
Als je niet weet welke cilinder misfired (icm met mijn probleem), is een van de oplossingen gewoon de bobines te switchen in een bepaalde volgorde en stukje te rijden tot hij goed rijdt. Zo kwamen wij er achter dat het cilinder 1 bleek te zijn.
Als je niet weet welke cilinder misfired (icm met mijn probleem), is een van de oplossingen gewoon de bobines te switchen in een bepaalde volgorde en stukje te rijden tot hij goed rijdt. Zo kwamen wij er achter dat het cilinder 1 bleek te zijn.
-
Ik vind die auto zoo ontzettend mooi in deze kleur.
328 Nu weer lekker
328 Nu weer lekker

Thanks! Ben erg blij met deze kleur! Nu weer lekker rijden inderdaad 

Re: OPGELOST: Stotteren E46 328i bij volgas lage toeren
En gewoon hetzelfde trukje gebruikt als in het filmpje of heb jij het weer anders gedaan?
Ik heb een andere methode gebruikt! Omdat mijne stationair perfect liep heb ik niet zoveel aan de methode in het filmpje! Ik heb vanaf cilinder 6 telkens een bobine gewisseld totdat hij goed liep. Probleem bleek dus in cilinder 1 te zitten. Beetje stom dat we achteraan begonnen, maar daar gaan de bobines ook vaakst stuk, maar het is dus goed gegaan!
Dat is de wet van Murphy. Het moet ook niet te gemakkelijk zijn. Maar top dat het opgelost is.