Mpower85 schreef:Ziet er wel ingewikkeld uit met die schema's. Heb je hem ook zo geprobeerd?
Welke functies doen het dan?
Ik heb hem zelf nog niet gedaan, maar ben het in de toekomst wel van plan. Het is echt een stap voor stap DIY vandaar dat ik ook niet zo bang ben voor die spaghettimassa uit het dashboard. Veder ben ik redelijk technisch onderlegd en heb geen problemen met Engels dus begrijp ik wat die schema's betekenen en wat hij allemaal bedoeld. Het is voor hem puur een handleiding waar ieder draadje voor is en waar het naartoe moet.
Maar dit alles gezegd hebbende, zou ik er niet aan beginnen als je niet technisch onderlegd bent. Draden doorknippen die ongeveer lijken zoals op het plaatje is niet bepaald verstandig te noemen en je doet dit soort DIY ALTIJD OP EIGEN RISICO!!!.
Ben je er klaar mee, zou de OBC volledig moeten functioneren, afhankelijk van het feit of je een CHECK-CONTROL module aan boord hebt of niet. Zo niet heb je de bekabeling in ieder geval gedaan en kan je altijd nog proberen er later een te scoren. Tot zover ik weet zijn die modules plug and play, maar ik wordt graag gecorrigeerd als dit niet zo is.