Ok, ik doe altijd eerst in NCS job: FGSN schreiben (vin Schrijven) op de desbetreffende module, in jou geval is het module SMCL dacht ik.henri.thijssen schreef:nee in NCS heb ik niets gedaan.
Maar idd. stom . niet gedaan.
Ik zal dit morgen alsnog is doen.
Dan SG Codieren, even later moet je de koplamp motor kort horen zoemen.
Niet met een blanke .man file, maar op de goede manier. Eventueel heb ik wel een document voor je als je wil weten wat de goede manier moet zijn.
En als je deze 2 applicaties al hebt dan heb je vast ook wel INPA.
Als je die hebt, start die vervolgens ook nog eens op en doe eens de fouten uitlezen met inpa en schrijf anders even exact wat ie aan geeft. Post een screendump of zo.
Vervolgens; kan je de adaptieve koplampen wel aansturen via INPA? In Inpa heb je onder E60/BODY/ADAPTIVE LIGHT CONTROL funkties beschikbaar om de lampen te laten bewegen, zowel op en neer als links en rechts. Wat doen de koplampen daar als je ze via INPA aanstuurt? Kan je dat resultaat misschien ook even posten?
Van welk bouwjaar is jou auto?
Heb je proramma ALC60 genomen in WinkFP? Wat je volgens mij gedaan hebt met programma ALC60 in WinkFP is de ECU geprogrammeerd achter het handschoenenvak als deze aanwezig is, dit is niet het programma van de SMC's onder de koplampen.
Voor modeljaar tot halverwege 2005 ergens zit er een control unit (ALC) achter het handschoenenvak, deze stuurt de 2 SMC's aan onder de koplampen (eentje zit onder de linker koplamp, de andere onder de rechterkoplamp) Ik neem aan dat je de SMC onder de linker koplamp vervangen hebt? Als de ene koplamp wel meestuurt en de andere niet dan neem ik aan dat een SMC onder de koplamp stuk is, heb je die vervangen links onder de koplamp?
Na halverwege 2005 is de ALC module verdwenen achter het handschoenenvak, de lichtmodule LMA heeft de ALC besturing geheel overgenomen en communiceerd direct met de SMC's onder de koplampen.
Dus laat ook even weten wat jou exacte bouwjaar/maand is.
Als je toch per ongeluk met ALC60 je ALC module achter het handschoenenvak geflashed hebt dan zou ik deze ook opnieuw coderen

Controle wat ik achteraf na het schrijven van het VIN en het coderen van de SMCL is dat ik nog even zou kijken via tool32 of het Vin ook daadwerkelijk goed geschreven is in de SMCL module, ik heb wel eens modules gehad dat ik die opdracht gaf in NCS en dat het uigevoerd werd, maar dat het vin er daarna toch niet in stond. Dan moet je het op een andere manier doen.