Inhouden / schokken en afslaan motor tijdens rijden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
John89

Re: Inhouden / schokken en afslaan motor tijdens rijden

Bericht door John89 » 24 jul 2013, 19:51

Ik denk dat onze vriend IJsselmeer snel een BMW Dixi moet gaan aanschaffen. Niks geen gezeur met dat electronica-gebeuren van tegenwoordig... :P
Even zonder gekheid, het is wel de 'toekomst' dat we naar steeds meer elektronica gaan. Wat er tegenwoordig allemaal in de auto's gestampt wordt om het zo comfortabel mogelijk te maken voor de inzittenden. En wees eerlijk, electrische ramen zijn toch wel handig bij de parkeergarages; airco in deze dagen; centrale deurvergr. op afstand bediend; en ga nog maar even door.

Ik weet het nog zeer goed, hoe vaak wij wel niet langs de kant van de weg hebben gestaan met die oude wagens. En dat was zeker geen pretje. In dat opzicht zijn we er stukken op vooruit gegaan. Wij rijden nu dan nog relatief oude wagens (de E36; een 316i, 318i en 320i), waar van de eerste twee nu ruim meer dan 3ton gedraaid hebben. Maar veel minder vaak met problemen langs de kant van de weg, dan de opels, fords en zelfs bmw's uit de jaren 80.
Maar goed, ik ben eigenlijk nu wel benieuwd wat dhr IJsselmeer voor auto rijdt.

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Inhouden / schokken en afslaan motor tijdens rijden

Bericht door dw70 » 25 jul 2013, 00:07

Ik begrijp iedere frustratie, ergernis en leeg trekkende beurzen gevoel. Hier zijn leden geweest die aan het eind van hun latijn waren. Het enige wat we hier dan kunnen is meedenken om de leeglopende beurs te stoppen. Af en toe met succes.

Puur hobbyisme. We werken niet voor bmw en hebben geen enkel belang.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

ijsselmeer
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
Locatie: Ridderkerk

Re: Inhouden / schokken en afslaan motor tijdens rijden

Bericht door ijsselmeer » 25 jul 2013, 16:29

Oke Jeroen de E46 Coupè N42 was niets opgeslagen ja dat er een lampje eens stuk is geweest maar voor de rest niets en dat had ik wel verwacht in een tijdsbestek van 8 a 9 weken , ik heb het wel meer gehoord dat zulke gegevens niet worden opgeslagen de èène wel de ander niet dus vind ik he niet betrouwbaar dan kan je uitlezen wat je wilt maar je moet dan toch blijven zoeken.

Je app. die je hebt om uit te lezen is dus wel goed ,ik heb daar ook veel van gelezen dat èèn er blij mee is de ander niet maar dat kan met het merk en / of type te maken hebben denk ik ,maar je zal daar ook een beetje geluk bij moeten hebben als je zo`n app.koopt.

Nu vind ik wel dat je het verschil kan merken tussen een E36 Compact 1.8 TI en een E46 coupè beide dubbele nokkeassen maar de E36 trek toch feller en pakt beter op ,misschien dat het door MILIEU onderdeeltjes komt die op die motor zitten zodat het echte felle er niet uit komt van een N42 ook met de ASC uit,de N42 houd een beetje in (een fractie) als je gas geeft en dan komt hij pas ,misschien dat het ook te maken kan hebben met de nokkeas sensor?????? maarja als er niets staat opgeslagen ,zoek het dan maar weer eens uit ?

Jeroen bedankt voor je berichtje

Groet Henk
Varen is fijner dan je denkt

ijsselmeer
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
Locatie: Ridderkerk

Re: Inhouden / schokken en afslaan motor tijdens rijden

Bericht door ijsselmeer » 25 jul 2013, 19:31

Ik denk dat onze vriend IJsselmeer snel een BMW Dixi moet gaan aanschaffen. Niks geen gezeur met dat electronica-gebeuren van tegenwoordig... :P
Even zonder gekheid, het is wel de 'toekomst' dat we naar steeds meer elektronica gaan. Wat er tegenwoordig allemaal in de auto's gestampt wordt om het zo comfortabel mogelijk te maken voor de inzittenden. En wees eerlijk, electrische ramen zijn toch wel handig bij de parkeergarages; airco in deze dagen; centrale deurvergr. op afstand bediend; en ga nog maar even door.

Ik weet het nog zeer goed, hoe vaak wij wel niet langs de kant van de weg hebben gestaan met die oude wagens. En dat was zeker geen pretje. In dat opzicht zijn we er stukken op vooruit gegaan. Wij rijden nu dan nog relatief oude wagens (de E36; een 316i, 318i en 320i), waar van de eerste twee nu ruim meer dan 3ton gedraaid hebben. Maar veel minder vaak met problemen langs de kant van de weg, dan de opels, fords en zelfs bmw's uit de jaren 80.
Maar goed, ik ben eigenlijk nu wel benieuwd wat dhr IJsselmeer voor auto rijdt.


Hallo John 89 ,

Als je nog eens in een oldtimerboek kijkt blader dan eens verder dan zie je nog meer 2002 ,2800 csi dat is iets voor Vriend IJsselmeer ,maar genoeg geintjes nu ;)

Je schrijft ik vind het fijn elctr.ramen te hebben voor de parkeer garage ???? ik heb ze daar altijd dicht maar oke ,maar die kunnen ook electrisch en niet per-se Electronisch te zijn toch ? als de ramen maar omlaag en omhoog gaan en het zelfde voor de airco en afst,bed. ,maar die ast.bed is ook eigenlijk kul ,want je MOET toch naar je auto lopen om het portier te openen dus wat maakt die 2 sec.dan uit niets toch afgezien van het feit dat als je geen afst. bed. hebt ze hem ook niet kunnen Peilen om daarna je auto te jatte, dus wat is luxe ??? ik heb al dat spul op mijn auto zitten om dat het er nu eenmaal op zit maar liever niet ,hoe minder speeltjes hoe minder kans op storing die niet opgeslagen wordt .

En ja je schijft dat je vroeger met oude wagen langs de kant stond , dat heb ik 2 x meegemaakt met een Anglia en met een Citroén DS 19 , niet met de fijne BMW 1.8 Touring en ook niet met de BMW 2800 CSI die ik toen had,misschien dat je meer geluk moet hebben met een auto dat zou kunnen ,maar ik reed toen heerlijk rond en wat is het verschil met pech staan met een oude auto of met een tamelijk nieuwe ,ik zou balen in beide gevallen.

Ik heb voor ik de huidige auto kocht een BMW E36 1.8 gehad daarvoor een E30 is beide gevallen NOOIT ellende ,sorry 1x met de E36 de auto starte niet meer ,althans soms wel soms niet daarna NIET meer zoeken zoeken en meten en meten alles goed ,3 dagen bezig te zijn geweest en heel de auto lag overhoop ,interieur etc etc en ik moest op vakantie na toeval kwam ik er achter dat het de kabelboom was van de motor er was 1 draadje doorgeknikt die soms wel en soms niet contact maakte andere kabelboom en klaar daarna nooit meer ellende gehad met de auto,de auto verkocht met 378.543 km.op de teller en liep nog als een zonnetje.

Maar ik moet nu toch meer aan de bak als met de andere type`s van BMW ze zijn zwak op Krukassensor,nokkenassen sensor ,carterontluchting etc etc ,maar wat maakt het de fabrikant uit ?niets want het merendeel is Lease dus het product word toch wel verkocht .

John ik heb een E46 coupè en 2 zoons 1x E46 Coupè & 1x E46 Touring N42

Ennuh ben ik nu de heer of vriend IJsselmeer weet je wat maak er maar Henk van oke?

En ik ben blij met deze forum`s omdat je je kennis kan verruimen

Dit schrijven is niet onvriendelijk bedoeld ,ik schrijf dit er bij want het geschreven woord komt meestal harder over als het gesproken woord

Henk / IJsselmeer
Varen is fijner dan je denkt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”