Bericht
door dw70 » 30 aug 2013, 12:35
Bij een 2,5 en 2,8 liter zal je om de prestaties hoog te houden, zo snel mogelijk de uitlaatgassen kwijt moeten.
Een 2,0 balanceert daar net tussen in. Die is niet bedoeld om te spurten, te gummen of wat dan ook. Men is er blijkbaar bij BMW achter gekomen dat een 320i rustiger draait met een enkele pijp vanaf de katalysator. Wat meer tegendruk dus.
De e30 had 2 buizen van voor tot achteren en 12 kleppen. Bij de e36 2 buizen tot aan de kat en vanaf de kat 1 buis met 24 kleppen. Men is moeten afstappen van het e30 model door het veranderde motorbeeld van de 24V. Dat doet men niet voor niets.
Je zult eerder een onrustigere motorloop krijgen als je de 320i 2 buizen meegeeft. Vermogenswinst zeker niet.
Sterker nog. Als alle modellen eromheen 2 buizen hebben zou het voor hen heel goedkoop zijn om deze ook op de 320i te installeren. En toch krijgen ze 1 buis op het einde mee. En dat kost BMW geld.
Hij zal het wel nodig hebben gehad. Anders deden ze het niet.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 