Re: Remblok + remschijf vervangen
Geplaatst: 09 nov 2013, 09:31
Ik wil niemand overtuigen maar misschien voor de duidelijkheid even hoe je heel simpel je remolie vervangt.
Met bovengenoemde fles (post 4 november 20:10) is het een fluitje van een cent.
Wiel verwijderen (hoeft soms niet eens maar is wel het makkelijkste)
Dop van je remvloeistofreservoir openen. Zit onder het interieurfilter links in de motorruimte.
Vloeistof uit het reservoir zuigen, hoeft niet perse maar dan zuig je het het hele systeem door.
Zwarte rubberen dop op het nippeltje aansluiten van je remklauw. Beginnend vanaf rechts achter.
Perslucht op de fles zetten waardoor hij vacuum zuigt (werkt via venturie)
Voldoende nieuwe vloeistof in het reservoir gieten en dit blijven controleren.
Dan het nippeltje op je remklauw iets los draaien en door de vacuum in de fles wordt het er uit gezogen.
Regelmatig controleren of er nog genoeg vloeistof in het reservoir zit. Als hij leeg raakt zuig je lucht in het systeem.
Zodra je de nieuwe vloeistof uit het slangetje ziet komen dan kun je de nippel vast zetten. Dopje weer op het nippeltje en klaar met 1 wiel.
Zo ga je verder met het wiel links achter, dan rechts voor en ten slotte links voor. Zolang je zorgt dat er voldoende remolie in het reservoir zit kun je nooit lucht in het systeem krijgen. Gebruik een andere kleur olie zodat je duidelijk ziet als de nieuwe olie in het systeem zit. Kost je max 1,5 liter remolie.
Ik zoek er even een filmpje bij hoe het werkt.
/edit
Hier een filmpje hoe het werkt. Simpeler kan bijna niet.
http://www.youtube.com/watch?v=kDINOFzgDp0
Je ziet ook van die filmpjes waar ze druk op het systeem zetten via het reservoir. Ik ben daar geen voorstander van omdat het systeem er niet voor is gemaakt om druk op het reservoir te hebben.
Met bovengenoemde fles (post 4 november 20:10) is het een fluitje van een cent.
Wiel verwijderen (hoeft soms niet eens maar is wel het makkelijkste)
Dop van je remvloeistofreservoir openen. Zit onder het interieurfilter links in de motorruimte.
Vloeistof uit het reservoir zuigen, hoeft niet perse maar dan zuig je het het hele systeem door.
Zwarte rubberen dop op het nippeltje aansluiten van je remklauw. Beginnend vanaf rechts achter.
Perslucht op de fles zetten waardoor hij vacuum zuigt (werkt via venturie)
Voldoende nieuwe vloeistof in het reservoir gieten en dit blijven controleren.
Dan het nippeltje op je remklauw iets los draaien en door de vacuum in de fles wordt het er uit gezogen.
Regelmatig controleren of er nog genoeg vloeistof in het reservoir zit. Als hij leeg raakt zuig je lucht in het systeem.
Zodra je de nieuwe vloeistof uit het slangetje ziet komen dan kun je de nippel vast zetten. Dopje weer op het nippeltje en klaar met 1 wiel.
Zo ga je verder met het wiel links achter, dan rechts voor en ten slotte links voor. Zolang je zorgt dat er voldoende remolie in het reservoir zit kun je nooit lucht in het systeem krijgen. Gebruik een andere kleur olie zodat je duidelijk ziet als de nieuwe olie in het systeem zit. Kost je max 1,5 liter remolie.
Ik zoek er even een filmpje bij hoe het werkt.
/edit
Hier een filmpje hoe het werkt. Simpeler kan bijna niet.
http://www.youtube.com/watch?v=kDINOFzgDp0
Je ziet ook van die filmpjes waar ze druk op het systeem zetten via het reservoir. Ik ben daar geen voorstander van omdat het systeem er niet voor is gemaakt om druk op het reservoir te hebben.