Pagina 2 van 3
Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 21 nov 2014, 15:47
door Edgar1234
basss schreef:Volgens mij gaan die 120d's naar ruim 200pk.
Prijs bij Hartog is 400e. (dat is excl. rollenbank, daar is die van mij ook niet opgeweest. Dus of het exact 175pk is...)
Het verbruik is nagenoeg hetzelfde. Ik merk wel nu het wat kouder wordt het verbruik wat omhoog gaat. Gemiddeld zit ik rond 1:16, met veel snelweg echter wel met hogere snelheden.
Dan ben je iig bij één van de beste tuners van het land geweest

Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 21 nov 2014, 18:18
door basss
Edgar1234 schreef:basss schreef:Volgens mij gaan die 120d's naar ruim 200pk.
Prijs bij Hartog is 400e. (dat is excl. rollenbank, daar is die van mij ook niet opgeweest. Dus of het exact 175pk is...)
Het verbruik is nagenoeg hetzelfde. Ik merk wel nu het wat kouder wordt het verbruik wat omhoog gaat. Gemiddeld zit ik rond 1:16, met veel snelweg echter wel met hogere snelheden.
Dan ben je iig bij één van de beste tuners van het land geweest

schijnt wel een goeie te zijn ja...
Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 23 nov 2014, 13:13
door --help
Klinkt goed Bas, ik ga eens informeren. Over die magische 200PK grens is altijd leuk

Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 07 dec 2014, 20:40
door mieske90
basss schreef:Vanmorgen heb ik mijn "clutch delay valve" ertussenuit laten halen... ik had hier al wat meer over gelezen op andere forums en besloot het zelf ook maar te laten doen.
Indien je normaal met je koppeling kan omspringen vind ik het echt een aanrader. Het kost weinig (bij de garage 3 tientjes) en hier krijg je een soepeler schakelende auto voor terug.
Overigens had ik geen problemen met schakelen/koppelen, echter kon het wel ietsje soepeler, en dat is gelukt.
hey basss
even een vraagje wat houd die "clutch delay valve" precies in? en geld dit ook voor de benzine uitvoeringen?
vind namelijk dat mijn koppeling niet echt soepelschakeld.
verder ziet je wagen er zeer netjes uit, mijn complimenten.

Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 16 feb 2015, 01:07
door basss
De clutch delay valve is een verloop/plug die ervoor zorgt dat er een vernauwing is op de toevoer van koppelingsvloeistof, waardoor de koppelingsplaten minder hard op elkaar komen, ook wanneer je wat harder met je koppeling omgaat zeg maar. Hierdoor kan je het gevoel hebben de de koppeling niet helemaal aanpakt zoals je zou verwachten met de mate waarin je je koppeling laat opkomen. Wanneer je normaal met je koppeling omgaat dan kan het lekker zijn om dat ding eruit te halen, gezien je een wat directer gevoel bij het koppelen krijgt.
Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 16 feb 2015, 01:14
door basss
Overigens heb ik mijn auto aan de voorzijde verlaagd met "verlagings veerschotels" aan de voorzijde. De fabrikant (supersport) geeft op dat de verlaging tussen de 10 en 20mm zal zijn. Bij mij is de verlaging +- 8 a 9 mm. Het lijkt weinig, maar irl is het toch wel zichtbaar. Ik heb een M-onderstel, en zoals bij vele bmw's is de ruimte in de wielkassen aan de voorzijde vaak wat groter dan de achterzijde. Om dit te reduceren, zonder dat je kortere en stuggere veren hoeft te monteren is het vervangen van de veerschotels een goed alternatief. Je behoudt exact dezelfde wegligging, enkel de voorkant komt iets lager te liggen. De schotels kosten nog geen 50e, montage is wel wat duurder gezien de arbeidstijd en het uitlijnen erna.
Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 16 feb 2015, 10:51
door mieske90
hey Basss, heb je toevallig voor en na foto's dat we kunnen zien wat het heeft gedaan met de auto?
Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 16 feb 2015, 19:57
door basss
Verschil is helaas niet goed te zien op deze voor/na foto's door andere lichtval etc.
voor:
na:

Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 13 mar 2015, 18:09
door basss
Nieuw breedsetje wielen, ben blij met t resultaat:
De oude sets staan overigens te koop, mocht iemand interesse hebben. Gaat om een OEM styling 256 (17inch incl. bridgestone runflats) en een OEM styling 222 (16inch incl. bridgestone runflats).
Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 13 mar 2015, 19:23
door Jeremy
Ziet er netjes uit! Op die laatste foto zie je toch wel goed dat ie een tandje lager staat. Ben het met je eens dat een verlaging van een paar mm een wereld van een verschil maakt.

Re: van 320td naar 118d... B12 sportline
Geplaatst: 10 jun 2015, 22:19
door basss
Goedenavond,
Na montage van de veerschotels viel het me de laatste weken op dat tijdens sturen wel wat getik/klak uit de wielkast vandaan kwam, hoogstwaarschijnlijk te wijten aan deze aftermarket veerschotels. Na toch wel een tijd twijfelen heb ik gisteren een Bilstein B12 sportline set laten monteren (en de originele veerschotels weer teruggeplaatst). De M schokbrekers waren rondom zo goed als op, dus wat dat betreft was het ook wel tijd ze te vervangen.
Ik was wat bezorgd over de stugheid van deze set. Veel verschillende verhalen hierover op internet. Maar ik moet zeggen, het rijdt echt heerlijk, en nog geen drempel gehad die te hoog is. Op zich had ik verwacht dat de verlaging nog iets lager zou zijn, misschien dat de veren nog ietsje inzakken.
Al met al ben ik erg blij met de keuze voor deze set. Hier alvast een fotootje:

Re: van 320td naar 118d... *300000km*
Geplaatst: 15 aug 2015, 22:25
door basss
Onlangs de 3ton gepasseerd.... dat is wel reden voor een fotootje...
De chip zit er al rond de ton in, geen problemen of rare zaken meegemaakt... niet verkeerd dus.
Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 15 aug 2015, 23:20
door emieltjuh

3ton

Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 19 sep 2015, 21:25
door basss
Onlangs ging helaas mijn roetfilter-lampje branden...
Gezien dit nogal een prijzig dingetje is en de auto de 3ton heeft gepasseerd, toch maar besloten het filter eruit te laten halen.
Ben blij met het resultaat, gezien de auto toch wat meer trekkracht heeft gekregen...
Ik heb wel het idee dat ik wat meer diesellucht ruik wanneer ik stilsta, maar op zich niet erg.
Overigens is het laten verwijderen (incl. oa aanpassen van wat turbo-instellingen heb ik begrepen van de tuner) ook best een prijzig geintje, echter altijd nog een stuk goedkoper dan dat ding te laten vervangen.
Re: van 320td naar 118d...
Geplaatst: 20 sep 2015, 10:56
door mieske90
heb je ook last van als je snel weg rijd dat er een roetpluim uit je uitlaat komt?