VerzinZelf's 320i coupe '98

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
VerzinZelf

Re: VerzinZelf's 320i coupe '98

Bericht door VerzinZelf » 21 feb 2014, 00:18

Ja dat vond ik ook wel.
Binnenkort de ander kant ook doen.

Vandaag druk bezig geweest met het ene en andere maken voor mn audio systeem. Morgen wat fotos uploaden.

Heb ook nog een andere leuke melding heb wat gekocht. Wat precies zeg ik nog even niet maar het heeft te maken iets van :///m: voor binnen in de auto :gekdoen:

e36cabrio320i

Bericht door e36cabrio320i » 21 feb 2014, 23:03

Nette coupe! (Alleen die speakers in het deurpaneel zijn inderdaad lelijk ;) )
mooie updates! :)
Ben benieuwd naar de :///m: verrassing.

VerzinZelf

Bericht door VerzinZelf » 22 feb 2014, 09:14

Thx, ja die speakers worden snel opgelost. Ik mag dan wel goed geluid willen maar dat kan prima aangesloten worden op de originele plek. Boven dien stellen die speakertjes niet eens zoveel voor.

voor mooi geluid heb ik dan ook twee versterkers liggen deze worden achterin gebouwt en omdat ik nog wel eens met mn mountainbike oppad ga moet me achter bank plat en kofferbak leeg. Daarvoor heb ik het volgende syteem bedacht. Reserverwiel er uit en op die plek komen de twee versterker geplaast. Nou hoor ik jullie denken ohjee. Maar maak je geen zorgen ik ben ook lief hebber van origineel dus ik heb het zo geplaast dat alles ook weer weg gehaald kan worden en dat ik de achterbak niet beschadig. Maar wel zo dat het er goed en strak uitziet.
Als ik iets doe moet het wel goed gebeuren.

VerzinZelf

Bericht door VerzinZelf » 22 feb 2014, 09:49

Omdat plaatjes het net even wat beter uitleggen dan dat ik dat doe:

Het idee eerst met een 3d programma gemaakt om te kijken hoe het precies uitpakt.
Het is dus de bedoeling dat al het apparatuur en kabels beneden zitten zodat als ik me achterbak nodig heb alleen de subwoofers er uit hoef te halen. En blijven de kabels veilig. ook komt er een raampje in voor de looks en de voltage af te lezen van de powercap. overigens word de rest opgevuld met isolatie materiaal om voor beter demping. ik heb ook bitumen voor op het kale carroserie. Dit allemaal om de trillingen tegen te gaan. zodat ik het geluid mooi is en dus niet integenstelling tot veel jonnie's je alleen maar getril hoort van alles dat er in je auto ligt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou het echte werk:P
Afbeelding

Afbeelding

En ik ben nog steeds bezig.
Woensdag ben ik weer de hele dag vrij dus dan kan ik weer lekker bezig.
En de :///m: update zal ik dan ook wel wat showen :D
Laatst gewijzigd door VerzinZelf op 02 feb 2016, 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 23 feb 2014, 19:21

:duimen:

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 23 feb 2014, 21:26

Gaat zeer dik worden :duim:

Adriaan323i

Bericht door Adriaan323i » 23 feb 2014, 23:37

Gaaf gedaan zeg! :duim:
BMW, Beste Maar Weer!!!

-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8

VerzinZelf

Bericht door VerzinZelf » 24 feb 2014, 13:35

Thanks mannen.
Nog even wachten en dan ga ik er weer verder mee.
Al blijft het wel door mn hoofd spoken hoe ik het in elkaar wil hebben. Toch best handig zn beeld denker zijn.
Morgen even potje grond verf halen kan ik in de avond na werk het ene en andere vast in de grondverf zetten. De rest zoals bekleding, lakverf en dynamat zou nog even moeten wachten aangezien het interieur voorang kreeg kwa kosten :p

Dcreator

Bericht door Dcreator » 24 feb 2014, 13:36

Succes man! :)

VerzinZelf

Bericht door VerzinZelf » 03 mar 2014, 10:20

Het duurde toch allemaal even wat langer voor ik wat kan posten.
Woensdag donderdag en vrijdag lekker de hele dag aan me auto gewerkt.
Gelukkig heb het mazzel dat ik wat ruimte heb in een hal.
Afbeelding

Ook had ik belooft dat ik wou zou laten zien van mijn :///m: update :D

Afbeelding
De stoelen hebben hele lichten gebruiks-sporen maar dit is wel op te lossen met een goede reinig beurt.
de achterbank is nagenoeg nieuw.
Ook kwam me vader met een leuk tasje aan zetten althans de inhoud.
Afbeelding

Bij het verwijderen van de stoelen kwam ik er achter dat ik een druksensor/gordelsensor heb. en deze zitten helaas niet op mijn nieuwe stoelen. terwijl de achterbank wel de uitsparing heeft voor de airbag sensor.
Dus maar eens even opzoeken voor iets om hem door te lussen. iemand hier bekend mee?

De achterbank heb ik helemaal schoongemaakt met de mild reiniger van colourlock en dan ingesmeerd met leder protector. En het ziet er weer uit als nieuw wat een top spul.
Laatst gewijzigd door VerzinZelf op 02 feb 2016, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

VerzinZelf

Bericht door VerzinZelf » 03 mar 2014, 10:53

Even nog een post maar dan toegewijd aan de geluidsinstallatie.
Ook flink gewerkt aan de beplating. toch het ene andere nog ietsje aangepast omdat het dan nog net even wat mooi er was naar mijn mening. het gat voor het raampje een stuk groter gemaakt. nu kan je als je het raampje eruit haalt dan kan ik gewoon bij de versterkers om ze af te stellen.

Dit maakt
Afbeelding
Dit
Afbeelding

Een laagje grond verf er over zodat het niet meer kan beeninvloed worden door vochtige lucht.
binnenkort word dit natuurlijk zwart en netjes afgewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Achterin moet nog een klein plankje komen die het gelijk vloers weer moet maken.

Overigens heb ik alle kabels vervangen die de vorige eigenaar er in heeft gelegd deze waren niet echt van kwaliteit.
Het bleek ook dat er 2,5 kwadraat speaker kabels was gebruikt maar deze is op de originele bmw speaker bekabeling aangesloten. En de kabel-boom die naar de radio loopt is niet meer normaal er zitten op elk draadje 3 verleng stukjes van die knijp kabelschoentjes echt heel erg. deze moet ik dus maar ergens nieuw moeten halen.
kabels helemaal van voor naar achter gelegd en helemaal maal mooi weg gewerkt in de achterbak zodat je de kabels niet zou zien. en dat ik niks van de achterbak heb hoeven slopen. Ik kan dus zo alles weer originele staat terug bouwen. En aangezien ik het halve interieur heb moeten strippen kon ik ook meteen mooi de achterbank omwisselen. Heb hier helaas geen foto van maar die komt snel.

Alleen nog de bekabeling aansluiten op de versterkers en de stroomkabel met zekering aansluiten en het is helemaal klaar. dit hoop ik deze week nog te doen :D
Laatst gewijzigd door VerzinZelf op 02 feb 2016, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

smartye36

Bericht door smartye36 » 03 mar 2014, 17:25

lekker hoor die vaders, heb ze er ook sinds een paar week erin zitten
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht

VerzinZelf

Bericht door VerzinZelf » 05 jan 2016, 03:06

Na een hele lange tijd niet meer op bimmerportal geweest te zijn. ben ik weer terug.
In tussen tijd zijn er een hoop dingen verandert aan mijn bimmer. ik zou komende tijd alles proberen te posten.
Maar eerst ga ik verder waar ik gebleven was. en dat is het audio gedeelte!

Zo heb ik ook het enen en andere aan demp matten aangebracht. Om toch de kwaliteit te behouden. Het voorkomt namelijk dat de rest gaat trillen.
Afbeelding
Afbeelding
Ook is ook meteen zichtbaar wat voor een tros kabels eruit komt.
Afbeelding

Nadat ik alles heb aangesloten een test gedaan of het werkten.
Afbeelding

Toen ik wist dat het werkten tijd om het tapijtje er in te leggen.
Ohja en de bak zwart gespoten
Afbeelding

Eindplaatje met het tapijt staat een stuk beter!
Afbeelding

Daarna klittenband aangebracht om 1 van de 2 op zn plek te houden:
Afbeelding

Aangezien ik mijn achterbak nog wel eens nodig heb. had ik het zo gemaakt dat de kisten er zo uit kunnen en dat ik minimale kabels in de weg heb liggen. Alleen de twee kabels naar de subs dus.
Afbeelding
De stukken schuimrubber houden de subs op zn plek bij het hevigere bochten werk :driving:

Ook meteen de hoedenplank speakers aangepakt. Aangezien deze al niet heel veel soeps waren. Weg met die stomme ovale speaker. MAAR ik zaag niet in de koest. Dus we hebben een frame gemaakt die netjes gemonteerd kan worden door de gaten die er al zijn.
Afbeelding
Het scheelt toch niet veel.
Afbeelding
En deze ook netjes bekleed.
Afbeelding
in de auto.
Afbeelding
Zo heb ik toch een lekkere sound upgrade maar geen schade aan mijn auto gemaakt 8)

Voor een goede verbinding heb ik een blok geplaatst op mijn accu pool zodat er meerdere kabels rechtstreeks aangesloten konden worden op de accu
Afbeelding

Ook nog de bass remote aangepakt. Aangezien ik de kracht van de subs wel wil kunnen regelen heb je hiervoor een remote.
Afbeelding
Maar jullie begrijpen wel dit past niet in een nette bmw. dus we moeten er wat op verzinnen.
Dus heb ik het huisje uit elkaar gesloopt en geisoleerd met hotglue
Afbeelding
Afbeelding

De bracket bij de middenconsole aangepast.
Afbeelding
En nu ziet het er al een stuk beter uit :gekdoen:
Afbeelding

Dit was het audio gedeelte wat jullie nog te goed kregen.
Binnenkort zal ik het volgende plaatsen. Het :///m: interieur:D

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 05 jan 2016, 11:14

Wow, wat een werk, erg netjes opgelost ook, met die knop.... :duim:

VerzinZelf

Bericht door VerzinZelf » 05 jan 2016, 13:58

Thx een hoop werk was het zeker. Maar ik vond het leuk om te doen.

Nou was ik vergeten nog om erbij te zetten. De speaker aan de voorkant zijn ook vervangen. De grote jongens zitten in de gaten bij de voeten. en de tweeters heb ik op een ander plek geplaatst. Deze heb ik geplaatst in de afdek kapjes. bij de aansluiting van de spiegels. Door dat ik ze op de kapjes heb gezet kan ik dit ook zo verwisselen met nieuwe zodat ik het uiteindelijk weer helemaal recht kan trekken als ik wil.
Afbeelding
Zoals het eruitziet als de deur dicht zit.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”