Pagina 2 van 3
Re: BMW 550i
Geplaatst: 24 jan 2014, 09:34
door tom_il
In amerikaanse fora waar er zoveel meer rond rijden zie je toch duidelijk meer problemen op de 545i motor dan op de 550i. 545i staat bekend voor olieverlies op alle mogelijke plaatsen.
Re: BMW 550i
Geplaatst: 24 jan 2014, 09:49
door lekkerwijf1
Hoofdkoelwaterbuis KAN inderdaad een probleem worden maar dat geld voor beide motoren. Daar zijn overigens setjes voor te krijgen zodat niet de hele motor uit elkaar hoeft. Olie lekkage kan inderdaad voorkomen maar het is mij niet bekend dat dit op alle mogelijke plaatsen is. Eigenlijk alleen bij de dynamo steun.
Als iedereen van het e60 e61 gedeelte alle problemen nog krijgen of gekregen hebben die hier op dit gedeelte van het forum behandeld worden kan je ook beter geen e60 e61 kopen.
Re: BMW 550i
Geplaatst: 24 jan 2014, 13:29
door Edgar1234
Ik weet niet hoeveel KM per je jaar rijdt?
Anders zou een 535d ook nog een goede optie zijn
Ik ben nou eenmaal dieselgek en zou sowieso een 535d boven een 550i verkiezen
Re: BMW 550i
Geplaatst: 24 jan 2014, 17:00
door lekkerwijf1
Diesel van BMW vergt veel onderhoudt en de kosten kunnen zeer hoog oplopen als je zelf niet aan de auto kan sleutelen. (vind ikzelf)
Verstuivers die bepaalde waarden niet halen.
Gloeistiften die kapot gaan.
Gloeirelais.
INlaatspruitstukken die lekken.
UItlaatspruitstukken die lekken
Roetfilters.
Koppelomvormers en ga zo maar door.
Ik was een dieselgek ook vanwege het rijden met een caravan.
Maar heb nu twee e60s diesel gehad en er kwamen allerlei problemen naar boven.
IK ben er één die alles graag werkend heeft en alles direct wil gerepareerd hebben maar op een gegeven moment hield dat voor mij op.
Nee Voor mij geen diesel van bmw meer.
Wel mis ik het super geluid uit mn 530d zonder einddempers
Dat is dan wel weer gaaf en mooi geluid uit een diesel (wat op de meeste diesels nml niet te verkrijgen is)
Re: BMW 550i
Geplaatst: 24 jan 2014, 19:05
door jac bmw
Met het oog houdend op de vraag stelling is het goed om wat meer info te geven over bmw.
De vraag is een 545 of een 550.
Laten we er rekening mee houden dat elk auto merk zijn voors en tegens heeft.
Bmw is een rijders merk, als de auto dan wordt gebruikt eerst de motor warm laten worden, en dan niet de koelvloeistof maar de olie, dit duurd namelijk langer dan de koelvloeistof, vandaar ook mijn vraag zie topic , hoe de benzine verbruiks meter om zetten naar olie temperatuur meter, maar dit even terzijde.
Advies koop gerust een bmw 545 of 550, gebruik hem goed en voer goed onderhoud uit.
Bij onjuist gebruik en niet het juiste onderhoud is het wachten op problemen, dit geld voor elk auto merk, maar zeker bij een auto van dit caliber.
Zelf rij ik met veel plezier in mijn eigen 4.6 IS en 550 en ik moet je zeggen dat bij juist onderhoud je elke keer leuke bedragen mag overboeken na de garage.
Koop gewoon 1 van de v8en en geniet.
Jac
Re: BMW 550i
Geplaatst: 24 jan 2014, 19:52
door Martijn.
Dat probleem was nou net de grootste reden voor mij destijds waardoor ik absoluut niet meer voor een 545i aan het kijken was maar alleen voor de 550i en de 530i en dan ook nog specifiek zonder panoramadak.
Schijnt echt veel voor te komen en heel duur te zijn.
Puur vanwege de hogere onderhoudskosten, meer belasting, duurdere verzekering, hoger verbruik en zeer waarschijnlijk veel lagere restwaarde ben ik voor de 530i LCI gegaan ipv de 550i.
Uiteraard lijkt mij het wel machtig mooi een 550i, maar mijn verstand heeft dit keer gewonnen.
Maar dat is puur een kostenoverweging. Kan me goed voorstellen dat mensen wel een V8 kopen. Alleen starten is al een genot met zo'n auto en ik kan me heel goed voorstellen dat je daar graag iets extra's voor over hebt financieel gezien.
Re: BMW 550i
Geplaatst: 27 jan 2014, 10:41
door zesinlijn
Hi, daar ben ik weer.
Nou de gepimpte 550i (link 2 ) valt af....deze staat zeker langer dan 1 jaar buiten weg te kwijnen (had wel een beetje medelijden
ondanks dat het dode materie is). Spinneraggen tussen de velgen en uitlaten etc etc, mos op de raamlijsten. dus ik dacht, nee, rust jij nou maar even verder. Verkoper is een arrogant irritant figuur die meende dat iedereen wel een 550i een servicebeurt kan geven omdat deze dus niet dealer onderhouden is.
Tussendoor in Erp nog even een 645Ci bekeken waarvan de voorbumper overgespoten was...nee niet goed gedaan dus en het onderhoudsboekje was in de "wasmachine terecht gekomen) waardoor het onderhoud verwaterd is.
In Veldhoven nog de 545i Touring (link 3) bekeken en bereden. Ik mocht gelijk een rondje draaien, aardige gast trouwens. Verkoopt en repareert volvo's en de 545i viel gelijk op tussen al die volvo's, het hoe en waarom behoeft geen betoog.
Toen ik na een paar minuten de oprit naar de A2 nam, nam ik een soort ratelend/resonerend geluid waar. Nee, nee het zal toch niet? Toen de V8 eenmaal op temperatuur was, was het geluid weg. Nee, dat zint me niet.
Maar wat gaat dit tekeer zeg, de 545i gaat als een raket, zo'n Touring is echt een wolf in schaapsklederen.
De V8 doet vermoeden of hij kern gezond is omdat hij oppakt zonder haperen of inhouden maar als het blok "koud" is hoorde ik bijgeluiden die mij van de koop afhouden.
Zaterdag een 550i Touring bereden, tja wat zal ik zeggen? Het zuipt bij de koude start 1:5 daarna eenmaal warm 1:10 bij 100 km constant. Maar hij is veel sneller dan de 545i wat ik niet verwacht had.
Of ik deze koop? ja/nee...ja omdat het de uitgerijpte V8 is zonder panoramadak en nee omdat er een hoop aan moet gebeuren (banden en remmen rondom) en de vraagprijs te hoog is (22.000 E)
link:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/10714795
Ik heb geduld dus ik shop nog even verder....alhoewel een M5 ook in het vizier ligt (hoezo" " ik weet wat ik wil")
Bedankt voor jullie input!
Groetjes, Patrick.
Re: BMW 550i
Geplaatst: 27 jan 2014, 15:06
door Bart70
Als je een M5 in het vizier hebt dan moet je ook niet moeilijk doen over een paar banden en remmen op een 550i !!!!
Dat is nog een lachertje in vergelijking met de kosten die een M5 met zich mee brengen aan onderhoud, aldus de verhalen die ik hier op het forum tegen kom
Re: BMW 550i
Geplaatst: 27 jan 2014, 15:23
door zesinlijn
Klopt, heb je gelijk in maar bij aanschaf moet het wel goed zijn, kan ik er nog ff een tijdje tegenaan.
Remschijven voor en blokken voor
5 bij Offenga circa 1000 E ex montage...
brrrrr? nou valt toch nog enigzins mee te leven....gezien het rijplezier...
Nee, een M5 is niet een "gezinsauto" die je iedere dag moet uitlaten anders wordt het onbetaalbaar.
Moge het begrip "onbetaalbaar" een relatief begrip zijn voor sommigen.
Re: BMW 550i
Geplaatst: 27 jan 2014, 15:32
door Bart70
Yep, als ik geld "over" zou hebben, EEN M5 ! Maarja, anders in jouw geval, weet t niet, denk toch een 530i maar dat hangt er ook maar van af hoeveel je per jaar rijd en hoeveel geld je te besteden hebt/wilt.
Re: BMW 550i
Geplaatst: 27 jan 2014, 16:01
door mike1998
Edgar1234 schreef:Ik weet niet hoeveel KM per je jaar rijdt?
Anders zou een 535d ook nog een goede optie zijn
Ik ben nou eenmaal dieselgek en zou sowieso een 535d boven een 550i verkiezen
Hij vraagt over 545i en een 550i, lijkt me niet dat die dan een 535d wilt gaan rijden.
En, een 535d boven een 550i? Toch niet echt een vergelijking lijkt me.
Re: BMW 550i
Geplaatst: 27 jan 2014, 16:12
door zesinlijn
Nou ik wil wel even ingaan op dat 535D verhaal. Ik heb er vorige week ook in 535D gereden en ja het rijdt erg lekker maar toen ik de V8 nader aan de tand mocht voelen, tja.....vul maar in.
Het is gewoon de vraag ook al ligt het omslagpunt ten gunste van de diesel , het extra rijplezier en geluid wat een V8 teweeg brengt weegt, althans voor mij, op tegen de meerkosten van een 530 of 535D. Even afgezien of je nu geluk/ongeluk hebt met een V8 of R6 diesel.
Re: BMW 550i
Geplaatst: 16 feb 2014, 17:54
door stef_bmw
ik ben nou een jaar in het bezit van een knappe 545i ik kocht hem met 112.000 op de teller en zit inmiddels op de 130.000 km, enigste probleem wat ik ermee gehad heb is dat de lager in de waterpomp aan het slijten was dus die heb ik laten vervangen, verder nog geen enkel probleem gehad olie blijft ook aardig netjes op pijl.
naar alle verhalen wat ik overal hoor over "problemen met de 545i motoren" vind ik dat reuze meevallen.
als je er geld voor hebt om zo`n auto te rijden en je bent zuinig op je auto, optijd onderhoud netjes warm rijden enz kan je er heel veel plezier van hebben dusja na mijn mening een aanrader
Re: BMW 550i
Geplaatst: 17 feb 2014, 12:39
door Björn
don't worry komt nog wel
. Je zit nu op 130k. spreek je weer als je op 160k zit (of eerder). Heerlijke bakken maar alles wat hier gezegd is klopt: olie verbruik/lekkage, koppelomvormer (ben zelf nu aan de beurt met 201k), koelbuis verhaal etc.
Re: BMW 550i
Geplaatst: 17 feb 2014, 17:29
door stef_bmw
niet alle bmw's zijn hetzelfde he bjorn;)
dat is hetzelfde als met dat verhaal met de diesels met de swirl flaps dat die in het blok KUNNEN vallen,
me broer is een hele stevige rijder en heeft 2 diesels gehad 330cd e46 en een 335d e90 beide geen problemen mee gehad!
stiefpa van me heeft een 645ci dus zelfde blok als wat ik heb en die heeft ook op de waterpomp na geen problemen verder gehad en die heeft al +/- 180.000 gelopen.
je moet maar net geluk hebben met de auto, en zowiezo er zuinig op zijn net wat ik zeg optijd onderhoud netjes warm rijden zo nu en dan een keer op het gas wat geen probleem is.
nogmaals bij de 1 zit het mee en bij de ander zit het tegen.
want als ik jullie zo hoor geven jullie bijna aan van "nee koop geen 545i is een en al probleem" nah sorry lijkt me wat te overdreven