Pagina 2 van 2

Re: Nieuw luchtfilter oem of inleg sportfilter ?

Geplaatst: 03 feb 2014, 13:49
door Dutchie
Ligt er aan, mn vader heeft zijn Renault Laguna laten chippen bij Tunex. Die kreeg ook niet zomaar een mapping overgeschreven, maar werd custom gemapped. zal er dan ook weer aan liggen waar je hem laat chippen.

Als ze dan rekening houden met de aanpassingen kunnen ze hem daar op afstellen.

Maar uiteraard zal het dan bij een atmosferische auto niet veel meer dan 10 a 15 pk extra worden.

Voor het vermogen zou ik het in ieder geval niet doen, maar vooral voor het geluid. Lekker herrie maken :)

Re: Nieuw luchtfilter oem of inleg sportfilter ?

Geplaatst: 03 feb 2014, 20:12
door minada
Maar zoals ik al aangaf gaat het me niet om meer pk maar meer om het feit dat er elke 20- 30.000 km een nieuw filter in moet en een sportfilter zonder olie( crospipe) kan je afwassen!

Re: Nieuw luchtfilter oem of inleg sportfilter ?

Geplaatst: 03 feb 2014, 20:24
door Rogier1975
Ah heeft zo'n pipe-filter géén olie nodig? Dat wist ik niet :-)

Re: Nieuw luchtfilter oem of inleg sportfilter ?

Geplaatst: 03 feb 2014, 20:50
door minada

Re: Nieuw luchtfilter oem of inleg sportfilter ?

Geplaatst: 10 feb 2014, 19:03
door bofkont
Zou absoluut voor de OEM luchtfilter gaan, is het veiligst voor je luchtmassameter, en de motor/software is er ook zo op afgestemd lijkt me. Ooit bij JD tuning geweest met mijn Audi S3 en die zij ook grote onzin! 0 vermogenswinst tenzij je over zeer grote race geprepareerde auto's gaat hebben.

Re: Nieuw luchtfilter oem of inleg sportfilter ?

Geplaatst: 11 feb 2014, 12:50
door Dutchie
Ik zou ook lekker voor OEM gaan in dit geval.

OAI doe je voor het geluid.

Re: Nieuw luchtfilter oem of inleg sportfilter ?

Geplaatst: 14 feb 2014, 21:17
door Sikmans
Heb nu 1,5 jaar een pipercross vervang filter in mijn 320d zitten. Nergens problemen mee kan hem gewoon uitspoelen laten drogen en terug zetten. Ideaal :)

Re: Nieuw luchtfilter oem of inleg sportfilter ?

Geplaatst: 15 feb 2014, 10:09
door hj2
Jongens, gewoon een papieren filter nemen (hoeft geen OEM te zijn)
Filtert vele malen beter dan een katoenen met olie.

Als je de levensduur van je cilinder en dus je compressie je niks kan schelen, neem dan dat sportfilter. Klinkt leuk en geeft je een korte periode meer vermogen (+3 PK?) Na de korte periode is het voordeel weg t.o.v. een papieren filter en blijven alleen de nadelen over (vervuilende LMM, beschadigde LMM, meer harde / slijtende deeltjes in je blok.

Toevallig heb ik net in de Lotus mijn K&N filter vervangen voor een papieren! Dat nadat ik van verschillende wagens de koppakking heb vervangen en het verschil in filters heb mogen bewonderen IN het blok. Voor mij dus geen open luchtfilter meer, tenzij je maar een paar duizend KM per jaar rijdt, en je je wagen niet jaren lang wilt blijven rijden :duim: