Pagina 2 van 2

Re: Technisch verschil E61 pre-LCI en LCI?

Geplaatst: 10 apr 2014, 20:53
door jvilly
Ok, ik heb zojuist mijn E61 520d januari 2007 M-sport gekocht (pre-LCI), morgen halen :D

Wat zijn goede adressen om met je verse Bimmer heen te gaan voor onderhoud?

Ik wil namelijk de volgende dingen goed geregeld hebben het liefst in een keer:
- carterventilatiefilter vervagen
- olie verversen (10.000 km geleden)
- status van de turbo controleren (vervangen of niet)
- eventueel de swirlflaps eruit en flenzen erop
- trekhaak (swing/afneembaar wat is minst erg met een M-sport?)
- achterruitverwarming werkt niet meer (kabeltje defect?)
- van 150pk naar meerrrr (het een is fleet versie)

Alvast bedankt. De link komt erop zodra ik hem gehaald heb.

Re: Technisch verschil E61 pre-LCI en LCI?

Geplaatst: 18 apr 2014, 10:19
door Quadrantz
tom_il schreef:Geen verschil, behalve misschien de uitlaatcollector bij de LCI en later pre-LCI zouden deze van gietijzer zijn . Automaten zijn altijd van ZF.
Kan er iemand met zekerheid zeggen dat de 231pk en 235pk versie motoren voorzien zijn van een gietijzeren uitlaatcollector?

Re: Technisch verschil E61 pre-LCI en LCI?

Geplaatst: 18 apr 2014, 10:50
door Wesley31
jvilly schreef:Wat zijn goede adressen om met je verse Bimmer heen te gaan voor onderhoud?
Dat is om te beginnen een beetje afhankelijk van waar je woont en hoever je bereid bent te rijden voor je onderhoud.

Re: Technisch verschil E61 pre-LCI en LCI?

Geplaatst: 18 apr 2014, 11:47
door chrisb
Weet niet waar je woont, maar voor zuid-Holland en is http://www.spba.nl wel een goeie.

Re: Technisch verschil E61 pre-LCI en LCI?

Geplaatst: 18 apr 2014, 11:51
door Wesley31
Ik ben zelf erg tevreden met Advanced Engineering in Barendrecht. (Omgeving Rotterdam)

Advanced Engineering BV
Van 't Hoffstraat 45
2991 XP BARENDRECHT
Zuid Holland

Re: Technisch verschil E61 pre-LCI en LCI?

Geplaatst: 23 apr 2014, 12:47
door avdakker
Quadrantz schreef:
tom_il schreef:Geen verschil, behalve misschien de uitlaatcollector bij de LCI en later pre-LCI zouden deze van gietijzer zijn . Automaten zijn altijd van ZF.
Kan er iemand met zekerheid zeggen dat de 231pk en 235pk versie motoren voorzien zijn van een gietijzeren uitlaatcollector?
De 235Pk is een latere versie als ik me niet vergis? Ik heb zelf een eind 2006 model van 231pk waarin weer de gietijzeren collectoren zitten. (gelukkig ;-) )
Daar ligt volgens mij ook weer het omslagpunt waar men weer overgestapt is op gietijzeren collector.

Re: Technisch verschil E61 pre-LCI en LCI?

Geplaatst: 01 mei 2014, 19:56
door jvilly
Bedankt voor jullie reacties. Het maakt mij op zich niet uit waar het in Nederland is, als het maar een goed bedrijf is waar je niet meteen penning tien betaald.

Mijn voorkeurgebieden kunnen in het Noorden van het land of in het Zuiden / Oosten van het land liggen.

Reeds heb ik al een nieuwe accu laten plaatsen, want ik kreeg 'high current drain' ook na een lange rit (800 km), bleef dit aan. Ook zijn de veren van mijn achterklep vervangen. Verder zal er nog een hele riedel gedaan moeten worden. Overigens was er echt een groot verschil met de prijzen van verschillende garages voor het monteren van een trekhaak aan mijn E61 520d M-Sport. Omdat ie een diffuser heeft, zo variƫren de prijzen van 750 euro to 1650 euro (jawel duurder dan de BMW dealer zelf :D).

Ook schijnt sommige aanbieders geen rekening te houden met de koeling van de bak (400watt naar 600watt). Ik ben dan ook niet zeker of dit echt nodig is. Ik rijd namelijk wel vaak in een gebergte.

Heeft er iemand nog ervaringen met het chippen van 150 pk naar 195 pk? Merk je het verschil goed, want ik vond het bij mijn E46 320d tegenvallen 150 => 180 pk.

Re: Technisch verschil E61 pre-LCI en LCI?

Geplaatst: 01 mei 2014, 23:22
door Bimmerbaak
jvilly schreef:Bedankt voor jullie reacties. Het maakt mij op zich niet uit waar het in Nederland is, als het maar een goed bedrijf is waar je niet meteen penning tien betaald.

Mijn voorkeurgebieden kunnen in het Noorden van het land of in het Zuiden / Oosten van het land liggen.

Reeds heb ik al een nieuwe accu laten plaatsen, want ik kreeg 'high current drain' ook na een lange rit (800 km), bleef dit aan. Ook zijn de veren van mijn achterklep vervangen. Verder zal er nog een hele riedel gedaan moeten worden. Overigens was er echt een groot verschil met de prijzen van verschillende garages voor het monteren van een trekhaak aan mijn E61 520d M-Sport. Omdat ie een diffuser heeft, zo variƫren de prijzen van 750 euro to 1650 euro (jawel duurder dan de BMW dealer zelf :D).

Ook schijnt sommige aanbieders geen rekening te houden met de koeling van de bak (400watt naar 600watt). Ik ben dan ook niet zeker of dit echt nodig is. Ik rijd namelijk wel vaak in een gebergte.

Heeft er iemand nog ervaringen met het chippen van 150 pk naar 195 pk? Merk je het verschil goed, want ik vond het bij mijn E46 320d tegenvallen 150 => 180 pk.

Ik ben al 15 jaar bij Gerrit Jonkers in Waardenburg.
Zeer tevreden over ik moet er ook 100 km voor rijden om er te komen, dus dat zicht genoeg toch.
Gratis leen auto, en ja kan er ook s'avonds terecht.