Pagina 2 van 6
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 03 mar 2014, 17:37
door 530-Driver
Inmiddels loopt het blok weer prachtig op alle 6 cilinders
Inhouden doet ie nog steeds, dus morgen wordt het roetfilter schoon gemaakt en dan hoop ik dat het klaar is

Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 12 mar 2014, 17:03
door 530-Driver
Zo heb even geduurd maar hij is weer klaar! 6 gereviseerde verstuivers gemonteerd en roetfilter 3/4x schoon geblazen met allemaal ellende en vervolgens geregenereerd.
Ding gaat weer als de brandweer

Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 30 mar 2014, 18:55
door malle pietje
Mag ik even inhaken?
Mijn 530d heeft ook een vergelijkbaar Diet dat eens in de zoveel ritten, bij warme motor en het lijkt vooralsnog onafhankelijk van de snelheid.
De automaat heeft een ZF beurt gehad, lucht-, carter- en dieselfilter zijn vervangen. Heb de temperatuur nog niet gecontroleerd maar de toerentalstreepjes lopen snel terug tot net onder de 5000 toeren. Verder ook geen klachten bij het rijden.
Ik begin eerst maar met afdoppen van het inlaatspruitstuk, dat heb ik nog liggen. Daarna de temperatuur eens checken, misschien een cleaner toevoegen voor de injectoren. Op vervangen van de injectoren zit ik nu even niet te wachten na een ZF beurt en de compressor vervangen!
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 30 mar 2014, 19:04
door 530-Driver
Mag van mij.. wij zijn ook weer opnieuw zoekende.
Probleem is weer terug

motor loopt ook hoorbaar minder.
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 30 mar 2014, 20:32
door Kuupertie
Mijn advies is om het roetfilter eruit te halen en de EGR te laten dicht programmeren.
Hierdoor sluit je heel veel uit.
Kost 500 euro inclusief een OBD tuning.
Al mijn kleinigheden zijn verholpen sinds ik het heb laten doen.
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 30 mar 2014, 20:36
door 530-Driver
Jup maar ben bang gezeur te krijgen bij de roetmeting.. hij is net paar maand te oud daarvoor :S
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 30 mar 2014, 20:52
door malle pietje
Roetfilter eruit halen, is dat hetzelfde als leeg slaan, waarover ik veel heb gelezen op diverse fora?
En de EGR dichtprogrammeren is nodig omdat, bij alleen afdoppen of simpel de vacuumslang loskoppelen er een foutmelding op komt?
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 30 mar 2014, 20:57
door 530-Driver
We gaan sowieso chippen, dat stond al in de planning omdat we gewoon dat beetje extra missen wat onze oude Volvo had.
Wilde dan ook meteen EGR uit programeren, maar ook roetfilter er tussen uit chippen. Scheelt ook weer 5/10 pk
Maar dit werd me dus afgeraden door m'n collega's vanwege apk
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 31 mar 2014, 05:22
door Kuupertie
Bel Erwin maar eens...die is specialist.
Ik heb een review op zijn site geschreven; kijk maar eens of dat voor jou herkenbaar is.
http://www.roetfilter-verwijderen.com/contact
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 31 mar 2014, 20:33
door Knakkel
Ik rij nu ook al weer dik 3500 km zonder Dpf en Egr, en moet zeggen dat het goed bevalt. Ik had voor de operatie weliswaar geen van bovenstaande problemen maar wil deze wel voorkomen.
@ 530-Driver: Als je kans ziet om een nieuwe luchtmassa meter "even te lenen" zou ik dat toch zeer aanbevelen!
Al is het alleen maar om deze uit te sluiten!
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 31 mar 2014, 20:43
door Kuupertie
Als de EGR niet doet wat hem gezegd wordt, krijgt de LMM verkeerde info...waardoor deze een storing geeft.
Re: stotteren/inhouden
Geplaatst: 24 jun 2014, 20:42
door 530-Driver
Nou eindelijk zijn alle problemen opgelost.. Was even zoeken maar t is gevonden
Nadat de verstuivers vervangen zijn is het welgeteld 1 week goed geweest, maar daarna begon t stotteren, inhouden en het niet meer reageren op t gaspedaal weer
Toch nog tijdje doorgereden totdat op een morgen de auto echt helemaal niks meer deed.. kon m'n pa opdrukken met een 1.4 honda Civic
Auto naar Offenga in Franeker afgevoerd en deze zijn begonnen met zoeken en toen bleek de turbo helemaal vast te zitten, vorige eigenaar heeft w.s erg lang met oude olie gereden aangezien het allemaal sludge was. Hierdoor is de turbo gaan vastzitten.
Dus mensen weer een voorbeeld om je olie tijdig te vervangen!!!!
Maar goed, doordat de turbo dus dicht geslibt was had deze moeite om op 'toeren' te komen waardoor het vermogen op zich liet wachten en de auto inhield.
Nu er een nieuwe turbo op zit zijn we er pas echt achter wat een 530D in zijn mars heeft.. ding heeft nooit op vol vermogen gereden de 10.000km die we nu gereden hebben. Het blijkt echt een monster te zijn zo'n 3.0D!! En wij dachten maar dat ie traag aanvoelde omdat we die 300pk sterke Volvo hadden...
Ding gaat echt als de brandweer nu

Ook zijn de swirlkleppen verwijderd en is de auto volledig nagekeken. Nu nog even een half jaartje doorkachelen en wat wennen aan die 218pk en 500nm en dan op naar een chippie bij Van Vught!

Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 26 jun 2014, 14:49
door avdakker
Dat klinkt allemaal veelbelovend dan. Ik heb zelf ook al een hoop preventief aangepakt om die ellende te voorkomen.
Roetfilter eruit, EGR dicht, swirls verwijderd, olie onlangs vervangen, gloeistiften vervangen (was er al 1 stuk), en chiptuning.
Het enige dat ik ook nog preventief wil vervangen is de bekabeling in de kofferdeksel. Dan zou het al flink verholpen moeten zijn.
Danzij dit soort topics leren mensen hier erg veel dus vooral blijven posten als er problemen zijn.
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 26 jun 2014, 21:13
door 530-Driver
avdakker schreef:
Danzij dit soort topics leren mensen hier erg veel dus vooral blijven posten als er problemen zijn.
Nou hoop dat we nu toch even kunnen rijden zonder problemen

zit inmiddels een aardige sloot geld in dit apparaat
Kabelboom is ook weer vervangen (inmiddels de 3de keer volgens de historie..)
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 26 jun 2014, 21:39
door avdakker
Kabelboom van de accu? Is bij mij ook al 2 keer vervangen. Ik begin een vaag vermoeden te hebben dat de volgende die mijn wagen over een paar jaar overneemt, dat die een feilloze wagen krijgt ;-)