Pagina 2 van 2

Re: E36 328i coupe

Geplaatst: 13 mar 2014, 15:45
door PBMotorsport
Mensen mag ik jullie waarschuwing geven voor plug and play m50 manifolds deze zullenaltijd lek gaan geloof me ik bouw er meerdere per maand om die een plug and rotzooi systeem hebben.

Dure kosten brengt dit met zicj mee

Re: E36 328i coupe

Geplaatst: 13 mar 2014, 15:51
door PBMotorsport
Tevens is de m50 upgrade het enige wat echt werkt kwa pk.
Spaghetti met compleet systeem max maar dan ook max 15 pk met veel geluk.
Chip max 12 met veel geluk.
Pulley underdrive komt niks bij zorgt alleen voor wat teruggave maar minimaal.

Re: E36 328i coupe

Geplaatst: 14 mar 2014, 12:44
door AtlasTelamon
"Vergeet daarnaast de kleine zaken niet die bij elkaar opgeteld ook hun steentje bijdragen."

Re: E36 328i coupe

Geplaatst: 14 mar 2014, 17:25
door eric-328
Door de M50-inlaat verlies je koppel in het werkgebied. Pas vanaf 4600 rpm heeft de inlaat voordelen. De toename in pk's is daarbij piekvermogen. Heb zelf een 328i gehad die na zorgvuldige tuning rond de 240 pk zat. Voor het geld had ik beter direct een s50 aan kunnen kopen. Daarbij gaat vrijwel iedere m50 inlaat op den duur lekken. (uitgezonderd de schrick-inlaat). Let op dat een goede m52b28 vaak al standaard ruim 200pk heeft. Mijn 328i had standaard bij 80.000 km een piekvermogen van 213pk.

Onderstaande grafiek geeft het vermogen aan de wielen aan in SAE

Afbeelding

Re: E36 328i coupe

Geplaatst: 14 mar 2014, 20:40
door AtlasTelamon
Ik zou zelf ook voor de Schrick gaan. Is alleen erg zeldzaam en daarmee duur.