FF voorstellen ben nieuw hier[E60]

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
lj328

Re: FF voorstellen ben nieuw hier[E60]

Bericht door lj328 » 14 mar 2014, 20:29

Hele mooie 5-serie :duimen: dat doe je goed!
Leuk ook te lezen wat voor BMW's je allemaal al gehad hebt.

Veel plezier hier verder :driving:
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 14 mar 2014, 21:00

Bimmerbaak schreef:Ha ha, ik heb de trekhaak verstopt, :whistle: , het is een afneembare haak.
Bart, die eibach pro kit is toch 30mm voor en 30 achter, met de m verlaging is hij al 1,5 cm lager dus zakt hij nog plus minus 1,5 cm.
Althans dit meen ik ergens op het forum gelezen te hebben,
Ps. Heb jij ervaring met een caravans en verlaging van de auto, meen een caravan te zien staan op jou afbeelding?

Gr. Cris
Hahaha Cris, helaas, heb heel veel ervaring met caravans maar niet achter de Bimmer, tot nu toe hing hij altijd achter een Toyota Landcruisr met luchtvering' dus altijd op dezelfde hoogte, dit geld ook voor de Bimmer, heb een Touring, dus trekhaak achter zal altijd op zelfde hoogte zitten, zit er ook over te peinzen om hem te verlagen , vering voor dmv van Eibach veren en achter softwarematig dan, dan zal ik hem zeker elke keer als ik met de caravan weg ga weer softwarematig op de oude stand willen laten zetten achter, omdat ik dit niet zelf kan houd mij dit nog tegen. Verlaagd op vakantie met de caravan durf ik niet aan omdat ik weet wat een invloed de horizontale wegligging van een caravan tezamen met de kogeldruk teweeg kan brengen.
Nu hangt dit ook mede van de lengte van de caravan af, is deze tot 6 meter dan zou ik me geen zorgen maken over 1,5 cm, 3 cm gaat wel kritiek worden qua weggedrag denk ik. Als je caravan langer is zoals in mijn geval, zou ik het niet doen achter, denk dat de 1,5 cm verlaging wel ongeveer het maximum is qua verlaging achter om lekker met de caravan te blijven rijden.

Bimmerbaak

Bericht door Bimmerbaak » 14 mar 2014, 21:23

Bart70 schreef:
Bimmerbaak schreef:Ha ha, ik heb de trekhaak verstopt, :whistle: , het is een afneembare haak.
Bart, die eibach pro kit is toch 30mm voor en 30 achter, met de m verlaging is hij al 1,5 cm lager dus zakt hij nog plus minus 1,5 cm.
Ps. Heb jij ervaring met een caravans en verlaging van de auto, meen een caravan te zien staan op jou afbeelding?

Gr. Cris
Hahaha Cris, helaas, heb heel veel ervaring met caravans maar niet achter de Bimmer, tot nu toe hing hij altijd achter een Toyota Landcruisr met luchtvering' dus altijd op dezelfde hoogte, dit geld ook voor de Bimmer, heb een Touring, dus trekhaak achter zal altijd op zelfde hoogte zitten, zit er ook over te peinzen om hem te verlagen , vering voor dmv van Eibach veren en achter softwarematig dan, dan zal ik hem zeker elke keer als ik met de caravan weg ga weer softwarematig op de oude stand willen laten zetten achter, omdat ik dit niet zelf kan houd mij dit nog tegen. Verlaagd op vakantie met de caravan durf ik niet aan omdat ik weet wat een invloed de horizontale wegligging van een caravan tezamen met de kogeldruk teweeg kan brengen.
Nu hangt dit ook mede van de lengte van de caravan af, is deze tot 6 meter dan zou ik me geen zorgen maken over 1,5 cm, 3 cm gaat wel kritiek worden qua weggedrag denk ik. Als je caravan langer is zoals in mijn geval, zou ik het niet doen achter, denk dat de 1,5 cm verlaging wel ongeveer het maximum is qua verlaging achter om lekker met de caravan te blijven rijden.
Bedankt voor je snelle reactie Bart,
Bedoel je de 1,5 cm ten opzichte van originele veren of zo als bij mij met de m pakket onderstel?
Ik ben er nu twee keer mee naar Italië geweest zonder problemen.
Dus nu nog 1,5 extra lager zou moeten kunnen?

Gr. Cris

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 14 mar 2014, 21:50

Bimmerbaak schreef:
Bart70 schreef:

Gr. Cris
Bedankt voor je snelle reactie Bart,
Bedoel je de 1,5 cm ten opzichte van originele veren of zo als bij mij met de m pakket onderstel?
Ik ben er nu twee keer mee naar Italië geweest zonder problemen.
Dus nu nog 1,5 extra lager zou moeten kunnen?

Gr. Cris
Ik bedoelde die 1,5 cm tov origineel maar als je met M pakker onderstel geen problemen hebt dan zou 1,5 cm extra ook geen probleem moeten geven denk ik. Maar zoals ik al schreef, hangt mede af van lengte en gewicht caravan en belading

Bimmerbaak

Bericht door Bimmerbaak » 16 mar 2014, 18:43

Oké Bart, caravan is 6,38 meter van af de trekhaak en gewicht is 1400 kg.Afbeelding[/URL]

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 16 mar 2014, 19:34

Ik denk niet dat je problemen gaat krijgen met de extra verlaging, de praktijk zal pas zekerheid geven natuurlijk maar ik zou het wel aandurven.

Bimmerbaak

Bericht door Bimmerbaak » 16 mar 2014, 20:24

Thanks Bart :duim:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 16 mar 2014, 20:27

Als je het gaat doen ben ik wel benieuwd naar je ervaring :duimen:

Bimmerbaak

Bericht door Bimmerbaak » 17 mar 2014, 09:55

Bart70 schreef:Als je het gaat doen ben ik wel benieuwd naar je ervaring :duimen:
Zeker Bart, moet binnenkort naar mijn garage zomer wielen liggen daar, en er moeten weer twee nieuwe achterbanden op, want die zij al weer op -_-
Ik zal dan gelijk ook aan hun ook eens vragen wat die er van zeggen en wat hun ervaring is.
Want daar hebben ze ook veel van dat speciale spul :///m: in onderhoud, en dan beslissen wat te doen.
Ik hou je op te hoogte.

stef_bmw

Bericht door stef_bmw » 18 mar 2014, 19:01

hele mooie 530, precies goed zo niks meer aan doen :whistle:
waar ergens in de achterhoek kom je vandaan dan als ik vragen mag?

Bimmerbaak

Bericht door Bimmerbaak » 18 mar 2014, 19:30

stef_bmw schreef:hele mooie 530, precies goed zo niks meer aan doen :whistle:
waar ergens in de achterhoek kom je vandaan dan als ik vragen mag?
hoi Stef, uit Baak

Bimmerbaak

Bericht door Bimmerbaak » 21 mar 2014, 18:03

Nog even door zeuren over het verlagen.
Is er iemand op dit forum die eibach pro-kit op de auto heeft gezet waar een m-pakket onderstel onder zat?
Wat zijn de rij bevindingen ten opzichte van het m pakket onderstel veren

-Hoe is het comfort geworden, beter of slechter?
-Hoe zijn nu de rijeigenschappen geworden, beter of slechter

alle info is welkom

gr cris

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”