![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
Leuk ook te lezen wat voor BMW's je allemaal al gehad hebt.
Veel plezier hier verder
![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)
Hahaha Cris, helaas, heb heel veel ervaring met caravans maar niet achter de Bimmer, tot nu toe hing hij altijd achter een Toyota Landcruisr met luchtvering' dus altijd op dezelfde hoogte, dit geld ook voor de Bimmer, heb een Touring, dus trekhaak achter zal altijd op zelfde hoogte zitten, zit er ook over te peinzen om hem te verlagen , vering voor dmv van Eibach veren en achter softwarematig dan, dan zal ik hem zeker elke keer als ik met de caravan weg ga weer softwarematig op de oude stand willen laten zetten achter, omdat ik dit niet zelf kan houd mij dit nog tegen. Verlaagd op vakantie met de caravan durf ik niet aan omdat ik weet wat een invloed de horizontale wegligging van een caravan tezamen met de kogeldruk teweeg kan brengen.Bimmerbaak schreef:Ha ha, ik heb de trekhaak verstopt,, het is een afneembare haak.
Bart, die eibach pro kit is toch 30mm voor en 30 achter, met de m verlaging is hij al 1,5 cm lager dus zakt hij nog plus minus 1,5 cm.
Althans dit meen ik ergens op het forum gelezen te hebben,
Ps. Heb jij ervaring met een caravans en verlaging van de auto, meen een caravan te zien staan op jou afbeelding?
Gr. Cris
Bedankt voor je snelle reactie Bart,Bart70 schreef:Hahaha Cris, helaas, heb heel veel ervaring met caravans maar niet achter de Bimmer, tot nu toe hing hij altijd achter een Toyota Landcruisr met luchtvering' dus altijd op dezelfde hoogte, dit geld ook voor de Bimmer, heb een Touring, dus trekhaak achter zal altijd op zelfde hoogte zitten, zit er ook over te peinzen om hem te verlagen , vering voor dmv van Eibach veren en achter softwarematig dan, dan zal ik hem zeker elke keer als ik met de caravan weg ga weer softwarematig op de oude stand willen laten zetten achter, omdat ik dit niet zelf kan houd mij dit nog tegen. Verlaagd op vakantie met de caravan durf ik niet aan omdat ik weet wat een invloed de horizontale wegligging van een caravan tezamen met de kogeldruk teweeg kan brengen.Bimmerbaak schreef:Ha ha, ik heb de trekhaak verstopt,, het is een afneembare haak.
Bart, die eibach pro kit is toch 30mm voor en 30 achter, met de m verlaging is hij al 1,5 cm lager dus zakt hij nog plus minus 1,5 cm.
Althans dit meen ik ergens op het forum gelezen te hebben,
Ps. Heb jij ervaring met een caravans en verlaging van de auto, meen een caravan te zien staan op jou afbeelding?
Gr. Cris
Nu hangt dit ook mede van de lengte van de caravan af, is deze tot 6 meter dan zou ik me geen zorgen maken over 1,5 cm, 3 cm gaat wel kritiek worden qua weggedrag denk ik. Als je caravan langer is zoals in mijn geval, zou ik het niet doen achter, denk dat de 1,5 cm verlaging wel ongeveer het maximum is qua verlaging achter om lekker met de caravan te blijven rijden.
Ik bedoelde die 1,5 cm tov origineel maar als je met M pakker onderstel geen problemen hebt dan zou 1,5 cm extra ook geen probleem moeten geven denk ik. Maar zoals ik al schreef, hangt mede af van lengte en gewicht caravan en beladingBimmerbaak schreef:Bedankt voor je snelle reactie Bart,Bart70 schreef:Hahaha Cris, helaas, heb heel veel ervaring met caravans maar niet achter de Bimmer, tot nu toe hing hij altijd achter een Toyota Landcruisr met luchtvering' dus altijd op dezelfde hoogte, dit geld ook voor de Bimmer, heb een Touring, dus trekhaak achter zal altijd op zelfde hoogte zitten, zit er ook over te peinzen om hem te verlagen , vering voor dmv van Eibach veren en achter softwarematig dan, dan zal ik hem zeker elke keer als ik met de caravan weg ga weer softwarematig op de oude stand willen laten zetten achter, omdat ik dit niet zelf kan houd mij dit nog tegen. Verlaagd op vakantie met de caravan durf ik niet aan omdat ik weet wat een invloed de horizontale wegligging van een caravan tezamen met de kogeldruk teweeg kan brengen.Bimmerbaak schreef:Ha ha, ik heb de trekhaak verstopt,, het is een afneembare haak.
Bart, die eibach pro kit is toch 30mm voor en 30 achter, met de m verlaging is hij al 1,5 cm lager dus zakt hij nog plus minus 1,5 cm.
Althans dit meen ik ergens op het forum gelezen te hebben,
Ps. Heb jij ervaring met een caravans en verlaging van de auto, meen een caravan te zien staan op jou afbeelding?
Gr. Cris
Nu hangt dit ook mede van de lengte van de caravan af, is deze tot 6 meter dan zou ik me geen zorgen maken over 1,5 cm, 3 cm gaat wel kritiek worden qua weggedrag denk ik. Als je caravan langer is zoals in mijn geval, zou ik het niet doen achter, denk dat de 1,5 cm verlaging wel ongeveer het maximum is qua verlaging achter om lekker met de caravan te blijven rijden.
Bedoel je de 1,5 cm ten opzichte van originele veren of zo als bij mij met de m pakket onderstel?
Ik ben er nu twee keer mee naar Italië geweest zonder problemen.
Dus nu nog 1,5 extra lager zou moeten kunnen?
Gr. Cris
Zeker Bart, moet binnenkort naar mijn garage zomer wielen liggen daar, en er moeten weer twee nieuwe achterbanden op, want die zij al weer opBart70 schreef:Als je het gaat doen ben ik wel benieuwd naar je ervaring
hoi Stef, uit Baakstef_bmw schreef:hele mooie 530, precies goed zo niks meer aan doen![]()
waar ergens in de achterhoek kom je vandaan dan als ik vragen mag?