Auto stottert met regen, veel sludge en zuigend geluid

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
hj2

Re: Auto stottert met regen, veel sludge en zuigend geluid

Bericht door hj2 » 16 jun 2014, 15:26

Marvinp1993 schreef:Ik heb net even gekeken en er staat inderdaad wat water in, maar niet zodanig hoog dat het op niveau van de hoofdremcilinder staat.

Ik zal het eens in de gaten houden
Er hoort niets in te staan. Bij een buitje / wassstraat stijgt het niveau en zuigt de rembekrachtiger zich vol. (remmen gaat dan ook moeilijker)
Ik heb het opgelost door met de tuinslang in de hand, volle porrie aan, op de tast op zoek te gaan naar het afwateringsgaatje.
Sindsdien is het droog daaronder, nergens meer last van gehad. :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got!

Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8

Vliet

Bericht door Vliet » 16 jun 2014, 17:31

Wat hj2 zegt :duim: Die bak moet droog zijn.

GreyCooperS
Contacteer:

Bericht door GreyCooperS » 16 jun 2014, 18:22

nav van dit topic ook net mijn bak maar eens nagekeken :X

Zowel t slangetje richting de motorruimte als de grote afvoer in het zijscherm zaten behoorlijk dicht geslipt met takjes en zooi...bak zelf gelukkig nog kurkdroog..de andere zijde ook maar even gedaan voor de zekerheid...daar zit bij mij een witte afdekplaat onder...maar ook deze afvoerplekken goed dicht geslipt...
Had verder geen issues maar voorkomen is toch beter dan...

Dus dank voor de tip! :amen:
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

BartS

Bericht door BartS » 17 jun 2014, 14:53

misschien kan iemand hier een DIY van maken van alle afwatering kanalen en hoe je ze schoon krijgt? ik weet zelf niet waar ze allemaal zitten en zou ze graag eens na willen lopen.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

Marvinp1993

Bericht door Marvinp1993 » 30 jul 2014, 18:33

Aangezien ik al een lange tijd niets meer heb laten horen of het probleem nou ondertussen is opgelost hieronder mijn beschrijving.

Het aanzuigende geluid bij gas geven, en het zeurende geluid zodra de olie dop (met lopende motor) eraf was,
is uiteindelijk opgelost kunnen worden, het vacuüm slangetje aan de carterventilatie was poreus geworden en afgebroken. Tevens waren 2 van de 4 slangen aan vervanging toe

Uiteindelijk is de complete carter ontluchting vervangen geworden, zo ben ik er in ieder geval zeker van dat hier de komende duizenden kilometers geen problemen meer ontstaan aan dit gedeelte van de Auto. De auto rijd nu weer super en het verbruik is afgenomen, van een 14, 15 liter op 100 naar een normale 12 liter op 100

Het stotteren stond los van dit probleem. Na de reparatie heeft het nog een aantal keren goed geregend en stond de bak van de hoofdremcilinder weer onder het water. Ik merkte dat de auto weer remdruk miste en de auto begon weer enorm te stotteren.

Het waren dus uiteindelijk toch 2 problemen die los van elkaar stonden, de bak is ondertussen vrij gemaakt van rotzooi waardoor mij dit niet nog eens zal gebeuren.

Bedankt mensen voor de reacties, heeft zeer geholpen bij het oplossen van beide problemen!

Vliet

Bericht door Vliet » 31 jul 2014, 09:22

Hahaha, hadden we allemaal een beetje gelijk. Mooi dat de problemen opgelost zijn. :duim: Ook goed om het even terug te koppelen.

Veel :driving: nu met de auto!

hj2

Bericht door hj2 » 05 aug 2014, 20:30

Jaa! Opgelost, mooi!

ik heb ook mijn carterventilatie vervangen en merk de zelfde verbeteringen als jij. Die van mij zat dan ook wel heeeeel erg dicht...

http://forum.bmwfan.nl/viewtopic.php?f= ... 12#p419912
If you always do what you always did, you always get what you always got!

Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8

e.smit13

Bericht door e.smit13 » 11 nov 2017, 17:29

Ik wil graag reageren op "water in de bak onder interieurfilter". Ik had hier plotseling last van nadat mijn remvloeistof vervangen was. Na het losnemen van "de bak" stond er zeker 1 liter water in ... bij het terugplaatsen van "de bak" zag ik dat er een overloopje is vanaf de afvoer bij de ruitenwisser. Het is de bedoeling dat "de bak" onder het overloopje komt te zitten want dan loopt het water via de zijkant weg. Als "de bak" niet goed terug wordt geplaatst dan loopt het water in de ruimte onder het interieurfilter ..... met alle ellende van dien zeker als het afvoertje verstopt zit ( in mij geval na 14 jaar ..... )
Als het terugplaatsen van "de bak" zeer gemakkelijk ging dan zit ie waarschijnlijk niet goed.
Succes allen.

Groet, Edward

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”