E60 530D M Showroom! Bram
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Mooie complete LCI,top
Grote kosten aan een auto zijn nooit leuk,maar ik heb daarna altijd een flink vertrouwen terug in de auto.
Daarbij,als je net als mij van plan bent om zo'n 5jaar met de auto te doen is het al minder erg.
Verder nog plannen met de auto?
Grote kosten aan een auto zijn nooit leuk,maar ik heb daarna altijd een flink vertrouwen terug in de auto.
Daarbij,als je net als mij van plan bent om zo'n 5jaar met de auto te doen is het al minder erg.
Verder nog plannen met de auto?
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Bedankt!DennieV schreef:Mooie complete LCI,top
Grote kosten aan een auto zijn nooit leuk,maar ik heb daarna altijd een flink vertrouwen terug in de auto.
Daarbij,als je net als mij van plan bent om zo'n 5jaar met de auto te doen is het al minder erg.
Verder nog plannen met de auto?
Daar heb je helemaal gelijk in. Als je de auto weer helemaal klaar hebt weet je wat je aan de auto hebt.
En ik rij deze auto alleen maar in het weekend en af en toe in de avond, dus kan er jaren mee voor uit.
Wil nog een Dension in laten bouwen misschien, voor de rest vind ik hem aardig compleet zo. En de bodem van de bankrekening is ook aardig in zicht gekomen dus eerst genieten haha
Jij nog tips qua aanpassingen?
Re: E60 530D M Showroom! Bram
De randen van je nieren HG zwart,maakt het front wat agressiever
Verder is het bij mij same story,ik zelf rijd vaak alleen zondags met de 530d,geen grote bankrekening dus ook gewoon zo laten
Verder is het bij mij same story,ik zelf rijd vaak alleen zondags met de 530d,geen grote bankrekening dus ook gewoon zo laten
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Ik heb ook een lci 530d, swirlflaps moeten er zeker wel uit al zojn ze"aangepast".bvw123 schreef:Ik heb nu een KM stand van 196.000 , Ik was ongeveer €6000,- kwijt aan reparaties vanaf December. Ik had dit absoluut niet verwacht, maar je moet denk ik een beetje geluk hebben ( zoals jij ! ) dat de vorige eigenaar dit heeft gedaan. Maar als je er eenmaal aan begonnen bent kun je niet meer terug vind ik. En zolang de basis van de auto goed is, is het elke cent waard ! Bij mij is de complete catalysator weggeslepen en een nieuw stuk tussen gelast. En het stinken dat heb ik ook. haha motor uit als ik de trekhaak monteer anders wordt je daar niet vrolijk van. Wat betreft die swirlflaps? Ik heb zelf een LCI, daarom hebben ze bij Carrec in Soesterberg gezegd dat die al een update hebben gehad. Heb jij ook een LCI?bmw530i schreef:He nog een 530d lci ik heb hem in het zwart.
Wat bij jou vervangen is was bij mijn net voor de aankoop gebeurd geloof een reparatie van bijna 5000€.
Heb je ook de catalysator laten verwijderen of alleen de roetfilter?
Ik heb allebij maar vind het met verbruik en power veel verschil,alleen stinkt en rookt hij nu.
Maar wel veel beter voor de motor,heb ook de swirlflaps eruit en de egr dicht.
Chippen heb ik niet gedaan vind hem power genoeg hebben en daarbij met die km stand en dan regelmatig het vermogen gebruiken komen er sneller( bak)problemen.
Ik heb nu een km stand van 220000 en voel geen verschil met mijn vorige bmw e60 die 90000 gelopen had toen ik hem verkocht.heb nu iets mooiere opties als toen.
Kijk maar op mijn showroom " nieuwe foto s met caravan".
Rookt de jouwe nu trouwens ook wel met wat langer stationair lopen?
Bij mijn komt er als hij na het rijden een paar min loopt zo afentoe een roetwolkje voorbij.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Zal het nog is na vragen met de swirlflaps, heb geen zin in dat dat mis gaat. Thnx voor de tip.bmw530i schreef:Ik heb ook een lci 530d, swirlflaps moeten er zeker wel uit al zojn ze"aangepast".bvw123 schreef:Ik heb nu een KM stand van 196.000 , Ik was ongeveer €6000,- kwijt aan reparaties vanaf December. Ik had dit absoluut niet verwacht, maar je moet denk ik een beetje geluk hebben ( zoals jij ! ) dat de vorige eigenaar dit heeft gedaan. Maar als je er eenmaal aan begonnen bent kun je niet meer terug vind ik. En zolang de basis van de auto goed is, is het elke cent waard ! Bij mij is de complete catalysator weggeslepen en een nieuw stuk tussen gelast. En het stinken dat heb ik ook. haha motor uit als ik de trekhaak monteer anders wordt je daar niet vrolijk van. Wat betreft die swirlflaps? Ik heb zelf een LCI, daarom hebben ze bij Carrec in Soesterberg gezegd dat die al een update hebben gehad. Heb jij ook een LCI?bmw530i schreef:He nog een 530d lci ik heb hem in het zwart.
Wat bij jou vervangen is was bij mijn net voor de aankoop gebeurd geloof een reparatie van bijna 5000€.
Heb je ook de catalysator laten verwijderen of alleen de roetfilter?
Ik heb allebij maar vind het met verbruik en power veel verschil,alleen stinkt en rookt hij nu.
Maar wel veel beter voor de motor,heb ook de swirlflaps eruit en de egr dicht.
Chippen heb ik niet gedaan vind hem power genoeg hebben en daarbij met die km stand en dan regelmatig het vermogen gebruiken komen er sneller( bak)problemen.
Ik heb nu een km stand van 220000 en voel geen verschil met mijn vorige bmw e60 die 90000 gelopen had toen ik hem verkocht.heb nu iets mooiere opties als toen.
Kijk maar op mijn showroom " nieuwe foto s met caravan".
Rookt de jouwe nu trouwens ook wel met wat langer stationair lopen?
Bij mijn komt er als hij na het rijden een paar min loopt zo afentoe een roetwolkje voorbij.
Ik heb zelf ook getwijfeld over chippen, maar heb hem zo laten aanpassen dat hij onderin heel veel vermogen pakt, en ik vind hem echt heel chill rijden nu. En je hebt wel gelijk over dat je meer risico neemt met betrekking tot versnellingsbak etc. maar kan ook goed gaan.
Je hebt mooie combi zo met die hobby KMFE heb je 540 ? Wel aparte plaats voor de airco. Wordt hij daardoor niet erg zwaar van achter?
Die van mij rookt volgens mij niet, alleen als ik in het donker rij, en er rijdt een auto achter mij dan kun je wel zien dat hij rookt als je vol gas geeft.
We hebben wel bijna dezelfde auto! haha alleen die velgen die jij hebt style 172 wil ik nog een keer kopen, maar origineel nieuw zijn ze wel erg duur
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Dat is juist het probleem bij een bak het hoge koppel onderin.
Maar zie dst je er maar afentoe mee rijd dus het zal wel los lopen.
Mijn caravan is een kmfe 560, airco zit idd vreemd heb hem zo gekocht, maar met het gewicht geen probleem airco weegt niet meer als 30kg, gewoon een kogeldruk van 80 a85 kg ligt hij er strak achter trekt hij op zijn sloffen.
Dat roeten zie je idd in de avond redelijk als je gas geeft maar ik heb het dus ook als hij stationair draait na het rijden dat er afentoe een wolkje voorbij komt.
De dension heb ik ook gehad en net zo als bij de meeste draaid hij niet vlekkenloos het is wel een uitgebreid systeem.
Ik had de gateway 500 met avr en hotspot module.
Ik heb er bij deze auto een cic ingebouwd en moet zeggen supergewoon veel sneller als ccc usb kun je gebruiken harddisc 3d navi en natuurlijk dvd..
Ik had er originele m5 velgen onder maar vond deze iets netter kijken de m5 is wat bruuter maar vond die ook zo gewoon want die zie je ook veel onder e39 en e46 liggen.
Al komt de 172 wel vrij vaak voor onder de e60.
Ik heb geen oem maar wel net zoon goede kwaliteit, mijne zijn van tam en net iets blackchroom, maar in de winter worden ze gewoon zilver springt er net iets mooier uit bij een zwarte.
Maar zie dst je er maar afentoe mee rijd dus het zal wel los lopen.
Mijn caravan is een kmfe 560, airco zit idd vreemd heb hem zo gekocht, maar met het gewicht geen probleem airco weegt niet meer als 30kg, gewoon een kogeldruk van 80 a85 kg ligt hij er strak achter trekt hij op zijn sloffen.
Dat roeten zie je idd in de avond redelijk als je gas geeft maar ik heb het dus ook als hij stationair draait na het rijden dat er afentoe een wolkje voorbij komt.
De dension heb ik ook gehad en net zo als bij de meeste draaid hij niet vlekkenloos het is wel een uitgebreid systeem.
Ik had de gateway 500 met avr en hotspot module.
Ik heb er bij deze auto een cic ingebouwd en moet zeggen supergewoon veel sneller als ccc usb kun je gebruiken harddisc 3d navi en natuurlijk dvd..
Ik had er originele m5 velgen onder maar vond deze iets netter kijken de m5 is wat bruuter maar vond die ook zo gewoon want die zie je ook veel onder e39 en e46 liggen.
Al komt de 172 wel vrij vaak voor onder de e60.
Ik heb geen oem maar wel net zoon goede kwaliteit, mijne zijn van tam en net iets blackchroom, maar in de winter worden ze gewoon zilver springt er net iets mooier uit bij een zwarte.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E60 530D M Showroom! Bram
CIC is inderdaad ook vet! Heb je die zelf ingebouwd? of laten doen.. En wat kost zoiets als ik vragen mag?
Re: E60 530D M Showroom! Bram
De cic heb ik zelf ingebouwd de controller is het lastigste en meeste werk de rest stelt niks voor.
Alles bijelkaar was ik iets van 1100€ kwijt.
Alles bijelkaar was ik iets van 1100€ kwijt.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Mooie bak! Staat die niet heel vaak bij de pomp in emmermeer? (Op die hoek)
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Dankje! Nee daar sta ik nooit. Rijden wel meer zo uitgevoerd rond, ben ik achter gekomen.
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Ok! Is namelijk exact hetzelfde .bvw123 schreef:Dankje! Nee daar sta ik nooit. Rijden wel meer zo uitgevoerd rond, ben ik achter gekomen.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Exact zelfde als jou rijdt rond in Weiteveen Vind wel mooie kleur wat jij hebt! Zie je niet zo heel vaak.
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Serieus? Ook met 20"? Ff keer een plaatje maken dan . Zoek nog een schroefset of vaste verlaging. Ik heb verschil in m'n veren voor waardoor hij scheef staat...bvw123 schreef:Exact zelfde als jou rijdt rond in Weiteveen Vind wel mooie kleur wat jij hebt! Zie je niet zo heel vaak.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Was ook wel eens nieuwsgierig hoeveel vermogen en koppel je nu hebt met de roetfilter eruit en de tuning.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E60 530D M Showroom! Bram
Het is niet gemeten bij mij, maar bij Carrec dachten ze ongeveer 283 pk en 80 extra koppel. Had hem laatst nog even op de duitse autobahn getest ( 5 minuutjes rijden voor mij ) en toen ging ik dik boven de 260 KMH , schat zelf ongeveer 275 dat ik reed want de teller hield er mee op. En alsnog werd ik ingehaald door een VW touareqbmw530i schreef:Was ook wel eens nieuwsgierig hoeveel vermogen en koppel je nu hebt met de roetfilter eruit en de tuning.
Hoeveel heb jou auto? Heb je het verschil ook gemerkt toen je roetfilter er tussen weg was? Ik merkte het dat de motor makkelijker toeren kon opbouwen.