CCC valt weer uit . weer geen geluid en lekstroom - opgelost
Re: CCC valt uit
Helaas deze topic een kick naar boven...
Vandaag tijdens een rit van 25 min viel ineens 3x de CCC uit en startte weer op, totdat bij de laatste keer het scherm op zwart bleef en de radio het ook niet meer doet..
Ik vrees dus dat mijn CCC is overleden. Na 3 x herstarten namelijk nog steeds geen beeld.
Vandaag dus ook maar de garage gebeld en een nieuwe unit moeten bestellen; die blijken best aan de prijs te zijn
Vandaag tijdens een rit van 25 min viel ineens 3x de CCC uit en startte weer op, totdat bij de laatste keer het scherm op zwart bleef en de radio het ook niet meer doet..
Ik vrees dus dat mijn CCC is overleden. Na 3 x herstarten namelijk nog steeds geen beeld.
Vandaag dus ook maar de garage gebeld en een nieuwe unit moeten bestellen; die blijken best aan de prijs te zijn
Re: CCC valt weer uit . weer geen geluid en lekstroom - opge
Precies of gelijk voor CIC gaan
Wou ik net ook zeggen.
Een gebruikte CCC kan veel schelen. Ik zou wel van 2005 of hoger nemen.
Zelfs die van de LCI (2007 en hoger) werken op de pre-lci modellen.
En zoals Quadrantz hierboven zegt.... CIC is een hele mooie optie.
Dan heb je harde schijf en HD scherm en DVD Video afspelen
Een gebruikte CCC kan veel schelen. Ik zou wel van 2005 of hoger nemen.
Zelfs die van de LCI (2007 en hoger) werken op de pre-lci modellen.
En zoals Quadrantz hierboven zegt.... CIC is een hele mooie optie.
Dan heb je harde schijf en HD scherm en DVD Video afspelen
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Dank voor de reacties;
Een 2e hands heb ik overwogen, daar bestaat ook weer de kans dat die eerder sneuvelt, vandaar een nieuwe.
Een upgrade naar een CIC vind ik persoonlijk te veel geld, dat was volgens de prijsopgave het dubbele en zou voor mij niets extra's opleveren aangezien ik 98% van de tijd dat ik rijd gewoon naar de radio of CD-wisselaar luister.
Ik heb voor de zomer er een bleutooth-ding in laten zetten die aangesloten is op mijn aux-in en daar heb ik alleen in de zomervakantie muziek voor de koters achterin op laten luisteren.
Daarnaast speelt mee dat ik zelf totaal atechnisch ben en wat dit betreft op iemand anders (lees garage) ben aangewezen.
Ook is het zo dat ik de dingen liever vandaag dan morgen wil hebben geregeld en mij er dus mateloos aan stoor dat ik langer dan 1 dag zonder CCC moet rijden
En bij de garage kon hij meteen terecht, vandaar.
Een 2e hands heb ik overwogen, daar bestaat ook weer de kans dat die eerder sneuvelt, vandaar een nieuwe.
Een upgrade naar een CIC vind ik persoonlijk te veel geld, dat was volgens de prijsopgave het dubbele en zou voor mij niets extra's opleveren aangezien ik 98% van de tijd dat ik rijd gewoon naar de radio of CD-wisselaar luister.
Ik heb voor de zomer er een bleutooth-ding in laten zetten die aangesloten is op mijn aux-in en daar heb ik alleen in de zomervakantie muziek voor de koters achterin op laten luisteren.
Daarnaast speelt mee dat ik zelf totaal atechnisch ben en wat dit betreft op iemand anders (lees garage) ben aangewezen.
Ook is het zo dat ik de dingen liever vandaag dan morgen wil hebben geregeld en mij er dus mateloos aan stoor dat ik langer dan 1 dag zonder CCC moet rijden
Een 2e handse CIC was wellicht nog niet zoveel duurder geweest dan een nieuwe CCC , ik ben zelf ook atechnisch maar als je de spullen kan regelen (MP/Ebay) zijn er wel forumleden die je willen helpen .
Alleen voor de navi zou ik al switchen als mijn CCC de geest zou geven
Alleen voor de navi zou ik al switchen als mijn CCC de geest zou geven
+1
Een aantal forumleden hier bouwen het voor een hele schappelijke prijs in.
Krijg je echt geen spijt van !
Een aantal forumleden hier bouwen het voor een hele schappelijke prijs in.
Krijg je echt geen spijt van !
Fritsie01 schreef:Dank voor de reacties;
Ik kan de ccc in 99,9% van de gevallen repareren heb al veel blije mensen.
Pb mij.
En hoe doe je dat dan? Weer de bekende verfbrander truc?
Het zou misschien handig zijn ook voor de technische solderende 'doe- het-zellevert' hier een 'how-to' van te plaatsen.
Het zou misschien handig zijn ook voor de technische solderende 'doe- het-zellevert' hier een 'how-to' van te plaatsen.
Goedendag,
Heb een vergelijkbaar probleem gehad met mn CCC unit (e87, 2005). Systeem viel steeds vaker helemaal uit, diagnose op verschillende adressen was dat de gehele unit vervangen diende te worden. Ook op veel forums gezocht en uiteindelijk bij de forum post van WIng uitgekomen.
Lang verhaal kort...unit bij BMWizzard in Apeldoorn laten uitbouwen en ingeleverd, twee en een half week extern in reparatie geweest, rijd nu weer een aantal dagen rond met mn originele, gerepareerde CCC unit die weer volledig functioneert!
Bedankt Wing voor het contact leggen! BMWizzard kan ik zeker aanbevelen!
Heb een vergelijkbaar probleem gehad met mn CCC unit (e87, 2005). Systeem viel steeds vaker helemaal uit, diagnose op verschillende adressen was dat de gehele unit vervangen diende te worden. Ook op veel forums gezocht en uiteindelijk bij de forum post van WIng uitgekomen.
Lang verhaal kort...unit bij BMWizzard in Apeldoorn laten uitbouwen en ingeleverd, twee en een half week extern in reparatie geweest, rijd nu weer een aantal dagen rond met mn originele, gerepareerde CCC unit die weer volledig functioneert!
Is altijd goed om te horen dat er mensen van het forum bereid zijn te helpen; zo hebben Anton en Gregor mij al een aantal keer bijgestaan.
Helaas heb ik nooit het geduld, als er iets kapot is moet het eigenlijk ook gelijk gemaakt; ik rijd dagelijks en grote afstanden. En de CCC deed helemaal niets meer, ook geen radio of zo.
Nu kwam het zo uit dat hij vlak voordat ik een aantal dagen weg moest bij de garage terecht kon en dus gemaakt kon zijn toen ik terugkwam.
En dus cruise ik weer rond met een nieuwe CCC
Helaas heb ik nooit het geduld, als er iets kapot is moet het eigenlijk ook gelijk gemaakt; ik rijd dagelijks en grote afstanden. En de CCC deed helemaal niets meer, ook geen radio of zo.
Nu kwam het zo uit dat hij vlak voordat ik een aantal dagen weg moest bij de garage terecht kon en dus gemaakt kon zijn toen ik terugkwam.
En dus cruise ik weer rond met een nieuwe CCC
Goed om te vernemen dat het opgelost is. En tof dat je het terugkoppelt!Figo_ schreef:Goedendag,
F31 320DA en E88 120i cabrio
Hier hetzelfde probleem. Heb Wing een mail gestuurd, maar tot op heden helaas nog even geen reactie.
Heeft iemand anders zijn (of een ander goed) adresje?
ErikBO schreef:Hier hetzelfde probleem. Heb Wing een mail gestuurd, maar tot op heden helaas nog even geen reactie.
Hai
Mail mij
Laatst gewijzigd door bmwizard op 24 apr 2017, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dit ook gehad uitvallen baterie leeg trekken heb ook eerst ibs ontkoppelt maar was nog was niet cdwisselaar dus heb ik de bleutooth module ontkoppelt en probleem was volledig opgelost geen leeg lopende baterie geen uitvallen muziek en zo voort. Maar aangezien de bleutooth module was losgekopeld ging de cdwisselaar niet meer heeft iets te maken met de most maar heb daar een stekkertje voor gekocht(8euro) en cdwisselaar ga nu ook maar lag allemaal aan een defecte bluetooth module. Je kan dit eens proberen bij mij was het in iedergeval opgelost