Aankoop E39 535 facelift 2000
Re: Aankoop E39 535 facelift 2000
klonk/bonk kan net zo goed het lager van de aandrijfas zijn die speling geeft
rot klus (vind ik tenminste)
rot klus (vind ik tenminste)
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Aankoop E39 535 facelift 2000
De 535i die nu op de site staat is geen importauto. Het kenteken is gewoon van 2000 en de rdw verteld ook dat deze de eerste toelating gewoon in nederland gehad heeft.
Verder heeft de auto 4 eigenaren gehad, wat opzich positief is voor een auto van dik 14 jaar oud.
Alleen dit is geen facelift, enkel de koplampen zijn ooit vervangen. Waarschijnlijk doordat de oude compleet verweerd waren.
Maar de combinatie van geen onderhoudshistorie en Apeldoorn zou voor mij al een reden zijn om er vanaf te zien deze auto te kopen. Wat is de reden dat een onderhoudshistorie verdwenen is.
En ik krijg een beetje de riebels van ''Tijdloos genieten'''
Verder heeft de auto 4 eigenaren gehad, wat opzich positief is voor een auto van dik 14 jaar oud.
Alleen dit is geen facelift, enkel de koplampen zijn ooit vervangen. Waarschijnlijk doordat de oude compleet verweerd waren.
Maar de combinatie van geen onderhoudshistorie en Apeldoorn zou voor mij al een reden zijn om er vanaf te zien deze auto te kopen. Wat is de reden dat een onderhoudshistorie verdwenen is.
En ik krijg een beetje de riebels van ''Tijdloos genieten'''
- r.de.korte
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 02 sep 2014, 06:41
- Locatie: Brabant
Re: Aankoop E39 535 facelift 2000
haha! ja tijdloos genieten....
-Geen import maakt het verhaal nu wel vreemd, vandaar mss NAP onlogisch omdat de eerste 3 jaar niet geregistreerd staat?
-En geen facelift model? de koplampen die er nu opzitten zijn trouwens ook verweerd
-Volgens verkoper: de vorige eigenaar zei dat het stempelboek/facturen bij de laatste beurt is blijven liggen en later hier nog achteraan is gegaan maar daarop nooit meer iets van terug kunnen krijgen.... vreemd i know
-Geen import maakt het verhaal nu wel vreemd, vandaar mss NAP onlogisch omdat de eerste 3 jaar niet geregistreerd staat?
-En geen facelift model? de koplampen die er nu opzitten zijn trouwens ook verweerd
-Volgens verkoper: de vorige eigenaar zei dat het stempelboek/facturen bij de laatste beurt is blijven liggen en later hier nog achteraan is gegaan maar daarop nooit meer iets van terug kunnen krijgen.... vreemd i know
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Aankoop E39 535 facelift 2000
Tik het kenteken zelf maar in op de rdw site. staat toch echt dat de eerste nederlandse toelating in 2000 heeft plaatsgevonden. En als dat in 2003 geweest zou zijn had je een kenteken dat in de XX-LX-00 reeks zou zitten.
Dit is gewoon een prefacelift.
Als je het mij vraagt vind ik het een vaag verhaal. Als zij aangeven dat het een import is, de boekjes bij de garage zijn blijven liggen, de NAP onlogisch is en het feit dat deze auto in Apeldoorn staat zou ik nog even verder kijken.
Dit is gewoon een prefacelift.
Als je het mij vraagt vind ik het een vaag verhaal. Als zij aangeven dat het een import is, de boekjes bij de garage zijn blijven liggen, de NAP onlogisch is en het feit dat deze auto in Apeldoorn staat zou ik nog even verder kijken.
Re: Aankoop E39 535 facelift 2000
Hallo beste BMW vrienden,
Ik wilde het enkel nog even hebben over de kilometerstand.
Waarom is het zo vreemd, om in 11 jaar slechts 47.000 km te verrijden?
Ik kan het nog spannender vertellen.
Ik rijd dus slechts 44.000 km in deze 11 jaar, want ik rijd dus niet meer dan 4.000 km per jaar.
En, er zijn nog personen die nog veel minder rijden op jaar basis, mijn ouders die reden slechts 2.000 per jaar, en dat zou dan helemaal ongeloofwaardig zijn, volgens velen.
En, een auto zonder verleden van het onderhoud, dat hoeft per definitie geen slechte auto te zijn.
De eigen ervaring heeft mij dit geleerd.
Als ik een auto tegen kom die mij bevalt, dan word daar eerst eens serieus naar gekeken, onder en boven.
Daarna word deze auto eens stevig aan de tand gevoeld en bereden, lees gerust stevig bereden.
Bevalt deze auto mij niet, dan blijft hij gewoon staan, dan koop ik deze niet.
Word deze echter als goed bevonden, dan koop ik deze gerust, maar dan zal er wel iets aan de prijs moeten gebeuren, ik bied dan wel een stuk lager, dan de vraag prijs. Ik heb echter nog nooit een slechte auto gehad of gekocht, het kan geluk zijn, of goed inzicht, dat mag u van mij zelf invullen.
Het enige wat de koop nog kan tegenhouden, dat is de prijs, die moet echt interessant zijn.
In de omgeving van Apeldoorn/Vaasen, daar koop ik nooit geen auto, dat heeft wel een hele slechte naam opgebouwd daar. Ik vertrouw daar geen enkele auto handelaar, er zitten daar teveel slechte handelaars.
Men leest te vaak dat er daar teveel word opgelicht met slechte auto's.
En, men wisselt daar te vaak van naam, zoals ik elke dag verwissel van mijn kleding.
Dat zegt vaak meer dan voldoende.
Heeft men te weinig kennis van auto's, schakel dan een vriend of een garage houder in, of maak de afspraak dat men een aankoopkeuring wil laten verrichten door de ANWB of de Dekra, uiteraard is een merk dealer ook goed.
Dan heeft men alles op schrift staan, en heeft men voldoende gedaan.
Ook kunnen dan de eventuele tekortkomingen of verborgen gebreken verholpen worden.
Gaat de handelaar daar niet mee accoord, dan kan men de auto gewoon laten staan, en heeft men enkel een schade van rond de €285,00.
En geen slechte auto gekocht, met de nodige trammelant.
Succes met de aankoop.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik wilde het enkel nog even hebben over de kilometerstand.
Waarom is het zo vreemd, om in 11 jaar slechts 47.000 km te verrijden?
Ik kan het nog spannender vertellen.
Ik rijd dus slechts 44.000 km in deze 11 jaar, want ik rijd dus niet meer dan 4.000 km per jaar.
En, er zijn nog personen die nog veel minder rijden op jaar basis, mijn ouders die reden slechts 2.000 per jaar, en dat zou dan helemaal ongeloofwaardig zijn, volgens velen.
En, een auto zonder verleden van het onderhoud, dat hoeft per definitie geen slechte auto te zijn.
De eigen ervaring heeft mij dit geleerd.
Als ik een auto tegen kom die mij bevalt, dan word daar eerst eens serieus naar gekeken, onder en boven.
Daarna word deze auto eens stevig aan de tand gevoeld en bereden, lees gerust stevig bereden.
Bevalt deze auto mij niet, dan blijft hij gewoon staan, dan koop ik deze niet.
Word deze echter als goed bevonden, dan koop ik deze gerust, maar dan zal er wel iets aan de prijs moeten gebeuren, ik bied dan wel een stuk lager, dan de vraag prijs. Ik heb echter nog nooit een slechte auto gehad of gekocht, het kan geluk zijn, of goed inzicht, dat mag u van mij zelf invullen.
Het enige wat de koop nog kan tegenhouden, dat is de prijs, die moet echt interessant zijn.
In de omgeving van Apeldoorn/Vaasen, daar koop ik nooit geen auto, dat heeft wel een hele slechte naam opgebouwd daar. Ik vertrouw daar geen enkele auto handelaar, er zitten daar teveel slechte handelaars.
Men leest te vaak dat er daar teveel word opgelicht met slechte auto's.
En, men wisselt daar te vaak van naam, zoals ik elke dag verwissel van mijn kleding.
Dat zegt vaak meer dan voldoende.
Heeft men te weinig kennis van auto's, schakel dan een vriend of een garage houder in, of maak de afspraak dat men een aankoopkeuring wil laten verrichten door de ANWB of de Dekra, uiteraard is een merk dealer ook goed.
Dan heeft men alles op schrift staan, en heeft men voldoende gedaan.
Ook kunnen dan de eventuele tekortkomingen of verborgen gebreken verholpen worden.
Gaat de handelaar daar niet mee accoord, dan kan men de auto gewoon laten staan, en heeft men enkel een schade van rond de €285,00.
En geen slechte auto gekocht, met de nodige trammelant.
Succes met de aankoop.
Met vriendelijke groet,
Ad
- r.de.korte
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 02 sep 2014, 06:41
- Locatie: Brabant
Re: Aankoop E39 535 facelift 2000
Hartelijk dank Ad!
Het is nu toch op gevoel afgaan, vanmiddag nog eerst even een andere bekijken/testen en morgen de overweging maken.
Ik hou jullie op de hoogte
Het is nu toch op gevoel afgaan, vanmiddag nog eerst even een andere bekijken/testen en morgen de overweging maken.
Ik hou jullie op de hoogte
Re: Aankoop E39 535 facelift 2000
Hallo beste R.de Korte,
Geen dank, het is erg graag gedaan.
Zorg altijd dat u zeker van uw zaak bent, dan word het zeker en vast geen kater!
Als u al deze zaken mee neemt in uw beslissing, zoals de goede verrichtingen van een gedegen onderzoek, een stevige test rit, neem dan bijvoorbeeld ook eens slechte binnen wegen, met vele hobbels en kuilen.
Bij een automaat, met enige regelmaat ook eens afremmen en de achteruit versnelling gebruiken.
Let dan vooral op hoe de automaat schakelt, omhoog en terug, en hoe de bak op het gaspedaal reageert.
Dit moet uiteraard geheel soepel geschieden zonder enige bijgeluiden en schokken en gebonk.
Als dit aanwezig is, lekker laten staan, geloof dan niet direct dat dit verholpen kan worden door een flush of olie met filter wissel!!
Reken er gerust op, dat wanneer er een defect aan de automaat erg veel geld kost, minimaal € 2.500,00 tot € 3.500,00.
Als de bak vervangen of gereviseerd dient te worden, pas er dus goed mee op.
Kent u niemand die verstand heeft van auto's, dan zou ik zeker en vast een aankoopkeuring laten uitvoeren bij een van de genoemde instanties, deze zijn dus onafhankelijk.
U krijgt ook netjes een keurig en zeer duidelijk rapport en een zeer goede uitleg van alles.
Het kost natuurlijk ook wel wat, een goede € 285,00
Maar dat is altijd nog beter, dan een auto die niet helemaal deugdelijk is, want dat loopt nog vaak veel hoger op, in de papieren, lees gerust hoge geld bedragen.
Als u al deze aspecten in acht neemt, dan heeft u nooit geen kater of een slechte auto.
Maar natuurlijk kan er altijd na verloop van tijd iets stuk gaan, maar dat kan bij elke auto voorkomen.
OOk bij een van de beste dealers van ons land, maar dan heeft u vanzelf sprekend wel een goede garantie achter de hand, maar daar is de prijs van de auto weer naar, net wat men zelf kiest.
Ik vind het altijd een uitdaging, maar dat risico durf ik wel aan, ik repareer immers alles zelf.
Mijn auto's komen enkel in de garage voor de APK, verder dus nooit.
Ik ben al ruim 46 jaar bezig met auto's en met alle werkzaamheden die ik er aan verricht.
Of het nu plaatwerk/spuiten, of motorisch en aandrijving is.
Ik heb in het verleden ook erg vaak bij goede vrienden geholpen die een garagebedrijf hebben.
Daar verrichte ik dus in mijn vrije tijd menig reparatie aan diverse voertuigen.
Of het nu een motorfiets was, of een vrachtwagen.
Verder heb ik ook erg vaak bij een goede vriend diverse oldtimer import gereed gemaakt voor de keuring voor het NL kenteken bij het RDW.
OOk erg mooi en zeer interessant werk, met vele uit een lopende werkzaamheden.
Het is dus voor mij een favoriete hobby, waar ik dag en nacht mee bezig was.
Dus pas goed op, en neemt u er goed de tijd voor, bekijk alles zeer aandachtig.
Bekijk ook verschillende andere auto's van hetzelfde type en merk, en vergelijk deze eens erg goed.
Begin daar mee al thuis op het internet.
En kijk welke er het gunstigste voor u uitkomt.
Succes.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Geen dank, het is erg graag gedaan.
Zorg altijd dat u zeker van uw zaak bent, dan word het zeker en vast geen kater!
Als u al deze zaken mee neemt in uw beslissing, zoals de goede verrichtingen van een gedegen onderzoek, een stevige test rit, neem dan bijvoorbeeld ook eens slechte binnen wegen, met vele hobbels en kuilen.
Bij een automaat, met enige regelmaat ook eens afremmen en de achteruit versnelling gebruiken.
Let dan vooral op hoe de automaat schakelt, omhoog en terug, en hoe de bak op het gaspedaal reageert.
Dit moet uiteraard geheel soepel geschieden zonder enige bijgeluiden en schokken en gebonk.
Als dit aanwezig is, lekker laten staan, geloof dan niet direct dat dit verholpen kan worden door een flush of olie met filter wissel!!
Reken er gerust op, dat wanneer er een defect aan de automaat erg veel geld kost, minimaal € 2.500,00 tot € 3.500,00.
Als de bak vervangen of gereviseerd dient te worden, pas er dus goed mee op.
Kent u niemand die verstand heeft van auto's, dan zou ik zeker en vast een aankoopkeuring laten uitvoeren bij een van de genoemde instanties, deze zijn dus onafhankelijk.
U krijgt ook netjes een keurig en zeer duidelijk rapport en een zeer goede uitleg van alles.
Het kost natuurlijk ook wel wat, een goede € 285,00
Maar dat is altijd nog beter, dan een auto die niet helemaal deugdelijk is, want dat loopt nog vaak veel hoger op, in de papieren, lees gerust hoge geld bedragen.
Als u al deze aspecten in acht neemt, dan heeft u nooit geen kater of een slechte auto.
Maar natuurlijk kan er altijd na verloop van tijd iets stuk gaan, maar dat kan bij elke auto voorkomen.
OOk bij een van de beste dealers van ons land, maar dan heeft u vanzelf sprekend wel een goede garantie achter de hand, maar daar is de prijs van de auto weer naar, net wat men zelf kiest.
Ik vind het altijd een uitdaging, maar dat risico durf ik wel aan, ik repareer immers alles zelf.
Mijn auto's komen enkel in de garage voor de APK, verder dus nooit.
Ik ben al ruim 46 jaar bezig met auto's en met alle werkzaamheden die ik er aan verricht.
Of het nu plaatwerk/spuiten, of motorisch en aandrijving is.
Ik heb in het verleden ook erg vaak bij goede vrienden geholpen die een garagebedrijf hebben.
Daar verrichte ik dus in mijn vrije tijd menig reparatie aan diverse voertuigen.
Of het nu een motorfiets was, of een vrachtwagen.
Verder heb ik ook erg vaak bij een goede vriend diverse oldtimer import gereed gemaakt voor de keuring voor het NL kenteken bij het RDW.
OOk erg mooi en zeer interessant werk, met vele uit een lopende werkzaamheden.
Het is dus voor mij een favoriete hobby, waar ik dag en nacht mee bezig was.
Dus pas goed op, en neemt u er goed de tijd voor, bekijk alles zeer aandachtig.
Bekijk ook verschillende andere auto's van hetzelfde type en merk, en vergelijk deze eens erg goed.
Begin daar mee al thuis op het internet.
En kijk welke er het gunstigste voor u uitkomt.
Succes.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
- r.de.korte
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 02 sep 2014, 06:41
- Locatie: Brabant
Re: Aankoop E39 535 facelift 2000
Mannen,
Nogmaals bedankt voor jullie tips en informatie.
Uiteindelijk op mijn gevoel af gegaan en niet meer terug geweest.
Aantrekkelijke prijs/km-stand verhouding, maar met het onlogische verhaal heb ik sterk de twijfel gekregen.
Nu lekker rustig weer opzoek tot de volgende op mijn pad komt.
Jullie horen wel weer wanneer er een aankoop aankomt;)
Nogmaals bedankt voor jullie tips en informatie.
Uiteindelijk op mijn gevoel af gegaan en niet meer terug geweest.
Aantrekkelijke prijs/km-stand verhouding, maar met het onlogische verhaal heb ik sterk de twijfel gekregen.
Nu lekker rustig weer opzoek tot de volgende op mijn pad komt.
Jullie horen wel weer wanneer er een aankoop aankomt;)