vering

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: vering

Bericht door fuseekogel » 26 sep 2014, 04:56

Bart70 schreef:Hoi hobbelen,

De BMW dealer is in sommige zaken erg goed,maar over het algemeen erg duur en verbazend genoeg meestal niet de kennis die bij een BMW specialist vaak wel aanwezig is, op het gebied van specifieke niet alledaagse problemen heb ik het dan over.

Hier op het forum vind je ook een topic met BMW specialisten, en uiteraard zitten er ook een aantal op het forum zelf, alleen niet beroepsmatig dan.

Mijn advies, zoek een BMW specialist in jouw buurt op of probeer een afspraak te maken met een van de enkele specialisten hier op het forum, die doen dit niet beroepsmatig maar zijn wel vakkundig.

Succes !
Weet ik niet, ik ben ook van adviezen hier uitgegaan en naar de "specialist" gegaan. Eindstand was dat ik 1200 km later in Kroatie een reparatie van €2000 voor mijn kiezen kreeg bij de dealer. Wil ik bij opmerken dat tijdens het onderhoud/verwijderen swirlflaps het e.e.a. ook al fout was gegaan en het inlaatspruitstuk ook al gesmolten was.
Een kleine 1200 km later weer, en het gasklephuis en het filter dicht enz.. Men heeft een heel uitgebreide rapportage gemaakt hoe en wat, was een helder verhaal. Fout op fout en zeer slordig/amateuristisch sleutelwerk.
Goed verhaal afgesloten en ga gewoon naar de dealer voortaan.

Wat betreft de modules, die zijn nat geweest en moeten gewoon nieuw (richtlijn fabrikant) zodat de auto weer voldoet aan de normen volgens BMW. Tja, dat is nu eenmaal duurder. Je kan zelf het risico nemen met te laten drogen, waarschijnlijk gaat dat prima. Echter dat risico neemt de dealer niet, vanuit hun perspectief begrijpelijk.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”