Pagina 2 van 2

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 22 okt 2014, 11:03
door Angelo-V
Prachtige wagen :duimen:

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 22 okt 2014, 11:33
door Edgar1234
Mooie wagen!

Ik ben van een E61 535d via een E91 330d naar een F11 520d gegaan :)

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 22 okt 2014, 16:36
door Bart70
Strakke kar ! :duimen:

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 30 dec 2014, 11:57
door edjebmw
:duimen: Pracht Bimmer :duimen:

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 14 jan 2015, 08:12
door Quinten
Mooie wagen ! :duim: Persoonlijk ben ik minder voor Chrome, zeker als er een M-Sportpakket eronder zit! Wel mooie combinatie met grill & Raamlijsten dan! :)

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 05 feb 2015, 08:14
door Quinten
Nog toekomstige mod's in het vooruitzicht ? :duim:

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 13 mar 2015, 08:14
door Japiejo5
19" 351m set - Check.

Tinten ramen achter.

Stiekem vind ik zo'n spoiler lipje wel netjes.

Verder is ie compleet.

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 04 apr 2015, 23:58
door Xammy
320ciE46 schreef: Een 6-in-lijn is zoals het al zegt een 6 cilinder blok waarbij alle cilinders rechtop staan en achter elkaar. Deze motor is dus een stuk "rechthoekiger" en hoger. BMW gebruikt zo goed als altijd een 6-in-lijn uitvoering waarbij de motor in de lengterichting geplaatst is.

Het komt inderdaad redelijk vaak voor dat mensen automatisch denken dat een 6 cilinder een V6 is, omdat dit toch de meest voorkomende uitvoering van een 6 cilinder blok is. Ook produceert een 6-in-lijn in het algemeen meer koppel. Ook heeft een 6-in-lijn geloof ik meestal één nokkenas omdat alle cilinders onder dezelfde hoek hun vermogen leveren (correct me if I'm wrong), daardoor is de motor dus lichter. Enige 'nadeel' is dat een 6-in-lijn een hoger zwaartepunt heeft, en ook meer ruimte inneemt, daardoor niet echt geschikt voor voorwielaangedreven auto's.
Bijna goed... ;)
Een 6 lijn heeft alle cilinders inderdaad op één lijn staan maar dit hoeft niet persé rechtop te zijn, kan dus net zo goed een liggende 'straight six' zijn.
Een V6 of straight six maakt niets uit voor het koppel.
Volgens mij heeft de BMW 6 cilinder 2 nokkenassen, 1 voor de inlaat en 1 voor de uitlaatkleppen, een moderne V6 heeft er meestal 4. Nadelen van een V6 is dat er 2 cilinderkoppen en dus ook 2 nokkenas aandrijvingen nodig zijn.
Om een 6 cilinder in een compacte voorwielaandrijver te krijgen heeft VW de VR6 ontwikkeld, dit is een V6 waarbij de cilinders onder een zo kleine hoek staan dat er slechts 1 cilinderkop en 2 nokkenassen nodig zijn. Een doorontwikkeling hiervan is de W12, in feite 2 VR6 cilinderbanken op 1 carter.

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 11 apr 2015, 23:39
door ozon03
Mooie wagen!... ik heb nooit iemand horen zeggen dat ie spijt kreeg van de overgang E60 naar F10. Zelf ga ik deze week hopelijk over van de E60 535D naar de F11 535D (272pk --> 299pk).. tijdens de proefrit merkte ik niet veel vermogensverschil.. echter qua schakelen en wegligging een grote vooruitgang.. iemand anders met ervaringen e60 ==> F10/11? Ongeacht de cilinderinhoud

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 12 mar 2017, 21:17
door goos
Ik ben van een e61 530i, naar een f11 gegaan 535i. Wat mij opvalt het enorme verschil van deze 2 types. E 61 is een snelle maar ook zenuwachtige, stugge auto, nodigt uit om pittig te rijden. De F11 is veel stiller en soepeler. Auto is niet veel sneller dan de e61, voor het gevoel. Motor trekt wel veel beter bij lage toeren. De 8 bak schakelt net als de 6 bak, bijna altijd zacht, soms een klein schokje. F11 voelt aan als een veel grotere auto, daar moest ik wel aan wennen.Spijt heb ik niet hoor, maat ik mis soms wel het sportivere gevoel van de e61.

Re: Van de E60 naar de F10

Geplaatst: 15 mar 2017, 11:23
door Maxf20
Ik ben aan het rondkijken voor een F10, en ik heb daarom mijn 1 serie F20 aangeboden hier op het forum.

Mijn vraag: zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Ik heb nog geen proefgereden, maar wil een keuze maken tussen de 520D en 525D!