Chipper gezocht
Re: Chipper gezocht
Volgens de testbank wast juist het inlaatspruitstuk dat voor de pk's in de hogere toeren zorgde. De software was nodig om de verschillende modificaties op elkaar af te stemmen. Hierdoor was ver vermogensopbouw beter en de pk-piek iets hoger. is niet te vergelijken met een simpel chipje.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Ik haak hier even op in en zal wel naar de bekende weg vragen maar doe het toch, is er überhaupt een manier om een non turbo meer pk's onderin te geven ? En dan zonder mega ingrepen.......
Nokkenas en een chip.Bart70 schreef:Ik haak hier even op in en zal wel naar de bekende weg vragen maar doe het toch, is er überhaupt een manier om een non turbo meer pk's onderin te geven ? En dan zonder mega ingrepen.......
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
En als je toch perse meer uit de motor wilt halen kun je beter eenzelfde model met een grotere motor zoeken/kopen. Ik heb dezelfde ervaring met chippen van een non turbo E39. Het is meer psychologisch van aard, je hebt in eerste instantie het idee dat je meer vermogen en/of koppel hebt (want je wilt het voelen/ merken)maar vraagt je steeds af of er nu werkelijk iets veranderd is. Je bent wel een aantal honderden €'s kwijt en dat merk je wel. 

Is ook niet zo'n ding voor mij, ik dacht alleen, als het vrij simpel te doen is, dan is het leuk. Je kan idd ook een 530,540 of 550 gaan kopen, maar alles went op een gegeven moment denk ik en die hebben weer andere nadelen, al is een 550i natuurlijk wel een enorm verschil
Mijn tweede wagen is een diesel en gechipped maar merkte ik ook na 1 maand niets meer van
Als ik echt vermogen mis dan maar meteen een M5

Mijn tweede wagen is een diesel en gechipped maar merkte ik ook na 1 maand niets meer van

Als ik echt vermogen mis dan maar meteen een M5

Als je vermogen onderin zoekt met een NA dan moet je allereerst denken aan een de-cat. Je krijgt daar meer "punch" door. Maak het af met een sportuitlaat en luchtfilter die meer doorlaat en eventueel met een chip.
mn 968 is met die manoeuvre van 241 naar 268 getild.
Het tanken van Ron 102 van firezone gaf nog een extra van 8 pk.
cat er tussenuit is vaak simpel maar betekent wel werk bij elke APK. Bij de 968 heb ik hem leeg gemaakt en terug gehangen. Zichtbaar aanwezig maar geen beperking dus. En ! Hij haalt ook nog zn waarde bij de APK.
weet niet of dit bij je 520 mogelijk is.
mn 968 is met die manoeuvre van 241 naar 268 getild.
Het tanken van Ron 102 van firezone gaf nog een extra van 8 pk.
cat er tussenuit is vaak simpel maar betekent wel werk bij elke APK. Bij de 968 heb ik hem leeg gemaakt en terug gehangen. Zichtbaar aanwezig maar geen beperking dus. En ! Hij haalt ook nog zn waarde bij de APK.
weet niet of dit bij je 520 mogelijk is.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
En bij een 550i dan? Deze zou op 395pk moeten uitkomen volgens diverse chippers.
Zal dit niet merkbaar zijn. Ik heb aan mijn uitlaat alleen de einddemper vervangen. (hamann 4-rohr)
Zal dit niet merkbaar zijn. Ik heb aan mijn uitlaat alleen de einddemper vervangen. (hamann 4-rohr)
Vvt in Marum, grens Groningen met Friesland. Snapt het principe ook! Kwaliteit voor een nette prijs. Alles op maat en met dubbele meting.
| '06 BMW 530i e61 compleet M | Eibach -30mm | Style m359 20' breedset 9&10.5j |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |