Pagina 2 van 5

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 01 jun 2015, 13:58
door Vaporized
Overstarten is nooit geen probleem, wel gebruik maken van de aansluitpunten onder je motorkap en niet direct op de accu. IBS wil graag weten welke stroom waar loopt.

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 02 jun 2015, 22:06
door Knakkel
Niet je accu en IBS tegelijk vervangen. Ik vind het allemaal onzin, druppelladers.
Neem de Bimmer eens mee op een flink stuk toeren, daar is ie voor gemaakt!
En dan eens met INPA uitlezen hoe de toestand van het laden en je accu is.

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 10 jan 2016, 09:15
door BeemerBart
Binnenkort heb ik uitleessoftware.. Laadstroom bij stationair toerental is 14,... Volt. Accu meet 9/10 12v a11,9v. Verlies stroom is het niet denk ik, hij heeft onlangs 4 dagen stil gestaan en toen startte hij meteen. Heb al vernomen dat ie inderdaad wel niet zo sterk is in korte afstanden dus nu gaat ie gewoon soms aan de druppellader en dat blijkt nu toch te werken.. Ibs is nieuw dus daar ga ik het niet zoeken. Binnenkort ook even checken of de batterij wel goed ingeleerd is en desnoods FF opnieuw inleren... Het rare is dat ie het soms 2 dagen na een rit van 300 km ook al gehad heeft. Maar ja de vriendin begrijpt nog altijd niet dat ze hem eerst moet starten voor ze een kleine rit maakt en een half uur dingen in en uit laad, mss komt er een dag... ;-) ik weet dat als ik veel moet inladen ik hem beter eerst start en dan alles inlaad want anders is de kans groot dat ie niet wil starten, vriend van me heeft trouwens net hetzelfde. En in de service handleiding staat ook wel vermeld dat hij bij werken ook aan de lader moet... Dus als ie lang open moet ( interieur verlichting, ....). Nu is ie volledig opgeladen en dan kijken we weer verder.. Ben benieuwd wat de software allemaal zal ontrafelen... Keep yall posted

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 10 jan 2016, 10:09
door Martijn.
Mijn oude E61 had het ook. Nieuw accu erin, inleren en verder. Maand later weer hetzelfde probleem.
Mijn vrouw reed met de auto en maakte heel veel echt korte ritjes.
Ik kreeg overigens meer problemen door te korte stukken rijden.
Op een gegeven moment ben ik zelf dagelijks met de auto gaan rijden en dus iets langere afstanden.
Nooit meer gehad. Een E61 kan het door de vele verbruikers gewoon niet aan als je teveel korte stukken maakt.

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 10 jan 2016, 10:20
door tom_il
Ik doe (te)veel korte ritten, geen probleem meer met nieuwe batterij.
Als alle systemen goed functioneren en hij goed in slaap gaat kan hij er goed tegen. Er is een limiet natuurlijk.

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 10 jan 2016, 17:52
door Bart70
Ik rijd ook veel korte stukken en soms staat hij zelfs bijna 2 weken stil, geen enkel probleem. Ik heb de laatste keer wel een zwaardere accu genomen.

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 11 jan 2016, 16:43
door BeemerBart
En wat is een zwaardere accu? 100ah? Bij mij nu 90 maar ik heb nog steeds een vermoeden dat de garage hem niet goed ingeleerd heeft.. We zullen zien.. De wagen doet echt wel maar mini ritjes hoor af en toe eens 50 km of meer. Vreemd geval maar sowieso geen kapotte alternator, accu of ibs. En ook geen abnormale verliezen. Dus kan enkel nog softwarematig zijn denk ik... Maar dat zal de tijd uitwijzen

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 11 jan 2016, 16:44
door BeemerBart
In elk geval overweeg ik ook wel om een zwaardere te steken als al de rest OK blijkt te zijn..

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 12 jan 2016, 08:47
door Bart70
Ik ben geloof ik van 100 naar 110 gegaan, zou ik eens moeten nakijken…

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 12 jan 2016, 15:40
door tom_il
Ik ben ook iets zwaarder gegaan, ik meen van 90 naar 100.
Wel aangemeld aan de wagen maar type niet gewijzigd omdat deze niet in de lijst staat.
Ben wel voor een higher end type van varta gegaan.

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 13 jan 2016, 20:04
door BeemerBart
Ondertussen ben ik er achter. Er is een batterij ingeleerd nl een 90 AH AGM. Nu heeft de garage blijkbaar een 95 AH gestoken.. Mijn software geeft weer dat een gewone AH niet goed is en dat er beter een AH AGM in zit. De inleermogelijkheden rond die range accu beperken zich in mijn software maar tot een 90 AH AGM of ineens een 110 AH AGM. Ik gebruik Carly for BMW en normaal geven die de geschikte types voor je wagen aan. Dus wat denken jullie ineens maar een 110 AH AGM er in en inleren? Ik zal nu ook maar aanpassen dat hij een AH moet laden ipv een AH AGM. Die eikels van de garage hebben me dus al die tijd vanalles wijs gemaakt..

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 13 jan 2016, 20:47
door BeemerBart
Heb nog even gekeken op realoembmw en daar duiken via mijn vin nmr toch ook enkel 90ah en 110ah op?

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 13 jan 2016, 22:37
door tom_il
Er steekt een gewone in ipv van een AGM ?
Dat verklaard id alles, laadcyclus is volledig anders.
Ik zou terug gaan naar de garage. Mogelijks is de batterij beschadigd. Je kan niet gewoon switchen tussen de types zonder de software van de wagen aan te passen.
Daar bovenop verdragen de batterijen niet goed dat ze leeg zijn.
Gewoon teruggaan, je hebt trouwens ook recht op garantie.

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 13 jan 2016, 23:15
door BeemerBart
Ga ik zeker doen. Deze heeft een start A van 800A, nu zag ik dat bv een varta 110AH Agm een startamp van 920 A heeft zou dit dan iets uitmaken? Volgens de leverancier is deze geschikt voor mijn wagen..

Re: accu vaak leeg.

Geplaatst: 14 jan 2016, 06:31
door tom_il
Met hogere stroom start hij iets vlotter.