Pagina 2 van 9

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 14 dec 2008, 22:14
door Robbel
Erg mooie aanwinst Jussi! :amen: normaal hou ik ook niet zo van spoilers maar deze heeft wel wat moet ik zeggen!
Ik vind persoonlijk die velgen alleen weer wat minder..ik vind de Velocity Motoring VB3's altijd wel mooi staan onder een qp :duim:
Afbeelding
Afbeelding
Veel plezier met je bimmer iig, maar dat gaat lukken natuulijk! :)

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 14 dec 2008, 23:11
door Opt1mus

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 14 dec 2008, 23:44
door Jussi
Bedankt alvast voor de reacties!


@ Robbel: Ik heb ook nog een setje Ac Schnitzer type III Racings in de kelder liggen dus voorlopig gaan er geen nieuwe velgen komen. :)

Afbeelding


Mvg,

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 01:10
door Robbel
die zijn ook erg mooi idd :duim:

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 09:01
door Griffendahl
Jussi schreef:@ Robbel: Ik heb ook nog een setje Ac Schnitzer type III Racings in de kelder liggen dus voorlopig gaan er geen nieuwe velgen komen. :)
Die er nu onder zitten vind ik veel mooier... ;) Verder echt een superauto, volgens mij zit alles er al op ;) :+ Alleen dat CS spoilertje vind ik echt lelijk, OEM of niet :r

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 11:34
door Jussi
CTD schreef:
Waarschijnlijk heeft jouw wagen dus enkel het pakket. Als je wil controleren, of de ophanging wel die van een M3 is, moet je even naar je veren kijken. De M3 veren, hebben namelijk op de voorste veren 1 geel streepje staan, vanachter hebben ze 4 gele streepjes.
Er zitten momenteel Eibach veren onder. ;) Moet zeggen dat het comfort met verlaging en 18" nog steeds zeer goed is!

Heb een vriend aangesproken die momenteel stage loopt bij BMW België. Hij gaat het één en ander opzoeken over de Clubsport voor me. Dan hebben we gelijk uitsluitsel. Ik ben trouwens zo zenuwachtig als een kip voor de dag dat ik 'm ophaal.

Mvg,

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 12:11
door Robbel
Griffendahl schreef:
Jussi schreef:@ Robbel: Ik heb ook nog een setje Ac Schnitzer type III Racings in de kelder liggen dus voorlopig gaan er geen nieuwe velgen komen. :)
Die er nu onder zitten vind ik veel mooier... ;)
nee joh, die Schnitzer's zijn zekers mooier :duim: :P :+

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 12:14
door MindWarp
Echt model of alleen het pakket dat erop zit wat maakt het uit. Het is wel een vette bak! 8)

( maaruh die spoiler das nie mijn smaak ) :X

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 12:15
door 320driver
Hele nette Coupé, Topasblau of niet want hij lijkt wel een beetje op mijn kleur?
Ik vind die spoiler achterop minder maar dat is een kwestie van smaak.

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 12:21
door Jussi
320driver schreef:Hele nette Coupé, Topasblau of niet want hij lijkt wel een beetje op mijn kleur?
Ik vind die spoiler achterop minder maar dat is een kwestie van smaak.
Kleur is Estoril Blau. 1 van de 3 kleuren die op een Clubsport geleverd zijn. :) Spoiler ga ik ook nog even aankijken hoe hij staat.


Mvg,

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 13:07
door bukko
Ziet er mooi uit Jussi ;D

Mooie kleur ook 8)

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 15:27
door joost
wikipedia is your friend http://en.wikipedia.org/wiki/E46_M3#E46_M3
Spoiler: Laat zien
M3 Competition Package
While it is known as the M3 Competition Package in the US and mainland Europe, it is also known as the M3 CS Club Sport in the UK.

Although the M3 CSL was never exported to the United States, for MY2005 BMW introduced an M3 Competition Package in both Europe and the US (a.k.a. CS/Club Sport in the UK): a $4,000 option which offered a number of upgrades taken from M3 CSL. The package includes:

19-inch BBS spin-cast (flow formed) alloy wheels (marketed as "forged")
Specially tuned spring rates for the Competition Package; this was carried over to all M3 production from 12/05 on.
CSL steering rack: More direct steering ratio of 14.5:1 (vs. standard M3's 15.4:1)
CSL's M-Track Mode DSC with a button mounted on the steering wheel (deletion of cruise control and steering wheel mounted radio controls)
CSL's Compound cross-drilled rotors; larger front rotor of 13.6 inches (from 12.6 inches) with black painted calipers
Alcantara steering wheel, gear lever and hand brake
Interlagos Blue exterior paint available as an exclusive color option.
Unique cube aluminum interior trim

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 16:54
door joost
hier nog een berg info betreffende de clubsport wat de verschillen op een rijtje zet, de clubsport is idd de 330 zoals CTD al zei... en is puur cosmetisch tot tegenstelling van de ZHP versie.

copy paste:
Spoiler: Laat zien
330 Clubsport Package (UK)
Although the name started out as the Clubsport Package, it was later changed to "M-Sport Package". This package lacks the BMW Performance Engine Kit which is included with the US ZHP and therefore has the same power/torque ratings as the standard 330.

Special Clubsport (Euro Only)
- Front bumper splitters
- GT rear wing
- Door sills
- Clubsport Style 18" rims with 225/40R18 front, 255/35R18 rear performance tires
- Exterior paint choices of Titanium Silver, and two "BMW Individual" colors Estoril Blue and Velvet Blue

330 ZHP Performance Package (USA)

2005 BMW 330Ci ZHPIn January 2003, at the Los Angeles International Auto Show, BMW of North America introduced the 330i Performance Package, order code ZHP. This was a trim-level upgrade that included engine modifications for an increase of 10 hp (7 kW), 8 lb·ft (11 N·m) of torque, and a redline increase to 6,800 rpm (from 6,500 in the regular 330i). The ZHP option also provided a 6-speed short-throw manual transmission, a higher final drive ratio and speed limiter setting, a suspension tuned for better handling, and various BMW M interior and exterior trim elements. The color option of Imola Red replaces Electric Red when ordered with ZHP Performance Package, otherwise only available in the M-series. Europe received slightly more cosmetic upgrades with the UK Clubsport Package, available only for the 330Ci (Coupe) models. The ZHP package helped BMW fill the gap from the departure of the four-door E36 M3 in 1998, as the E46 M3 was only available in coupe and convertible form.

Specific details on the order package include:

Performance:
- Lightweight flywheel
- More aggressive camshaft
- Free-flowing exhaust with 35 mm matte stainless steel dual exhaust pipes
- 3.07 final drive gear ratio in rear differential
- Tachometer with 300 rpm-higher redline
- New 155 mph top speed since the 128 mph (206 km/h) governor has been removed

Suspension (comparisons are made to non-ZHP suspension):
- New M suspension, more "sporty" than standard sport package
- Firmer springs (front +6%, rear +8%)
- Firmer shocks (jounce: front +50%, rear +20%), (rebound: front +35%, rear -8%)
- Larger diameter anti-roll bars: 23.5 mm front (v. 23.0), 18.5 mm rear (v. 18.0)
- Lower ride height by 15 mm (.6 inches) utilizing shorter auxiliary springs
-.5 degrees of camber
- Reinforced right & left front lower control arms with all-metal ball joints (more rigid forward bushings)

Aesthetics:

Interior:
- Sport seats in Alcantara/cloth combo (optionally in leather)
- Anthracite interior headliner
- Thicker ///M 3-spoke multi-function steering wheel in perforated leather or Alcantara with fingertip cruise, audio, and accessory phone controls
- Short & weighted ///M shift knob
- Aluminum black/silver cube interior trim

Exterior:
M-Tech II aerodynamic package
M-Tech II front bumper with M-tech fogs and M-tech reflectors
M-Tech II rear bumper with diffuser
M-Tech II side sills
M-Tech lip spoiler
Double-spoke (Styling 135M) cast alloy wheels
18 x 8.0 front with 225/40R-18 performance tires
18 x 8.5 rear with 255/35R-18 performance tires
High-gloss shadowline trim around the windows

The ZHP package was available on mid-2003 330i sedans, all 2004-2005 330i sedans, and mid 2004-2006 330Ci coupes & convertibles. It has become a highly sought-after model due to its unique modifications. Car and Driver magazine track-tested the car, which returned a 0-60 mph time of 5.6 seconds and passed through the 1/4 mile in 14.2 seconds.

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 18:44
door Dan_600F
dude hij is gewoon geil zo niks meer aan doen vette bak spoiler kan er goed op ;) :love:

Re: Eindelijk een eigen E46 coupé!!

Geplaatst: 15 dec 2008, 22:51
door Wesle_Y
Mooi ding..

alleen de vleugel vindt ik wat minders

Groeten wesley :*