Ziet er goed uit die carbonnen lijsten. Is niet helemaal mijn ding, maar het idee en de uitvoering is netjes.
Al verder met je schommelend toerental? Bij mij was het een combinatie van een vuile gasklep, een vuile stappenmotor en een dynamo-accu combinatie die zwak was..
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 17:28
door rondje
Thanks, was eerst aan t denken aan zilvere lijsten maar ben toch wel blij met het resultaat.
alleen nog midden boven de radio goed vast krijgen......
Maar kan er al mee door.
Het schommelend toerental is er nog,
ik ga Maandag even laten checken, ik denk ook aan lek, stappenmotor/gadklep/bobine/bougiekabels...
Er kwam niks uit met uitlezen, misschien met draaiende motor in de ochtend wel...
dan heeft die et et ergste, maar ook stotteren en licht inhouden
vooral met koude motor.
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 18:16
door Jeremy
Ik ken het, bij mij was het ook het ergst tijdens een koude motor, en het is nog steeds niet 100% opgelost. Voor al mijn "ingrepen" viel die toch wel regelmatig stil omdat ie te ver doorzakte in z'n stationair, maar dat is nu voor 99% opgelost, maar nog steeds loopt ie met koude motor niet heel erg mooi.. Maar dat is ook een beetje het karakter van het blok wat ik heb. Hoe het bij een 4 cilinder is weet ik niet, maar het is wel typisch dat het ook bij jou voornamelijk is als de motor koud is.
Mocht er wat uitkomen, laat het ons dan weten!
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 18:34
door Outside the Box
als je je opties wil zien welke met de auto's zijn geleverd kan je deze vindne op bmwarchive.org
via je VIN nr
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 18:38
door rondje
320ciE46 schreef:Ik ken het, bij mij was het ook het ergst tijdens een koude motor, en het is nog steeds niet 100% opgelost. Voor al mijn "ingrepen" viel die toch wel regelmatig stil omdat ie te ver doorzakte in z'n stationair, maar dat is nu voor 99% opgelost, maar nog steeds loopt ie met koude motor niet heel erg mooi.. Maar dat is ook een beetje het karakter van het blok wat ik heb. Hoe het bij een 4 cilinder is weet ik niet, maar het is wel typisch dat het ook bij jou voornamelijk is als de motor koud is.
Mocht er wat uitkomen, laat het ons dan weten!
Zal het laten weten dan, ik heb et ook als die warm is wel eens
lichte inhouding of trilling...
Maar met koude motor starten en dan wegrijden, dan merk je echt dat die stotterd.
Het terug vallen van touren is te zien bij starten en bij het tot stilstand komen
Hij valt niet uit maar valt flink terug.
Outside the Box schreef:als je je opties wil zien welke met de auto's zijn geleverd kan je deze vindne op bmwarchive.org
via je VIN nr
Had al gecheckt
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 18:40
door rondje
320ciE46 schreef:Ziet er goed uit die carbonnen lijsten. Is niet helemaal mijn ding, maar het idee en de uitvoering is netjes.
Al verder met je schommelend toerental? Bij mij was het een combinatie van een vuile gasklep, een vuile stappenmotor en een dynamo-accu combinatie die zwak was..
Accu kan ik wel op de boordcomputer zien en loopt op met starten dus dat zal het niet zijn, accu/dynamo
Ik denk lek (lucht)
Vervuiling
Bougiekabel of bobine of gsklep/stappenmotor idd
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 19:44
door Jeremy
Dat dacht ik dus ook.. Mijn accu leek volgens de boordcomputer ook goed te zijn (12,6v na een nacht stilstaan), en mijn dynamo ook (14.1v tijdens het rijden). Tot ze er op een dag beide binnen een uur mee op hielden. Accu en dynamo vervangen en dit heeft misschien wel tot de grootste verbetering geleid.
Mijn symptomen waren precies hetzelfde, met koude en halfwarme motor een relatief grote dip (soms tot 450 toeren) en een redelijk moeilijke loop. Bij warm was het een stuk beter, maar zette ik verbruikers aan zoals de achterruitverwarming, de airconditioning of de stoelverwarming, en het probleem was weer terug. Hoe meer verbruikers, hoe moeilijker de motor het had.
Sinds ik mijn accu en dynamo vervangen heb, heb ik nog een lichte dip bij een koude motor, maar zelfs met alle bovengenoemde verbruikers én het bedienen van de ramen en dakraam tegelijkertijd valt mijn toerental niet meer onder de 650, en dus ook geen neiging tot stilvallen meer. Ook als de motor warm is merk ik dat ze een stuk soepeler loop, tegenwoordig moet ik bij het wachten voor het stoplicht op de toerenteller kijken of m'n motor nog loopt, zo zijdezacht stationairt ze nu, zoals een 6 cilinder hoort te doen.
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 20:25
door rondje
Ja het kan natuurlijk van alles zijn en het is moeilijk dan,
Als met uitlezen niks gevonden wordt... of wat zijn er allemaal voor uitlees opties?
Het zou toch naar boven moeten komen wat het euvel is...
Een auto hoort niet terug te vallen in de toeren en in te houden
opzich rijdt die verder wel lekker maar af en toe klein dipje in de motor ofzo qua stotteren inhouden.
maar goed risico als je auto koopt... zonder garantie deze keer
Ik had het gister erger met wegrijden smorgen, eerste start
Gewoon stotteren in lage versnelling laag toerental...
Na tijdje begon hij weer beter aan te voelen, geleidelijker over de weg. Motor kwam op temperatuur
Rubbers ook maar eens checken later ergens keertje...
wat heb je allemaal qua rubbers onder de e46 coupe?
draagarm?
ophanging?
Toplager rubbers?
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 21:15
door Jeremy
Je zou natuurlijk eens kunnen kijken wat je stationair doet als je de achterruitverwarming en airco aanzet. Bij mij werd het echt een stuk erger voordat ik de dynamo en accu vervangen had, zowel bij koud als warm. Als ik nu bij een goed warme motor alles aanzet heb ik misschien een dip van 50 toeren, ten opzichte van 200 of meer hiervoor...
Rubbers kan ik je niet zo 1,2,3 mee helpen, maar er is genoeg kennis op het forum hier, dus dat komt wel goed.
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 21:54
door rondje
bedankt voor et meedenken in iedergeval 320ciE46
ik had dat wel al gemerkt met de proefrit toen ik tot stilstand kwam met airco aan zakte die en herpakte zakte die ff hervatte zich weer etc.. airco uitgezet en liep weer normaal
maar je had dus zelf ook al gasklep gereinigd en stappenmotor of? En opnieuw ingeleerd of?
Ik wil dit zowieso aankaarten en valse lucht en doormeten
ben benieuwd
Re: Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 22:19
door Jeremy
Geen dank, daar is een forum tenslotte voor.
Ik heb inderdaad de gasklep en de stappenmotor laten reinigen. Of deze opnieuw ingeleerd moeten worden weet ik niet, maar deze twee onderdelen aanpakken kan in ieder geval geen kwaad. Op valse lucht controleren is ook een goed begin. Het 'zagen' van het stationair voor het stabiliseren is hier wel een symptoom van, dus zou beginnen mt het in de inlaat te gaan zoeken.
Succes!
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 22:20
door rondje
Winterbanden inmiddels ook weekje erop liggen, Pirelli's 15 inch op stalenvelg.
Titansilber haaienvin komende week bestellen.
Re: Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 16 jan 2015, 22:23
door rondje
320ciE46 schreef:Geen dank, daar is een forum tenslotte voor.
Ik heb inderdaad de gasklep en de stappenmotor laten reinigen. Of deze opnieuw ingeleerd moeten worden weet ik niet, maar deze twee onderdelen aanpakken kan in ieder geval geen kwaad. Op valse lucht controleren is ook een goed be
gin. Het 'zagen' van het stationair voor het stabiliseren is hier wel een symptoom van, dus zou beginnen mt het in de inlaat te gaan zoeken.
Succes!
Ja daar zit mijn gevoel ook heel erg, inlaat/uitlaat - valse lucht, we zullen Dinsdag hopelijk meer weten.
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 18 jan 2015, 09:56
door rondje
Vraagje over de interieurlijst boven de radio
Deze klikt in het midden niet fijn erin, kan iemand mij vertellen of er nog een veertje achter de lijst hoor in het midden of?
Hij schiet steeds los int midden
Bvd!
Re: Dave BMW 318 E46 Coupe Zilver
Geplaatst: 21 jan 2015, 17:33
door rondje
Voetenverlichting zelf gemaakt met dimmer ertussen
2 x ledstrip helder wit
alleen de orginele kapjes eigenlijk nog eens bestellen en een led lampje voor in het dashboard kastje en kofferbak.
dan heb ik alles led wit in interieur.
Op gedimde stand staat het mooi, heb het in de vorige autos ook gehad.
bestuurderskant + passagierskant
aanrader.
Ook de "badge" voor het interieur binnen en zit erop!
Zag wel dat in het midden nog nippeltje zit van binnenuit
Midden van de lijst
Snap er niks van...
Mis ik een veertje of?
de pinnen en klemmen zijn allemaal goed.
carbon folie erachter al verder weggesneden.
opgelost
Ook nog naar de garage geweest, auto was niks mis mee zeiden ze, qua uitlezen en ze hebben hem ook gestart en gereden, net als in Margraten waar ik was geweest.
dus dan zal het toch wel goed zijn.
de gasklep is gereinigd en beetje verschil is wel merkbaar.
Ik denk wel van de zomer zowieso nog even het hele inlaat gebeuren checken en de slangen onder de auto achter die plaat? en carterventilatie controleren.