Bart's BMW 328Ci Executive / Upgrade!!
Re: Bart's BMW 328Ci Executive
Oke thanks ga navraag doen bij HL, anders bestellen want bij mij zijn de kofferklep lichten verweerd en wel aan vervanging toe
Showroom : viewtopic.php?f=29&t=42812
Weer een kleine update!
Ik was toch erg benieuwd of het geluid iets zwaarder/dieper kon zijn uit mijn uitlaat.
Daarom vandaag de midden demper vervangen voor een recht stuk.
Stationair geluid is wat dieper en kleine roffel bij het intrappen van het gas.
Niet heel veel verschil, maar toch weer iets
![Afbeelding](http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/Fpg3ky.jpg)
Ik was toch erg benieuwd of het geluid iets zwaarder/dieper kon zijn uit mijn uitlaat.
Daarom vandaag de midden demper vervangen voor een recht stuk.
Stationair geluid is wat dieper en kleine roffel bij het intrappen van het gas.
Niet heel veel verschil, maar toch weer iets
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![Afbeelding](http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/Fpg3ky.jpg)
Mooie coupe!
De vorige eigenaar van mijn 330Ci heeft ook de middendemper verwijderd en tevens de vlinderklep in de einddemper standaard opengezet. Geeft inderdaad een subtiel zwaarder geluid met een OEM uitstraling.
![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
De vorige eigenaar van mijn 330Ci heeft ook de middendemper verwijderd en tevens de vlinderklep in de einddemper standaard opengezet. Geeft inderdaad een subtiel zwaarder geluid met een OEM uitstraling.
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421
viewtopic.php?f=29&t=44421
Er zijn 2 varianten van die achterlichten.
- Rood / Wit
- Rood / smoke-wit
Bij HL automotive in EDE leveren ze beide. Prijs is identiek.
- Rood / Wit
- Rood / smoke-wit
Bij HL automotive in EDE leveren ze beide. Prijs is identiek.
Gaat die nu meer zuipen omdat die demper eruit is zoja hoeveel dan ongeveer, want ik wil het zelf ook doen. En zal dit een probleem zijn voor APK ?
Naar mijn weten gaat er niet echt iets veranderen qua verbruik..
Ook de apk is geen probleem..(zolang je maar niet je kat er af gaat halen geloof ik)
Ook de apk is geen probleem..(zolang je maar niet je kat er af gaat halen geloof ik)
Het is inderdaad iets zwaarder.. Toch zou ik het leuk vinden als hij nog ietsje zwaarder wordt..SLB BMW schreef:Mooie coupe!![]()
Die 6 cilinders mag je best een beetje horen
Misschien een 2e hands voordemper kopen en die leeg halen, om te kijken wat het verschil is.
Ik heb een Simons einddemper met verder een geheel origineel en standaard uitlaatsysteem en bij mij is het geluid voornamelijk zwaarder en ook iets luider geworden, maar dit alles nog op een fatsoenlijke manier. Vooral onderin de toeren bromt de wagen lekker als je het gas indrukt, maar op de snelweg hoor ik amper verschil.
Ik heb ook lang getwijfeld hiermee, en het probleem is dat de ene wat anders zegt dan de ander. Eén persoon zegt dat de middendemper juist voor de hoge toeren is en dat je onderin geen verschil gaat krijgen, en zegt dan ook dat de einddemper niks doet want je moet alles leeghalen. Maar bij mij is dus alleen de einddemper vervangen en ik heb een heerlijke donkere brom, maar ook het geluid boven de 4000 toeren is een heel stuk mooier geworden.![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
En verbruik... Ja ik verbruik wel meer, maar dat komt omdat het geluid nu zo verslavend geworden is.
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
Ik heb ook lang getwijfeld hiermee, en het probleem is dat de ene wat anders zegt dan de ander. Eén persoon zegt dat de middendemper juist voor de hoge toeren is en dat je onderin geen verschil gaat krijgen, en zegt dan ook dat de einddemper niks doet want je moet alles leeghalen. Maar bij mij is dus alleen de einddemper vervangen en ik heb een heerlijke donkere brom, maar ook het geluid boven de 4000 toeren is een heel stuk mooier geworden.
En verbruik... Ja ik verbruik wel meer, maar dat komt omdat het geluid nu zo verslavend geworden is.
![smile :emo:](./images/smilies/emo.gif)
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
![///M :///m:](./images/smilies/M.png)
Vandaag was het dan eindelijk zo ver!
Na een maand lang iedere dag marktplaats afzoeken naar velgen heb ik ze gevonden.
Het zijn 18" Alpina's geworden! (Wat ik uit eindelijk vanaf het begin al wilde doen)
Vanavond opgehaald en er onder gezet.
De set staat er goed en de auto ziet er meteen totaaal anders uit!!
Ben erg blij met het resultaat, toch altijd afwachten hoe het er op komt. Ondanks dat de auto een M onderstel heeft moet hij toch nog iets lager.. Vooral voor vind ik dat noodzakelijk, ongeveer een 1,5cm..
Daarom denk ik dat ik morgen een Eibach setje ga bestellen en wellicht spacers voor achter.. Wanneer ik deze binnen heb zal ik het eind resultaat posten met een foto serie.
Nu weer even de tijd om een nieuwe mod te gaan bedenken/zoeken!
Na een maand lang iedere dag marktplaats afzoeken naar velgen heb ik ze gevonden.
Het zijn 18" Alpina's geworden! (Wat ik uit eindelijk vanaf het begin al wilde doen)
Vanavond opgehaald en er onder gezet.
De set staat er goed en de auto ziet er meteen totaaal anders uit!!
![smile :shine:](./images/smilies/shiny.gif)
Daarom denk ik dat ik morgen een Eibach setje ga bestellen en wellicht spacers voor achter.. Wanneer ik deze binnen heb zal ik het eind resultaat posten met een foto serie.
Nu weer even de tijd om een nieuwe mod te gaan bedenken/zoeken!
De verlagingskit is nog niet binnen..
Kon het toch niet laten even snel een fotootje te maken met me telefoon.
Ik heb een heel ander gevoel bij de auto, nu er andere velgen onder zitten.
Ik denk dat ik de voorkant alleen iets laat zakken, 1/1,5 cm..
Denk dat het dan als geheel mooier staat, suggesties?.
![Afbeelding](http://i60.tinypic.com/rwrmn8.jpg)
Kon het toch niet laten even snel een fotootje te maken met me telefoon.
Ik heb een heel ander gevoel bij de auto, nu er andere velgen onder zitten.
Ik denk dat ik de voorkant alleen iets laat zakken, 1/1,5 cm..
Denk dat het dan als geheel mooier staat, suggesties?.
![Afbeelding](http://i60.tinypic.com/rwrmn8.jpg)
Re: Bart's BMW 328Ci Executive / Alpina
Heel erg mooi - goeie foto ook. Heb je de middendemper trouwens zelf vervangen voor een recht stuk?
Dank!
Uitlaat heb ik laten doen, ben niet heel handig op dat gebied.
Maaaar er mag nog iets meer geluid uit komen..
Merk wel als ik rond de 100 rij en maak 25000 toeren dan geeft hij een lekker geluid.
Het zou mooi zijn als je in de hoge toeren geluid krijgt, wellicht andere demper of iets.
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Uitlaat heb ik laten doen, ben niet heel handig op dat gebied.
Maaaar er mag nog iets meer geluid uit komen..
Merk wel als ik rond de 100 rij en maak 25000 toeren dan geeft hij een lekker geluid.
Het zou mooi zijn als je in de hoge toeren geluid krijgt, wellicht andere demper of iets.
-
Ziet er top uit blijven tijdloze mooie set velgen van alpina ![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Maar is 25000 toeren niet een beetje te veel van het goede![:tong: :tong:](./images/smilies/smiley_tongue-1.gif)
Maar is 25000 toeren niet een beetje te veel van het goede
![:tong: :tong:](./images/smilies/smiley_tongue-1.gif)
Jaaa we gaan lekker vooruit!!
Haha typfoutje!
![smile :P](./images/smilies/puh2.gif)
Haha typfoutje!
Laatst gewijzigd door Bart70 op 13 mei 2015, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, bedankt voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, bedankt voor de medewerking
Nadat ik afgelopen maand het internet heb afgezocht naar velgen en die ook heb gevonden. Kon ik het toch niet laten weer een nieuwe mod te bedenken/zoeken. Dit keer een 16:9 scherm! Het kleine 4:3 scherm was mooi en origineel, maar als ik dan de grote schermen zag vond ik dat wel erg mooi!! Ik kwam al snel voor een goede prijs een scherm tegen en ben deze meteen gaan halen. Het cassette model en wat is het toch mooi om even het scherm te laten klappen!!
Het scherm geplaatst en de schroeven vast gedraaid, alles zoals al opgezocht ''Plug & Play''..
Wel viel het me op dat de bovenrand van de behuizing niet helemaal aansluit in het midden, heeft iemand hier ervaring mee? Het stoort me niet echt en er komt in de avond ook geen licht doorheen, maar dit moet anders zitten lijkt me?
Het enigste wat er nu nog ontbreekt is een upgrade naar MK3/MK4. Ik denk MK3 aangezien ik het vernieuwde menu erg mooi vind, maar niet de nieuwste functie nodig heb van de navigatie.. Mocht iemand deze over hebben hoor ik het graag! De 4:3 is tevens te koop! (Zie het verkoop topic)
Hierbij wat foto's van de nieuwe look!
Groeten Bart
![Afbeelding](http://i59.tinypic.com/fejp8h.jpg)
![Afbeelding](http://i61.tinypic.com/8yf9xt.jpg)
![Afbeelding](http://i59.tinypic.com/69fe5g.jpg)
![smile 8)](./images/smilies/sunglasses.gif)
Het scherm geplaatst en de schroeven vast gedraaid, alles zoals al opgezocht ''Plug & Play''..
Wel viel het me op dat de bovenrand van de behuizing niet helemaal aansluit in het midden, heeft iemand hier ervaring mee? Het stoort me niet echt en er komt in de avond ook geen licht doorheen, maar dit moet anders zitten lijkt me?
Het enigste wat er nu nog ontbreekt is een upgrade naar MK3/MK4. Ik denk MK3 aangezien ik het vernieuwde menu erg mooi vind, maar niet de nieuwste functie nodig heb van de navigatie.. Mocht iemand deze over hebben hoor ik het graag! De 4:3 is tevens te koop! (Zie het verkoop topic)
Hierbij wat foto's van de nieuwe look!
Groeten Bart
![Afbeelding](http://i59.tinypic.com/fejp8h.jpg)
![Afbeelding](http://i61.tinypic.com/8yf9xt.jpg)
![Afbeelding](http://i59.tinypic.com/69fe5g.jpg)