scheuren subframe
Re: scheuren subframe
Idd Bibic,
Wie wil er even een foto van zijn subframe plaatsen wat al gerepareerd is bij de dealer?
dankje wel
Wie wil er even een foto van zijn subframe plaatsen wat al gerepareerd is bij de dealer?
dankje wel
ik heb gisteren toevallig mn bagage ff opgeruimd en ik dacht meteen owja! de subframe! meteen foto ervan gemaakt, maar ik heb helemaal iets aparts te zien gekregen.. namelijk dit:
een plaat met gaten en rare vormen :S alsof het gerepareerd is en ze hadden geen rechte platen ofzo :S
een plaat met gaten en rare vormen :S alsof het gerepareerd is en ze hadden geen rechte platen ofzo :S
Ik heb laatst bij de dealer eens gevraagd aan m'n mecanieker hoe het nu zit met dat gescheur in het subframe. Ik vertelde hem over jullie die denken dat ze een scheur in de kofferruimte zien... ik vroeg hoe je kon weten wanneer je een scheur in je frame hebt... 'Dat hoor je wel!' De scheur is enkel zichtbaar bij de bevestigingspunten van de swaybars.
Hij vertelde me dat het subframe nooit scheurt in de koffer! Hij heeft ook gelijk even m'n wagen op de brug gezet en gecontroleerd (gratis! Geweldige dealer). Geen scheuren bij mij!
Ook heeft hij even de garantiepolicy nagekeken, en blijkt dat een scheur in het subframe volgende garantievoorwaarden heeft:
-De wagen mag niet ouder zijn dan 12jaar.
-De wagen mag niet meer dan 180000km op de teller hebben.
De reparatieprocedure: Op de plaats waar de scheur voorkomt, wordt het staal uitgeslepen tot 1,2cm verder dan het einde van de scheur. In dit gat wordt een nieuwe staalplaat ingelast.
Na een herstelling van het subframe, wordt de garantieperiode verlengt met 6jaar of 120000km.
Ik hoop dat verschillende onder jullie een beetje gerustgesteld zijn... En euh, de scheur is niet zichtbaar vanuit het kofferruim!
Hij vertelde me dat het subframe nooit scheurt in de koffer! Hij heeft ook gelijk even m'n wagen op de brug gezet en gecontroleerd (gratis! Geweldige dealer). Geen scheuren bij mij!
Ook heeft hij even de garantiepolicy nagekeken, en blijkt dat een scheur in het subframe volgende garantievoorwaarden heeft:
-De wagen mag niet ouder zijn dan 12jaar.
-De wagen mag niet meer dan 180000km op de teller hebben.
De reparatieprocedure: Op de plaats waar de scheur voorkomt, wordt het staal uitgeslepen tot 1,2cm verder dan het einde van de scheur. In dit gat wordt een nieuwe staalplaat ingelast.
Na een herstelling van het subframe, wordt de garantieperiode verlengt met 6jaar of 120000km.
Ik hoop dat verschillende onder jullie een beetje gerustgesteld zijn... En euh, de scheur is niet zichtbaar vanuit het kofferruim!
hmm oke.. bedankt voor de info!
dus de auto heeft 12 jaar lang garantie of tot 180000 km? of gelden ze gewoon allebei?
mja vind het nog steeds raar uitzien wat er in mn bagage ligt, maargoed het zal wel..
dus de auto heeft 12 jaar lang garantie of tot 180000 km? of gelden ze gewoon allebei?
mja vind het nog steeds raar uitzien wat er in mn bagage ligt, maargoed het zal wel..
Dat, dacht ik alCTD schreef:
Het is OF.PATRON schreef:hmm oke.. bedankt voor de info!
Als je wagen bv.: 4 jaar is, met 200000km, dan geldt het niet meer!
hmm dat dacht dus al.. zit er al aardig over, dus ik hoop dat ze goed blijven..
zo te lezen komt het alleen voor 1995 t/m 2001 ? bouwjaar
//.00.-// > /.-////.-///.-
volgens mij hebben de 323 en 328i een mod gehad na 2003??? Of is het dan de 325 en 330?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
er zijn ook gevallen bekend met autos van bouwjaar 2002... vandaar..Mario TT schreef:volgens mij hebben de 323 en 328i een mod gehad na 2003??? Of is het dan de 325 en 330?
//.00.-// > /.-////.-///.-
-
Die rubberen matjes in de kofferruimte waar jullie het over hebben is een bitumen geluidsisolatie die tijdens
het productieproces in de fabriek wordt gemonteerd om resonanties te voorkomen, dus maak je daar geen
zorgen om.
Neem het scheuren van de bodem tpv.de subframe ophanging wel serieus want dit is echt een probleem wat vaker voorkomt dan jullie denken bij alle e46's ook en zeker bij de M3.
Leeftijd maakt niet zoveel wel het gebruik van de auto, rijstijl is heel belangrijk want vaak alles uit de kast halen
alle pk's altijd maar los laten daar kunnen de e46's niet tegen.
Daar hebben ze bij BMW niet goed over na gedacht, helaas.
Rijdt je normaal met de auto en laat je vermogen geleidelijk op komen dan hou je het echt wel heel.
Auto's onder de 150 pk hebben hier geen last van.
Maar het blijven verder lekkere rijauto's.
het productieproces in de fabriek wordt gemonteerd om resonanties te voorkomen, dus maak je daar geen
zorgen om.
Neem het scheuren van de bodem tpv.de subframe ophanging wel serieus want dit is echt een probleem wat vaker voorkomt dan jullie denken bij alle e46's ook en zeker bij de M3.
Leeftijd maakt niet zoveel wel het gebruik van de auto, rijstijl is heel belangrijk want vaak alles uit de kast halen
alle pk's altijd maar los laten daar kunnen de e46's niet tegen.
Daar hebben ze bij BMW niet goed over na gedacht, helaas.
Rijdt je normaal met de auto en laat je vermogen geleidelijk op komen dan hou je het echt wel heel.
Auto's onder de 150 pk hebben hier geen last van.
Maar het blijven verder lekkere rijauto's.
Ik vraag me af of de frame van een touring ook kan scheuren.
Increase the Peace!