Pagina 2 van 2

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 04 jan 2009, 21:36
door Virus3000
Ik heb hem thuis zelf uitgelezen en daar kwam dit uit:

http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=33&t=4270

EGR klep is mogelijk maar ik heb niets maar dan ook niets van zwarte rook als ik flink gas geef of wat dan ook dus daarom denk ik niet dat dat het probleem is eigenlijk. Of kan het toch?

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 06 jan 2009, 19:40
door s2k
Maar zou je niet eerst eens een nieuwe accu plaatsen en dan kijken of die storing weg gaat. Kan me niet zo goed voorstellen dat dat die storing geeft. Maar ja verder weet ik niet precies hoe of wat maar 0,5 sec inhouden vind ik nou niet echt veel hoor. Denk dat de turbo ook eerst flink op gang moet komen voordat je een beetje vermogen krijgt. Kennis van me heeft dit ook dat hij bij het schakelen in een andere versnelling even geen/minder vermogen heeft. Verder zit die 1800-2000 toeren ook wel dicht bij het punt dat de auto echt vermogen gaat krijgen.

Groeten

Martijn

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 07 jan 2009, 00:42
door Niels
Lijkt me geen accu probleem :roll: Heb je al eens wat vacuum slangetjes gecontroleerd? Dat zijn vaak de veroorzakers van stotterende auto's :P

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 07 jan 2009, 13:29
door Ton 320D Touring
Vervuilde brandstof getankt?
Check brandstoffilter eens.

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 07 jan 2009, 20:58
door Fabian79
Ik heb toevallig gisteren een volvo s70 meegemaakt die een paar verrotte gloeipitten had.

Het gloeien vindt niet allen bij het starten plaats, maar dit gebeurt veel vaker.
Het gloeien is bedoeld om de verbrandingskamer goed op temp te houden/krijgen.

De gloeikaarsen kan je even door laten meten.
De uitleg over je probleem sluit hier wel perfect op aan. De volvo had precies dezelfde problemen.
Slecht starten en stotteren. ALs je een hele tijd onder de 2000 toeren heb gereden koelt een dieselmotor af en
zal deze bij gaan gloeien bij deze buitentemperaturen. ALs deze dit niet doet is de verbranding simpel gezegd slecht.
Dat verklaart het stotteren.

Het starten ging bij jou ook moeilijk, dit duidt ook op een gloeiprobleem. Bij meerdere keren gloeien ging het al beter volgens jou. Dit ligt dus niet aan 3 x gloeien (omdat de auto dit zelf al doet bij contact aan) maar gewoon aan het feit dat je dus langer wacht dan normaal met starten. Ik wist dit ook niet, maar heb het even gevraagd hoe dit nou precies zat.

Mijn tip, ga even bij je garage langs en laat je gloeikaarsen even nameten. Dit is zo gebeurt (5 min.) en mag eigenlijk met een klein fooitje al gedaan worden voor je. Zorg wel dat je beschermkap van de motor er even af is.
Als er een paar stuk zijn zou ik ze wel allemaal vervangen. Meestal (volgens mijn garage) gaan ze allemaal ongeveer even lang mee. Het probleem is niet raar en komt voor bij alle diesels van elk merk.


ps. Probeer bosch kaarsen te krijgen en anders NGK, deze schijnen het best te zijn.


groet en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 07 jan 2009, 21:03
door bjornc
Houd er wel rekening mee, dat een gloeiplug wel nèt ff wat duurder is als een bougie.

Een hele set bougies kan je vaak al krijgen voor 30-50 euries.
Één gloeiplug kost al gauw minimaal €20,-.

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 07 jan 2009, 21:34
door Fabian79
Als je het probleem er mee op kan lossen vind ik het niet duur.
Ergenis is echt zwaar ;(


Een beetje kwaliteit bougie kost al gauw 15 euro, het gaat hier om een 320d dus een 4 cilinder.
Gloeipitje kost volgens jou 20 euro x 4 is dan 80 euro, ik noem dat niet duur. De voorgestelde LMM kost meer dan 200 voor een originele. Dat is dan duur als je niet eens cker weet of dit het is.

Ik zei ook laat ze even nakijken, wellicht dat dit je probleem is. Ik heb het niet over zomaar vervangen gehad.
Dan kan je beter meteen zeggen hang er een nieuw blok in. Dan is cker je probleem opgelost. x|

Tevens is het zo dat de gloeikaarsen geen foutmelding op je computer geven. Dus is het logisch dat je dit niet uit kon lezen.

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 07 jan 2009, 21:38
door largeproject
Nog steeds cheap,bij een paar oude trekker modelen van ons gaan gloeispiralen in van 195 euro de stuk. :X

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 08 jan 2009, 09:36
door Fabian79
FF voor de duidelijkheid, ik weet dus niet wat die dingen kosten. Er wordt hier 20 euro genoemd, daar ga ik dan ff van uit maar ik zou het ook op moeten vragen.

Maar nameten kan je nooit te veel kosten en het zal waarschijnlijk het eerste zijn wat er gaat gebeuren in een garage als je met deze klachten komt. De accu zullen ze ook even gaan nameten, maar die was redelijk nieuw als ik het goed begreep. (dit zegt eigenlijk niks, een kortgesloten cel kan bij een nieuwe ook spontaan voorkomen.)

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 08 jan 2009, 12:48
door Virus3000
Ton 320D Touring schreef:Vervuilde brandstof getankt?
Check brandstoffilter eens.
dat lijkt me sterk want heb nooit bij rare pompen getankt (altijd shell, eentje die héél druk bezocht wordt) en rij de tank nooit leger dan 15liter dus (reserve is nog nooit aangegaan). Lijkt me dat die het dan ook zou moeten hebben als ik volgas geef ofzo, maar hij heeft het enkel als ik tijdje onder 2000 toeren rij en dan ineens gas geef.
Overigens is zo'n 4000km geleden brandstoffilter vervangen bij de beurt

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 08 jan 2009, 12:51
door Virus3000
Daar had ik nog niet aan gedacht. Nu dat die slecht starte is verholpen met het vervangen van de accu dus dat is niet echt zo maar ach, je weet nooit.
Wat me wel opvalt is dat bij dit koude weer (en auto staat buiten) de ene keer s ochtens vroeg een 6 tal seconden nodig heeft voordat het gloeilampje uitgaat en de andere keer heeft die maar zo'n 1 seconde nodig terwijl het even koud was en heel de nacht stil stond. Dat vond ik dan wel weer raar.
Maar ik ga er volgende week mee naar de garage en dan zullen we wel eens even kijken. Ik zal idd zelf al even de motorkap platen eruit halen, dat scheelt altijd weer ;).
Heb ook erg weinig tijd op het moment dus is beetje lastig.

Luchtmassameter ga ik proberen met een Pierburg versie 09 omdat ik toch ook denk dat die gewoon niet super meer is. Deze kost 100eur incl verzendkosten en als het niets oplost valt die ook nog wel te verkopen dus daar doe ik niet veel aan mis.

Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte.

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 09 jan 2009, 16:27
door Chris
gister hoorde ik van iemand die 270,- incl uurloon/btw moest dokken bij de dealer voor 6 gloeispiralen het schijnt dat veel mensen naar de garage gaan voor defecte gloeispiralen omdat het nu toch echt serieus koud is..

en toch vind ik de prijs meevallen...

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 25 mar 2011, 02:58
door Sona
Virus3000 schreef:Daar had ik nog niet aan gedacht. Nu dat die slecht starte is verholpen met het vervangen van de accu dus dat is niet echt zo maar ach, je weet nooit.
Wat me wel opvalt is dat bij dit koude weer (en auto staat buiten) de ene keer s ochtens vroeg een 6 tal seconden nodig heeft voordat het gloeilampje uitgaat en de andere keer heeft die maar zo'n 1 seconde nodig terwijl het even koud was en heel de nacht stil stond. Dat vond ik dan wel weer raar.
Maar ik ga er volgende week mee naar de garage en dan zullen we wel eens even kijken. Ik zal idd zelf al even de motorkap platen eruit halen, dat scheelt altijd weer ;).
Heb ook erg weinig tijd op het moment dus is beetje lastig.

Luchtmassameter ga ik proberen met een Pierburg versie 09 omdat ik toch ook denk dat die gewoon niet super meer is. Deze kost 100eur incl verzendkosten en als het niets oplost valt die ook nog wel te verkopen dus daar doe ik niet veel aan mis.

Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte.

Hallo,

ik heb net het zelfde probleem,
wat was het probleem uiteindelijk?

yu

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 08 apr 2011, 08:56
door Sona
probleem opgelost? begrijp de meeste forums dus echt niet als ze problemen hebben, dan willen zezo snel mogelijk geholpen worden en wanneer het probleem mss is verholpen geven ze geen feedback
Dat je er niet tegen kunt dat een forum zo werkt prima, maar om ook nog te gaan schelden :s
Laatste reactie mar even verwijderd.

Moderatoropmerking Mac

Re: 320d inhouden/stotter op 1800-2000 toeren

Geplaatst: 09 apr 2011, 18:33
door roelroubos
Goede dag,
Ook ik onder vind na ongeveer 2 jaar rijplezier in me 320d het zelfde probleem.
Graag zou ik horen of het probleem al ondervangen is binnen het forum.
In mijn geval denk ik ook richting de luchtmassa meter maar zou graag zien of dit de oplossing is.
Heren en dames graag dus het beloofde vervolg.

mvg Roel Roubs