Pagina 2 van 2

Re: Vandaag naar BR performance geweest

Geplaatst: 24 dec 2015, 10:52
door EliasEliasElias
Laat gerust weten wat je ervaringen waren!

Re: Vandaag naar BR performance geweest

Geplaatst: 06 mar 2016, 13:59
door BeEmWer
Lijkt mij, dat ondanks software matig bij het uitlezen niets te zien is, dat de motor een performance tuning heeft gehad, een BMW dealer dit toch altijd zal ontdekken. Al is het maar als de motor, door de monteur, gestart wordt en er mee naar binnen rijdt, zal die denken...zo...deze heeft wel erg veel vermogen voor een 114 / 116 / 118 etc :gekdoen:

Tenzij er een "geheim knopje" is ingebouwd waarmee je van te voren de standaard vermogens instellingen kan terug zetten...en dit knopje ook niet ontdekt wordt :devil:

Ook na de garantieperiode loop je het risico dat de dealer geen onderhoud meer doet :nee: omdat de BMW specificaties door derden zijn gewijzigd :ja:

Re: Vandaag naar BR performance geweest

Geplaatst: 13 aug 2018, 23:13
door Bmw_F20
BeEmWer schreef:
Ook na de garantieperiode loop je het risico dat de dealer geen onderhoud meer doet :nee: omdat de BMW specificaties door derden zijn gewijzigd :ja:
zou ik afraden, meestal doen ze zelfs geen onderhoud, ze geven de wagen af zoals jij die had geleverd :bang:
Het best is dat je je onderhoud zelf doet, of bij een kennis laat doen, waarbij je 100% zeker bent dat de olie etc.. vervangen is geweest.

Re: Vandaag naar BR performance geweest

Geplaatst: 14 aug 2018, 12:08
door BeEmWer
Ik was van de week met m'n F20 bij de dealer, is allang door de garantie heen, maar laat het onderhoud wel door hun doen.

Er stond daar ook een F20 waarvan de motor moest worden vervangen, was gechipt en in de soep gelopen.

Was in opdracht van de leasemaatschappij, de rekening zou naar het bedrijf gaan die het leasecontract had afgesloten.

Re: Vandaag naar BR performance geweest

Geplaatst: 14 aug 2018, 12:57
door h3b
Tja lease auto. Wat ik hier persoonlijk van vind is dat de gemiddelde lease auto berijder het geen zier interesseert hoe je een auto behandeld. Het is een product wat niet van hen is. Dus met koude motor meteen alles zwaar belasten, Na een rit met hoge belasting, stoppen, de motor meteen uit. En dat proces blijven herhalen. Dan is het vragen om problemen. Ik verwacht dat met name dit rijgedag in combinatie met de tuning (of die nu wel of niet door een gerenommeerd tuning bedrijf geinstalleerd was) geresulteerd heeft in de defecte motor. Ben dus ook van mening dat in de regel de tuning niet zozeer de schuld is maar meer hoe de berijder hier mee omgaat. En wel of niet getuned, alles is kapot te krijgen.

Reken maar dat de lease maatschappij, als deze niet op de hoogte was van de tuning, de rekening 1 op 1 doorstuurt naar de berijder. Want in de lease overeenkomst staat meestal iets in de trant van dat je zorgzaam met de spullen dient om te gaan. Dan kun je gerust stellen dat de lease rijder zich hier niet aan heeft gehouden door een tuning toe te passen.