Stuurhuis revisie of niet !
Re: Stuurhuis revisie of niet !
Inmiddels na lang zoeken veel sleutelen en veel ergernis zijn we er uit dat mijn stuurhuis niet meer optimaal functioneert.
Er zit speling op zo en zo en waarschijnlijk lekt hij intern (is mij verteld) in ieder geval levert hij niet de optimale druk meer, waardoor de pomp bij belasting gaat janken.
Kan ook komen omdat ik er in het verleden een adaptief in gedaan heb wat de seals laat opzwellen tegen lekkage, wat ook niet goed is geweest en achteraf ook werd afgeraden.
ALLES is in het stuur systeem vervangen en dit is het enig wat nog over blijft.
Inmiddels wel de LUK LF30 met drukleiding terug gemonteerd, bij de montage van de LF20 had ik het zelfde probleem namelijk.
De LUK LF20 en de NIEUWE drukleiding gaan in de verkoop binnenkort.
Er zit speling op zo en zo en waarschijnlijk lekt hij intern (is mij verteld) in ieder geval levert hij niet de optimale druk meer, waardoor de pomp bij belasting gaat janken.
Kan ook komen omdat ik er in het verleden een adaptief in gedaan heb wat de seals laat opzwellen tegen lekkage, wat ook niet goed is geweest en achteraf ook werd afgeraden.
ALLES is in het stuur systeem vervangen en dit is het enig wat nog over blijft.
Inmiddels wel de LUK LF30 met drukleiding terug gemonteerd, bij de montage van de LF20 had ik het zelfde probleem namelijk.
De LUK LF20 en de NIEUWE drukleiding gaan in de verkoop binnenkort.
Fijn dat je het hebt kunnen vinden. Ken het helemaal als er iets is en je het maar niet kan oplossen, erger wordt het niet :p
Stuurhuis inmiddels gedemonteerd, morgen een nieuwe gereviseerde ophalen en monteren met nieuwe originele spoorstangen ![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/GmZQadd.jpg)
![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/GmZQadd.jpg)
Laatst gewijzigd door Hompie op 08 aug 2017, 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo alles is binnen en compleet, morgen alles monteren op me gemak ![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/TejFZK5.jpg)
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/TejFZK5.jpg)
Laatst gewijzigd door Hompie op 08 aug 2017, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
En alles gemonteerd, ontlucht en afgevuld, ook alles goed schoongemaakt gelijk er onder.
Morgen even me velgen lekker een sopje geven, dan erop en test rijden![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/TnvrXx7.jpg)
Morgen even me velgen lekker een sopje geven, dan erop en test rijden
![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/TnvrXx7.jpg)
Laatst gewijzigd door Hompie op 08 aug 2017, 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo... Dat is een beste klus!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Valt op zich wel mee (7/10) heb het op me gemak gedaan verdeeld over 2 middagen, demonteren, schoonmaken, afstellen en monteren.
lastigste is het goed centreren van het stuurhuis, je hebt een markeer punt op de stofkap en op het stuurhuis, die moeten in lijn staan uiteraard, maar dan wel dat je stuur links en rechts net zoveel draaiingen maken uiteraard.
De stofkap heeft aan de zijkant een uitsparing die in je flexibele koppeling schuift, het gat op het stuurhuis moet ook daar weer precies in het midden van staan, maar goed meten is weten
En dan ook nog zorgen dat het platte gedeelte van de bovenste stuurstang in lijn staan met je flexibele koppeling, bij mij was dat gelukkig in een keer goed
Spoor stangen ongeveer hetzelfde afstellen als je oude, dan kom je heel dicht in de buurt van een recht stuur, uiteraard wel naar de uitlijning om het af te maken.
Heel belangrijk is af voordat je begint je stuur goed recht te zetten, de sleutel eruit te halen en het stuur op het stuurslot te zetten.
Als je handig bent bespaart deze klus je een hoop geld t.o.v de BMW dealer.
lastigste is het goed centreren van het stuurhuis, je hebt een markeer punt op de stofkap en op het stuurhuis, die moeten in lijn staan uiteraard, maar dan wel dat je stuur links en rechts net zoveel draaiingen maken uiteraard.
De stofkap heeft aan de zijkant een uitsparing die in je flexibele koppeling schuift, het gat op het stuurhuis moet ook daar weer precies in het midden van staan, maar goed meten is weten
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
En dan ook nog zorgen dat het platte gedeelte van de bovenste stuurstang in lijn staan met je flexibele koppeling, bij mij was dat gelukkig in een keer goed
![smile :amen:](./images/smilies/worshippy.gif)
Spoor stangen ongeveer hetzelfde afstellen als je oude, dan kom je heel dicht in de buurt van een recht stuur, uiteraard wel naar de uitlijning om het af te maken.
Heel belangrijk is af voordat je begint je stuur goed recht te zetten, de sleutel eruit te halen en het stuur op het stuurslot te zetten.
Als je handig bent bespaart deze klus je een hoop geld t.o.v de BMW dealer.
Vandaag gereden ermee, en het stuurt wel messcherp en een heel stuk lichter als voorheen
Stuur komt ook mooi terug uit ze eigen, staat nu recht en de auto rijdt ook gewoon rechtdoor
Pomp is een heel stuk stiller nu, wel nog iets hoorbaar nog bij gas geven in ze vrij (2000-2500 tpm) maar goed dat doe je normaal natuurlijk nooit![nee :nee:](./images/smilies/neen.gif)
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Stuur komt ook mooi terug uit ze eigen, staat nu recht en de auto rijdt ook gewoon rechtdoor
![smile :amen:](./images/smilies/worshippy.gif)
Pomp is een heel stuk stiller nu, wel nog iets hoorbaar nog bij gas geven in ze vrij (2000-2500 tpm) maar goed dat doe je normaal natuurlijk nooit
![nee :nee:](./images/smilies/neen.gif)