Pagina 2 van 2

Re: Voorste draagarmrubbers

Geplaatst: 07 apr 2015, 01:03
door bmweetje3
ijsselmeer schreef:bmweetje schreef,

En je wilt geen rubbers persen maar ook complete rubbers moet je op de draagarm persen .

Bij de draagarmen die ik heb gekocht waren compleet met de rubber op de draagarmen al geperst ,dus plug & play zo gezegd .
De topic starter schrijft dat hij geen rubbers wil persen, hj bedoelt waarschijnlijk de rubbers in de houders. Maar dan zal je alsnog de rubbers compeet met houder op de draagarm moeten persen ;) .

Dat je draagarmen compleet kunt kopen weet ik, deze neem ik ook altijd dan heb je meteen alles vervangen, dus ook de 2 fuseekogels van je draagarm.

Re: Voorste draagarmrubbers

Geplaatst: 07 apr 2015, 15:59
door ijsselmeer
Ja BMWEETJE ,ik heb de vraag nog eens gelezen en nu begrijp ik hem dacht ik .
Hij wil Meyle HD rubbers op de originele draagarmen persen maar persen wil hij niet ,dus ja als je de Meyle HD op org. draagarmen wilt hebben moet je toch persen , of hij koopt Meyle HD draagarmen compleet met gemonteerde rubbers als dat kan of org.draagarmen met rubbers compleet er op gemonteerd , meer smaken zijn er niet dacht ik.

Ik heb voor de org.draagarmen gekozen opdat je/ik niet weet hoelang je er mee doet en dat pas kan nagaan als je weer een nw.set moet plaatsen en het prijsverschil hielp mij daar trouwens ook bij.

Re: Voorste draagarmrubbers

Geplaatst: 08 apr 2015, 00:54
door bmweetje3
ja soms moet je even wat vaker lezen hahahaha,
Ik neem altijd meyle, gebruik deze al een aantal auto`s. Voordeel is dat je hierbij de fusee`s ook apart kunt vervangen mocht er eentje slecht worden. Bij de originele draagarmen kan dit namelijk niet.
Jammer dat topic starter niet even vermeld wat de km stand is, zelf zou ik de complete draagarm vervangen, heb je alles nieuw en je hoeft niet te persen :+

Re: Voorste draagarmrubbers

Geplaatst: 08 apr 2015, 16:44
door ijsselmeer
Juist BMWEETJE,ja soms is de vraagstelling een beetje scheef zodat men niet precies weet wat er bedoeld word.

ik heb voor origineel gekozen omdat je met Meyle ook nog moet persen met de fuseekogel vandaar ,het is wel makkelijk maar je moet een pers hebben of iemand vragen die het voor je wil doen en ben ik bang als je de fuseekogel vernieuwd de andere kogel stuk gaat dat zal je bij mij net zien .
En ik rijd niet zoveel km.p/jaar dus waarom dan die extra uitgave doen denk ik dan.

Wat ik niet begrijpt is dat men veel over uitlijnen hebt als iemand een draagarm vervangt ,uitlijnen moet zeer zeker op zijn tijd ,maar om nu uit tegaan lijnen voor de vern.draagarm lijkt mij te veel van het goede ,het zijn vaste punten alleen het rubber niet maar die werkt toch dus waarom dan uitlijnen als het rubber op precies de zelfde plek zit ???

Re: Voorste draagarmrubbers

Geplaatst: 08 apr 2015, 23:39
door bmweetje3
Ijselmeer,

Bij meyle draagarmen hoef je niks te persen, deze kun je ook compleet kopen, voordeel van deze draagarmen je kunt de fusee kogel vervangen mocht er eentje slecht zjin. bij de originele draagarmen kan dit dus niet en moet je weer een arm vervangen. Vorig jaar bij de keuring een rubber van de buitenste fuse stuk, fusee slecht door water dus ff een nieuwe fusee van een paar euro erin en klaar :)

Uitlijnen na vervangen wordt meestal gedaan om er zeker van te zijn dat alles weer goed staat. Kan goed zijn dat bijv. een auto eens opnieuw uitgelijnd is ivm slechte wegligging. Naderhand worden de rubbers of draagarm vervangen en heb je weer een andere afstelling omdat de vorige keer de uitlijning is gedaan met slechte rubbers.
Persoonlijk laat ik de auto altijd uitlijnen na vervangen van dit soort dingen, kost maar een paar tientjes en je weet zeker dat het goed zit.

Re: Voorste draagarmrubbers

Geplaatst: 09 apr 2015, 15:29
door ijsselmeer
Hallo BMWEETJE,

je schreef:Bij meyle draagarmen hoef je niks te persen, deze kun je ook compleet kopen, voordeel van deze draagarmen je kunt de fusee kogel vervangen mocht er eentje slecht zijn,

Dat weet ik ,bij een nieuwe set niet natuurlijk ,maar als je een Meyle draagarm hebt en de kogel is stuk dan moet je toch persen als je een nieuwe fuseekogel vervangt en als je dan de fuseekogel en het verzenden meerekent wat hou je dan aan winst over, En dan moet je zelf een pers hebben anders kan je nog naar een garage en vragen OF ze het WILLEN doen, als je zelf een pers hebt dan heb je voordeel .

ik schrijf WILLEN DOEN ,omdat ik eens belde naar Breeman om uit te lezen en de chef werkplaats zei mij kosten 150.- euro en als de auto hier niet in onderhoud is doen wij het helemaal NIET. vandaar het woord : WILLEN.

Dus het lijkt mij als zelf kan persen Meyle en moet je op pad voor het te laten persen origineel lijkt mij.

Re: Voorste draagarmrubbers

Geplaatst: 09 apr 2015, 21:23
door Coldburn
Km stand is 160.000km en ben zelf monteur bij MercedesBenz dealer. Draagarmen zijn nog top, kogels zijn top alleen rubbers versleten.

Maar de hier nogmaals de vraag.. De draagarmrubbers incl houder zijn los te vervangen.. Evt doorslijpen of met trekker demonteren.. Hierna kun je toch nieuwe rubbers incl houder erop slaan??? Dit kunnen toch ook Meyle HD rubbers incl houder zijn??

De vraag komt misschien verkeerd over maar het gaat puur over de rubbers incl houder (compleet) monteren op een originele draagarm.

Re: Voorste draagarmrubbers

Geplaatst: 10 apr 2015, 02:16
door bmweetje3
De meyle rubbers kun je ook gebruiken, alleen dat erop slaan weet niet of dat zo makkelijk gaat. Ik heb me een aantal jaren geleden zelf iets gemaakt om die rubbers er af te trekken en weer er op te persen. De oude doorslijpen kan natuurlijk ook. De draagarmen kunnen gewoon onder de auto blijven zitten.
Bij die km stand zijn bij de meeste bmw`s toch al de draagarmen een keer vervangen, heb er ook al een paar vervangen en de binnenste fusee`s hadden het meestal wel gehad. Maar de rubbers alleen is een klusje wat goed te doen is.