Pagina 2 van 2

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 21 apr 2015, 21:29
door emielvd
Bedankt voor jullie meedenken en reacties!
@bjornb: Nee, BMW past wel zelfaanzuigende pompen toe. De brandstofpomp zit in de tank.
@Jack-e60: gasklep zou kunnen, geeft dit geen foutmelding?
Draadbreuk zou kunnen, maar welke dan? Er lopen er genoeg door de auto...
Gloeispiraal lijkt me ook niet...
Ik heb een LCI met gecombineerde katalysator en DPF.
Ben benieuwd naar de reactie van je maatje.
@Marcel RSD: het is me bekend dat de gloeispiralen geen issue zijn voor het slecht lopen. vandaar dat ik daar ook geen aandacht aan schenk. Maar ik weet zeker dat als ik naar een dealer ga, dat ze dat graag willen verhelpen.
Dieselfilter had ik bij de laatste beurt overgeslagen omdat ik verwachtte dat dat niet zo'n vaart zou lopen. Die had ik wel besteld en dus nog liggen. Dat was m'n eerste en meest eenvoudige oplossing, dus heb ik dat als eerste gedaan, zonder positief resultaat.
@Jack-e60: ik had de brandstofpomp al even tevoorschijn getoverd van onder de achterbank vandaan, maar geen bijzonderheden aangetroffen, buiten dat er erg veel (droog) stof lag. Toevallig had m'n zoontje de zondag ervoor de achterbank behoorlijk onder gespuugd, waarbij de vloeistof behoorlijk onder de zitting door liep. Toen had ik nog niet ontdekt dat de zitting eenvoudig te demonteren is. Maar dat had ik dus wel snel uitgevonden. Toen begon ik wel al snel een link te leggen tussen het één en ander, maar geen directe link...
LMM is wel een optie... we houden contact.
@Kuupertie: Ik heb vanmiddag even contact gehad met Erwin: Hij wilde graag de auto even uitlezen, maar ja, hoe krijg ik de auto daar. Maar het verwijderen van het roetfilter is wel een optie, met als voordeel dat de turbo ook gelijk toegankelijk is voor controle. Volgens Erwin is de auto ook goed te starten zonder filter. Dus na het eten even aan de slag gegaan en het filter verwijderd. Kan nog wel eens tegenzitten, maar zonder al te veel tegenslag toch goed gelukt. Aan het filter is weinig te zien omdat de geïntegreerde katalysator ervoor zit. Starten lukte even niet zo snel omdat inmiddels de spanning van de accu ook enorm is teruggelopen, na een week stilstand. En iedere keer die halve elektrische auto ontgrendelen en met alle stroomverbuikers zonder de auto te kunnen starten vind de accu niet fijn. Met hulp van de zware bus van de buurman toch voldoende spanning ontvangen voor een start, maar helaas met ongeveer hetzelfde resultaat... lekker roken en na 20 seconden horten en stoten een stilstaande 6-pitter :s
Morgen eens bellen met de jongens uit Barendrecht.

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 21 apr 2015, 22:20
door ddv
Ik heb iets vergelijkbaars gehad en dit bleek aan de nokkenassensor te liggen. Maar dit kwam met uitlezen wel naar boven.
Wie weet zit het daarin. Succes ermee!

Mvg ddv

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 22 apr 2015, 00:50
door bmw530i
Ik zou eens beginnen de auto met het bmw programma uit te lezen, dat bluetooth gebeuren is leuk maar zal hier niet bij helpen. Zelfs bij het ene programma van bmw geeft hij niet altijd alles. Ik ga altijd nasr gregor(gk5) en wij komen er ssmen altijd uit.
Ik heb nu ook alle programmas en kabels en doen we het via teamviewer.
Ik weet haast zeker dat er dan iets concreets naar voren komt, succes.

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 22 apr 2015, 07:02
door Bart70
Ik zie dat je uit Rotterdam komt, neem even contact op met Source (Ryan), die komt uit Rotterdam en wil misschien wel even bij je langs komen om uit te lezen, heeft officiele apparatuur hiervoor en kan in principe elke storing vinden die uit te lezen is.
Als je hulp nodig hebt om met hem in contact te komen hoor ik het wel, probeer eerst even een mail of pm naar hem :duim:

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 25 apr 2015, 00:14
door emielvd
Lijkt erop dat de verstuivers aan de beurt zijn.

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 27 apr 2015, 21:47
door Knakkel
Zijn de adaptiewaarden van de LMM gereset? Dit omdat ie meldingen geeft over het verschil in gemeten en berekende waardes. Verder geven een hoop sensoren foutmeldingen, terwijl je accuspanning maar 11,5 volt is als de motor draait. Ik denk dat dat in verband staat met elkaar.
Succes.

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 29 apr 2015, 20:16
door emielvd
Vanaf afgelopen vrijdag toch maar uitbesteed aan een specialist. :'(
Vandaag het verlossende woord ontvangen: Lek drukveranderings-element (11747796634)

Afbeelding

Afbeelding

Gevolg: de vacuümpomp blijft continu aan de EGR staan te zuigen > de EGR blijft continu open staan.
Had eenvoudig kunnen worden gecontroleerd door de slang even van de EGR af te halen en af te stoppen (schroefje erin?).
Dat heeft natuurlijk wel een foutmelding tot gevolg, maar dan had wel duidelijk geweest dat zonder de EGR de motor gewoon had blijven lopen en niet was verstikt.

@knakkel: Ik heb (nog) niet de voorzieningen om de batterij op te laden naast de standaard dynamo. Batterij gaat het op een gegeven moment niet meer leuk vinden wanneer er regelmatig word geprobeerd om de motor te starten en deur open, licht aan, comfort-stoelen oppompen, achtervering opblazen, stuur omhoog/omlaag, enzovoort... Net een halve elektrische auto (valt dat ook onder hybride?)

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 29 apr 2015, 21:18
door Knakkel
Goed om te horen dat het opgelost is :duim:
Vacuum lekkage had ik even niet aan gedacht.

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 30 apr 2015, 05:17
door fuseekogel
Vreemd, ik heb exact hetzelfde stuk gehad. Bij mij was er behalve de melding verhoogde uitstoot niets aan de hand.

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 30 apr 2015, 06:05
door emielvd
Dan had je waarschijnlijk precies het omgekeerde, zodat er juist geen onderdruk in het systeem naar de EGR aanwezig is vanwege een lek. Bij mij is de afsluiter juist lek zodat er continu onderdruk aanwezig is, zodat de EGR continu open staat.

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Geplaatst: 30 apr 2015, 09:46
door fuseekogel
Dus ik was een bofkont :)