Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Geplaatst: 01 feb 2017, 11:26
Goedemorgen,
Ik denk dat het uitlezen van de BMW de beste optie is.
Men kan wel van alles en nog wat uit de hoek gaan halen, maar dan word het gissen.
Ik denk dat het hier om een communicatie fout gaan van de transponders in de sleutel of de electronica die het geheel vrij schakelt.
Dus ook al omzeilt u de beveiliging, zoal u het al heeft gedaan.
Dan zal de startmotor wel ronddraaien, maar blijft de startblokkering zijn werk doen! Blokkeren!
Wellicht kan het zijn, dat de beide sleutels opnieuw moeten ingeleerd worden!
Daarom is mijn advies, gebruik steeds de beide sleutels, want anders worden deze echt niet opgeladen, tijdens dat deze in het contact slot zitten!
Dus elke maand of eerder, net wat men wil, steeds de sleutels wisselen, en gebruiken.
Maar het is nu zaak, om beter de BMW te laten uitlezen.
Anders word het gegarandeerd een zoekplaatje, en erg vaak zonder het juiste antwoord.
Maar wat M43 aan wil geven, dat zou goed kunnen.
Maar ik zou het op een eenvoudiger manier doen, zet er eens een paar hulpstart kabels op, en kijk dan eens of het verschil uitmaakt.
Maar ik ga er voor als nog van uit, dat het om een communicatie probleem gaat tussen de transponder en de vrij schakel electronica.
Waarom ik daar van uit ga, u heeft wel de volle dashboard verlichting, met alle controle verlichting.
U zult best alle verlichting van de auto kunnen gebruiken, maar het starten lukt niet.
Een hele grote aanwijzing dat het om dit probleem gaat.
Ik heb ooit al eens bij een Golfje een sleutel gehad, die alles deed, enkel had de sleutel geen ingebouwde transponder, dus de Golf kon gestart worden, en sloeg na 4 tellen weer af, keer op keer!
Dus als de transponder niet werkt of gedeeltelijk werkt, dan gaat het echt niet lukken!
Nog een vraag van mij aan u, is de accu ontladen geweest?
Want dit kan soms een probleem geven.
Tegenwoordig zijn er maatregelen getroffen, dat wanneer de accu nog slechts 10 Volt heeft/geeft.
Dan start de auto ook niet, dan hoort men enkel de startmotor klikken, de 10 Volt grens is bereikt!
Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen.
Ik zou dus eerst de BMW laten uitlezen, dan komt de oorzaak erg vaak aan het licht!
Soms kan men ook wel eens pech hebben!
De micro electronica is ook erg wispelturig!
En kan men het probleem soms wel eens niet uitlezen, een slechte nuk van de micro electronica.
Soms kan het wel eens zijn, dat er een Fake melding plaats vinden, een error die dus niet aanwezig is!
Als u het probleem heeft opgelost, wilt u dan graag een replay schrijven, wat er nu aan de hand was.
Veel beter had het voor u geweest, om er een nieuw topic van te maken, soms gebeurt het wel, dat wanneer de oplossing niet via een replay is gegeven, dat dit gewist kan worden, en zo ook uw oproep!
Succes, hopelijk word uw irritante probleem snel opgelost, en kunt u weer van de BMW genieten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik denk dat het uitlezen van de BMW de beste optie is.
Men kan wel van alles en nog wat uit de hoek gaan halen, maar dan word het gissen.
Ik denk dat het hier om een communicatie fout gaan van de transponders in de sleutel of de electronica die het geheel vrij schakelt.
Dus ook al omzeilt u de beveiliging, zoal u het al heeft gedaan.
Dan zal de startmotor wel ronddraaien, maar blijft de startblokkering zijn werk doen! Blokkeren!
Wellicht kan het zijn, dat de beide sleutels opnieuw moeten ingeleerd worden!
Daarom is mijn advies, gebruik steeds de beide sleutels, want anders worden deze echt niet opgeladen, tijdens dat deze in het contact slot zitten!
Dus elke maand of eerder, net wat men wil, steeds de sleutels wisselen, en gebruiken.
Maar het is nu zaak, om beter de BMW te laten uitlezen.
Anders word het gegarandeerd een zoekplaatje, en erg vaak zonder het juiste antwoord.
Maar wat M43 aan wil geven, dat zou goed kunnen.
Maar ik zou het op een eenvoudiger manier doen, zet er eens een paar hulpstart kabels op, en kijk dan eens of het verschil uitmaakt.
Maar ik ga er voor als nog van uit, dat het om een communicatie probleem gaat tussen de transponder en de vrij schakel electronica.
Waarom ik daar van uit ga, u heeft wel de volle dashboard verlichting, met alle controle verlichting.
U zult best alle verlichting van de auto kunnen gebruiken, maar het starten lukt niet.
Een hele grote aanwijzing dat het om dit probleem gaat.
Ik heb ooit al eens bij een Golfje een sleutel gehad, die alles deed, enkel had de sleutel geen ingebouwde transponder, dus de Golf kon gestart worden, en sloeg na 4 tellen weer af, keer op keer!
Dus als de transponder niet werkt of gedeeltelijk werkt, dan gaat het echt niet lukken!
Nog een vraag van mij aan u, is de accu ontladen geweest?
Want dit kan soms een probleem geven.
Tegenwoordig zijn er maatregelen getroffen, dat wanneer de accu nog slechts 10 Volt heeft/geeft.
Dan start de auto ook niet, dan hoort men enkel de startmotor klikken, de 10 Volt grens is bereikt!
Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen.
Ik zou dus eerst de BMW laten uitlezen, dan komt de oorzaak erg vaak aan het licht!
Soms kan men ook wel eens pech hebben!
De micro electronica is ook erg wispelturig!
En kan men het probleem soms wel eens niet uitlezen, een slechte nuk van de micro electronica.
Soms kan het wel eens zijn, dat er een Fake melding plaats vinden, een error die dus niet aanwezig is!
Als u het probleem heeft opgelost, wilt u dan graag een replay schrijven, wat er nu aan de hand was.
Veel beter had het voor u geweest, om er een nieuw topic van te maken, soms gebeurt het wel, dat wanneer de oplossing niet via een replay is gegeven, dat dit gewist kan worden, en zo ook uw oproep!
Succes, hopelijk word uw irritante probleem snel opgelost, en kunt u weer van de BMW genieten.
Met vriendelijke groet,
Ad