We zien wel, hij kan er voorlopig weer ff mee toe.....
De Compact was vandaag aan de beurt.
Eerst ff lekker getoerd, bij de sloop langs, waar altijd veel Bimmers staan.
Kom het terrein op bij de BMW afdeling..........alles leeg.
Er stonden platgeperste auto's tot aan de hemel, maar auto's voor onderdelen stonden er niet meer....
Binnen gevraagd naar de onderdelen die ik wilde, maar ze hadden niks liggen.
Toen maar ff bij de Cartal langs voor een spuitbus zwarte Sprayplast.
Meteen ff gekeken naar holle ruimte was, ben van plan de dorpels e.d. vol te jekkeren met dit spul, net als de binnenkant deuren, heb vandaag gezien dat dat geen overbodige luxe is.
Maar eerst de kachelweerstand aangevallen, alleen stand 4 deed het nog.
Waar zit dat ding in godsnaam??
Na aan beide zijden het dash aan de onderkant gestript te hebben kwam ik erachter dat bij een Compact de weerstand aan de achterkant van de kachelradiateur zit weggewerkt.
Dus tasten maar:
Ging allemaal maar net, je hand en de weerstand passen er maar net tussen.
Afijn, andere gemonteerd en de blower doet het weer als nieuw..........
Alles weer terug gebouwd, op naar de volgende klus, de CPV van de passagiersdeur:
Iemand een idee waar dat gele stekkertje voor is, kwam uit de kabelboom en zat met tape aan het schuim??
Arm erin en voelen maar, actuator (motortje) wilde niet loskomen, lukte uiteindelijk toch:
Vervolgens gedemonteerd en nagezien, niks aan te bemerken, schoongemaakt en maar weer gepoogd terug te zetten, je weet maar nooit.
Nou dat duurde dus ff, was er met geen mogelijkheid op te klikken, omdat hij over alle punten van het slot moet vallen en je dat blind dus nooit kan zien:
Dus het hele slotmechanisme maar uitgebouwd, motor erop en weer teruggebouwd.
Dat viel ook niet mee daar de ruimte zeer beperkt is en het stangetje van de deurhandle er bij het draaien van het mechanisme er steeds uitviel.....
Uiteindelijk is het gelukt, eerst het mechanisme erin, dan stangetje onder spanning houden, alles aansluiten en het spul vastzetten,blij dat ik goeie harde muziek had opstaan.......
Volgende week maar weer, met een ander motortje.
Toen de gebutste spiegels en de matte B-stijlen aangepakt met Sprayplast.
Heb voor Sprayplast gekozen omdat deze in tegenstelling tot Plastidip, dat mat is, wel een mooie zijdeglans heeft.
Vind dat mooier staan bij de ramen.
Ontvetten, afplakken en sproeien maar:
Ook meteen de windafhouder van het schuifdak aangepakt, deze was aangetast en mat:
Ben erg tevreden over het resultaat:
Iemand trouwens een idee wat dit (denk zeiltje) voor is, zit achter mijn accu:
En vond nog wat loze aansluitingen onder mijn dashboardkast, iemand??
Morgen weer verder.......