Pagina 2 van 2

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 04 jun 2015, 17:56
door Frens
Wil nu radiateur bestellen , willen ze dat ik het ding opmeet , lijkt me niet echt normaal , ik dacht dat ze op kenteken en o.a framenummer te werk gingen...

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 04 jun 2015, 18:00
door Garra432
Beetje raar. Als goed is zijn elk e46 radiatoren identiek kwa formaat.

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 04 jun 2015, 18:12
door Frens
Leek me ook..

Het is van belang om naar de foto en de afmetingen te kijken, die geven aan welke geschikt is voor uw voertuig.
Wij kunnen het vanaf hier helaas niet meten.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groeten,

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 05 jun 2015, 06:04
door rob75
Er zijn verschillende radiateurs, voor 4 cilinders, maar ook voor 6 cilinders. Tenminste, er zijn verschillende types te vinden in ETK. Waarschijnlijk willen ze daarom weten welke nodig is.

Groet,
Rob

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 05 jun 2015, 07:45
door Frens
Maar heeft de klem rechts een bevestigings- of afdichtingsfunctie

Afbeelding

Het hangt er wat losjes bij , maar misschien normaal.

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 05 jun 2015, 12:22
door wiren
De klem heeft een vergrendelingsfunctie zodat je niet zomaar het expansievat naar boven kan trekken want anders is het plons :|

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 06 jun 2015, 08:47
door Frens
Licht je antwoord eens toe a.u.b wat houd die plons in?

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 06 jun 2015, 10:22
door Garra432
Plons in de zin van. Je trekt het bakje er zomaar eruit en het koelvloeistof komt vrij. Therefore "plons"

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 06 jun 2015, 11:27
door wiren
Wat Garra432 zei ;)

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 06 jun 2015, 13:06
door metalman
Aangezien het een gesloten systeem is komt hier druk op...... En zul je waarschijnlijk een plop horen :+

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 07 jun 2015, 17:52
door Frens
Radiateur vervang ik a.s dinsdag , dan is ie binnen als het goed is.

Ik heb de bougies en luchtfilters vervangen intussen.(onderdeel van beurt)

Op moment loopt de motor slecht (altijd goed gelopen)

Als ik gas geef houdt de motor in .

Dit merk ik goed als ik onder de moterkap aan gashendel trek.
Ik geef gas: de motor houdt in en na enkele seconden is er een soort van knal te horen.
Na ff gelopen te hebben gaat het meestal wat beter.

iemand een idee waar dit vandaan kan komen? er zou bijv. ergens wat vocht ingeslopen kunnen zijn.

Overigens is de motorruimte wat vochtig aan de voorkant door lekkende radiateur,
ik gebruik hem momenteel zo min mogelijk hooguit voor een kort ritje, omdat het lek vrij klein is en vul ik naderhand weer bij.

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 07 jun 2015, 22:18
door Ever
Heb je de bougies goed aangedraait, doppen er goed op geduwd en in juiste volgorde?

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 08 jun 2015, 06:39
door Frens
Die wou ik vandaag in elk geval controleren , lijk in elk geval een "ontstekings " probleem

Re: radiateur vervangen

Geplaatst: 08 jun 2015, 10:17
door Frens
Bougies alle 4 eruitgehaald , zijn nu zwart (niet vettig, meer droge roet)
, niet meer de licht bruine kleur van de oude die ik vervangen heb.zitten er nu 5 dagen in pas,
aan de uitlaat achter is ook niet veel vreemds te merken

het zal zoiets zijn
Afbeelding

Type bougie klopt, bougie kabels zaten ook goed.

Iemand nog een idee?

Motor komt met moeite boven de 2500 toeren, en als ik veel gas geef houdt hij in en kom soms een knal ,
het lijkt een soort terugslag in luchtfilterhuis (dit heb ik nu eens ff verwijderd maar bied geen soelaas.)

Stationeer draai hij vrij aardigi , en normaal rijden gaat ook vrij goed al wil hij wel eens uitvallen, alleen op het moment dat gaspedaal net wat meer wordt ingedrukt , houdt motor in.


----------------
Waarschijnlijk was er iets met de MAF sensor mis.
Een resetje (Min kabel accu een paar minuutjes ervan af) zorgde dat de zaak is opgelost.