Pagina 2 van 3
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 17 jun 2015, 11:39
door oempf
Skitterend apparaat

Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 20 jun 2015, 06:47
door Rvde30
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 20 jun 2015, 10:19
door Bart70
Supergaaf dak

Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 20 jun 2015, 23:04
door Amsterdammer
Erg mooi!
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 24 jun 2015, 05:51
door Rvde30
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 27 jun 2015, 09:39
door kotje
mooie wagen en je bent lekker mee bezig.
gr
kotje
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 30 jun 2015, 12:44
door markm
Super mooi!
Alleen 1 groot min punt : RHD, maargoed dat is persoonlijk denk ik.
verder gewoon top
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 01 jul 2015, 06:13
door Rvde30
Dat klopt vond ik op het begin ook, je stapt een paar keer aan de verkeerde kant in.

Maar op het inhalen na rijd het super makkelijk, Het is een SMG dus er hoeft ook al niet geschakeld te worden.
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 01 jul 2015, 11:59
door markm
Oh maar dat geloof ik ook wel.
Maar vind het lelijk. het klopt niet.
Tis wel zo dat een rhd veel goedkoper is dan een lhd
Maargoed tis wel een plaatje verder.
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 01 jul 2015, 20:23
door Niels
Ombouw van RHD naar LHD is relatief gemakkelijk en zeker te doen. En bij een CSL natuurlijk absoluut de moeite waard!

Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 02 jul 2015, 13:59
door Danishbmw
+1 ! Misschien dat ik het ook nog ooit laat doen.
Alhoewel CSL is een rijders auto. LHD of RHD genieten is het sowieso!
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 03 jul 2015, 05:46
door Rvde30
Niels schreef:Ombouw van RHD naar LHD is relatief gemakkelijk en zeker te doen. En bij een CSL natuurlijk absoluut de moeite waard!

Een CSL is het juist twijfelachtig of je het wel of niet moet doen, hij is genummerd als RHD 1 v/d 422. Als je het doet dan zit je ook met een paar hele dure aanpassingen:
-CSL stuurhuis is nog korter dan dat van een gewone m3 en heel erg prijzig
-De handrem zit ook aan de verkeerde kant, die zit in de carbon midden console (erg prijzig)
-Er moet een nieuw vloer tapijt in, gaten maken in het schutbord aan de andere kant voor de pedalen.
-Nieuw dashboard
-Tellerbak in km/h als je toch bezig bent.
-ruitenwisser motor is anders + ombouw naar de goede kant.
-kijken of de stuurstang naar het stuurhuis kan komen.
En uiteindelijk heb je een CSL die minder waard is omdat hij niet meer origineel is.
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 03 jul 2015, 21:36
door Niels
Tja ik betwijfel het een beetje. Of het loont weet ik niet hoor, ik heb geen idee wat een RHD kost maar of ie uiteindelijk (veel) minder waard is vraag ik mij af. Natuurlijk heb je wel liefhebbers die werkelijk alles door en door checken maar die zullen zelfs niet eens een import auto willen hebben. Het belangrijkste is dat je geen concessies doet met zo'n ombouw, het moet met originele delen.
Van de Z3 M-Coupe S54 zijn er slechts 200 stuks LHD in de EU. De nummers er van heb ik in een overzicht. Is een omgebouwde UK-er minder waard? Wellicht maar als ze vrijwel nooit te koop staan en je wilt per se eentje

En dan moet je al zover gaan dat je nummers erbij hebt. Een omgebouwde naar een S54 maar dan zonder een aantal typische kenmerken haalt het natuurlijk niet qua waarde.
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 03 jul 2015, 23:29
door kotje
Niels schreef:Ombouw van RHD naar LHD is relatief gemakkelijk en zeker te doen. En bij een CSL natuurlijk absoluut de moeite waard!

het is zeker de moeite niet waard bij een CSL. als je ooit winst of je geld terug wilt verdienen moet je het zeker niet doen.
ik zou zelf nooit een omgebouwde kopen. en zoals het al aangegeven is, is het zeker geen goedkope actie om zo een ombouw te doen bij een CSL.
gr
kotje
Re: RVD M3 CSL
Geplaatst: 04 jul 2015, 07:53
door Rvde30
Niels schreef:Tja ik betwijfel het een beetje. Of het loont weet ik niet hoor, ik heb geen idee wat een RHD kost maar of ie uiteindelijk (veel) minder waard is vraag ik mij af. Natuurlijk heb je wel liefhebbers die werkelijk alles door en door checken maar die zullen zelfs niet eens een import auto willen hebben. Het belangrijkste is dat je geen concessies doet met zo'n ombouw, het moet met originele delen.
Van de Z3 M-Coupe S54 zijn er slechts 200 stuks LHD in de EU. De nummers er van heb ik in een overzicht. Is een omgebouwde UK-er minder waard? Wellicht maar als ze vrijwel nooit te koop staan en je wilt per se eentje

En dan moet je al zover gaan dat je nummers erbij hebt. Een omgebouwde naar een S54 maar dan zonder een aantal typische kenmerken haalt het natuurlijk niet qua waarde.
Ik denk dat het voor de waarde niet beter is, iedere sterveling weet ongeveer wel waar hij de optielijst van een BMW vandaan moet toveren. Daar staat het natuurlijk gelijk in.
Dan staat er gelijk in het eerste stuk al Steering: RL (rechts Lenkung/Rechts gestuurd) En in de optie lijst: English version.