Pagina 2 van 2

Re: l+r uitlaat

Geplaatst: 16 jan 2009, 19:01
door Mario TT
Is het ook niet een kwestie van een andere bumper die dichter bij de grond staat? Dan zie je de pijpen niet en heb je het zelfde?

Zit bij de compact het reserve wiel net zoals in mijn 320d sedan? In de gelaste bak in mijn kofferbak? Of een rek onder de auto? Ik zou nevernooit die bak eronderuit slijpen en dichtlassen.. Maar het kan wel :X

Re: l+r uitlaat

Geplaatst: 16 jan 2009, 19:03
door Griffendahl
Waarom zou je dat niet doen ?? Dat heeft een M3 ook... En die rijden ook gewoon zonder reservewiel... Op zich kan het prima hoor... Reparatiesetje erin en gaan met die banaan ;)

Re: l+r uitlaat

Geplaatst: 16 jan 2009, 22:20
door bmw325ticompact
die Foto's van de touring en compact zien er zeker niet verkeerd uit. Alleen gaat mijn voorkeur naar de eindemper van de touring. Ik heb de reservewiel onder de auto dus niet in de kofferbak. Is het dan veel werk om zo'n reparatiesetje te plaatsen of is dat niet nodig hoe ik de reservewiel in een rekje onder de auto heb liggen.

Re: l+r uitlaat

Geplaatst: 17 jan 2009, 00:41
door Patron
farl schreef:Erg netjes die compact! :amen:
+1, ik zeg het ook.. vind compact model opeens stoer worden :D

M3 uitlaat op een 320D ?

Geplaatst: 02 feb 2009, 12:21
door Michielk
Hallo,

Misschien een domme vraag, maar is het technisch mogelijk om het laatste deel van een 320D Touring uitlaat, te vervangen met het laatste deel van een M3 uitlaat (grote pot met quad uitlaten)? Natuurlijk met het nodig las-werk, maar zal het de prestaties van de motor niet negatief beïnvloeden?

Zijn er nadelen? (mechanisch)?
Zijn er voordelen? (buiten natuurlijk het uiterlijk)

Zag namelijk een M3 uitlaat voor een prikje... leek me wel leuk om 4 uitlaten op een Touring te monteren.

Mvg, Michiel.

Re: M3 uitlaat op een 320D ?

Geplaatst: 02 feb 2009, 12:41
door Maestroxl
Alles is te maken, maar ik denk zelf dat je beter af bent met een aftermarket oplossing. (bijv Eisenmann)
Je zult waarschijnlijk behoorlijk wat moeten verbouwen aan de onderkant van je touring.
Waarschijnlijk zit, net als bij de coupé/sedan, de bak voor het reservewiel in de weg.
Je zult dus je reserve wiel ergens anders mee moeten nemen of runflat banden monteren.
Voor je vermogen zal het niet veel uitmaken. Hoe het geluid zal zijn weet ik niet , maar dat zal vast ook veranderen.
Of het beter of slechter klinkt weet ik niet.

Re: l+r uitlaat

Geplaatst: 02 feb 2009, 12:52
door Opt1mus
Berichten samengevoegd

Moderatoropmerking Opt1mus
Staat best leuk op een touring, zie mijn eerdere post

Afbeelding

PS van Griffendahl....

Re: l+r uitlaat

Geplaatst: 02 feb 2009, 17:12
door WiD
Bij een dubbele Eisenmann loopt de rechtse pijp rond je reservewiel,dus moet helemaal niet worden weg geslepen.

Vb op ebay


http://cgi.ebay.de/EISENMANN-Auspuff-BM ... 240%3A1318

Re: l+r uitlaat

Geplaatst: 02 feb 2009, 18:15
door Maestroxl
Dat zeg ik ;)

Re: l+r uitlaat

Geplaatst: 02 feb 2009, 18:28
door WiD
Idd,had verkeerd begrepen wat je juist bedoelde :)

Ik ga wrs ook voor een eisenmann gaan,ben er alleen nog niet uit of het ook een l+r systeem gaat worden of een gewone dubbele.
Ik heb geen :///m: -tech bumper en weet niet of een l+r systeem daar mooi onder staat.