Pagina 2 van 2

Re: Benzinemeter gaat niet hoger dan half vol

Geplaatst: 29 jul 2015, 22:31
door metalman
@ Streamline, zal ik doen, thx voor de tip qua prijs van zo'n unit, zo zie je maar weer dat origineel niet echt duur hoeft te zijn :)
Heb de tank vanmiddag volgegooid en toen via de OBC uitgelezen:
Afbeelding
Stand van de benzinemeter bij volle tank...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op de laatste foto zie je de vulling van de twee helften, 329 wil zeggen: 32.9 Liter in de rechterkant,
de eerste reeks van 3 cijfers geeft '000' aan, dit is onjuist, de tank zit helemaal vol, hier zou iets van '300' moeten staan, 30 Liter... ( 30+32.9= 62.9 Liter > tankinhoud zou 63 Liter moeten zijn |)
Dus toch de linker niveausensor naar de eeuwige jachtvelden :P
Zodra de niveausensor vervangen is zal ik weer een foto plaatsen met het resultaat als beide sensors goed werken....

Re: Benzinemeter gaat niet hoger dan half vol

Geplaatst: 30 jul 2015, 11:03
door streamline
Ik heb de linker vlotter al 2 keer kapot gehad en de rechter 1 keer. Dus ik weet helaas wat het allemaal kost. :whistle:

Re: Benzinemeter gaat niet hoger dan half vol

Geplaatst: 31 jul 2015, 00:59
door metalman
Heb de unit besteld bij de dealer, €74,50 ex btw, zouden ze a.s. Maandag binnen moeten hebben.....
@Streamline, dat is denk ik pech hebben, hoop niet dat ik hetzelfde lot moet ondergaan......

Re: Benzinemeter gaat niet hoger dan half vol

Geplaatst: 10 aug 2015, 23:26
door metalman
Gisterenavond ook maar de niveau-sensor van LA vervangen , probleem eindelijk opgelost :)
Tankmeter doet het weer.....
Afbeelding

Re: Benzinemeter gaat niet hoger dan half vol

Geplaatst: 11 aug 2015, 19:25
door metalman
Iedereen nog bedankt voor het meedenken !
Grtz, |metalman|

Re: Benzinemeter gaat niet hoger dan half vol

Geplaatst: 03 jun 2016, 07:22
door daaldijk
Na het lezen van dit topic begin ik te begrijpen wat er mis is met mijn benzinemeter.

Sinds de aankoop (eind maart, BMW 330 E46) kon ik de tank al nooit helemaal vol krijgen. Tanken als het lampje brandt en toch maar een dikke 40 liter er in, meter tot 3/4. Vreemd maar ach, hoe erg is dat?
Gisteren weer met lampje aan getankt, weer 42 liter, bij starten bleef het lampje branden en de meter ging verder omlaag. Resterende actieradius begint nu de 0 te naderen. Maar dat is onmogelijk want er is gisteren ruim 40 liter in gegaan en sindsdien nog geen 15 km gereden.
Kortom: dat lijkt in eerste instantie één kapotte vlotter te zijn geweest en sinds gisteren ook de tweede.

Klinkt dat logisch?