M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilstaan.
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Heb steeds meer het vermoeden dat Mickey gelijk heeft met de koppaking ergens deze weken even tijd vinden op de kop er af te halen en te inspecteren. Ik heb een aardige hoge druk op mijn koelleidingen staan maar goed dat hebben alle bmw's wel een beetje.
Ook nog steeds geen witte rook bij het starten.
Auto staat nu zo goed als voleldig stil rij er nog maar heel soms mee aangezien het probleem alleen maar verergerd. Al rijd hij nog steeds top eenmaal als alle 4 cilinders aangeslagen zijn.
Ook nog steeds geen witte rook bij het starten.
Auto staat nu zo goed als voleldig stil rij er nog maar heel soms mee aangezien het probleem alleen maar verergerd. Al rijd hij nog steeds top eenmaal als alle 4 cilinders aangeslagen zijn.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
'even' de kop er af halen?
doe een block test, dan zie je het snel genoeg.
doe een block test, dan zie je het snel genoeg.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Zou idd een compressie test doen, kop is er niet zomaar af/op
En je bent dan zo een paar honderd euro verder
Hoe is de staat van je carter ontluchting ? En al je vacuum slangen, denk dat je het in die richting moet zoeken
En je bent dan zo een paar honderd euro verder
Hoe is de staat van je carter ontluchting ? En al je vacuum slangen, denk dat je het in die richting moet zoeken
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Dat is natuurlijk ook wat ik eerst ga doen. mijn vorige post klinkt inderdaad een beetje luchtig maar ik ga dit wel concreet doen als er gekke dingen omhoog komen bij de compressie test.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
als ik dit zo lees ga je ook nog de kop eraf halen zonder enig voorteken (veel blauwe of erg veel witte rook continue).
Octaan 100
Octaan 98: nu even niet.
Euro 95 als er problemen zijn moet je gewoon even terug naar de basis benzine waar iedere 318 motor op draait een leven lang als het moet.
En om de injectoren eens te vertroetelen: injectorreiniger in je tank. Doe dat maar als je een halve tank euro 95 hebt leeg gereden. De tank dan weer vullen en dan pas de injectorreiniger erin gooien.
Octaan 100
Octaan 98: nu even niet.
Euro 95 als er problemen zijn moet je gewoon even terug naar de basis benzine waar iedere 318 motor op draait een leven lang als het moet.
En om de injectoren eens te vertroetelen: injectorreiniger in je tank. Doe dat maar als je een halve tank euro 95 hebt leeg gereden. De tank dan weer vullen en dan pas de injectorreiniger erin gooien.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
een block test is natuurlijk geen compressietest mallerd.
Een blocktest toont uilaatgassen aan in je koelwater. reageert de test, dan moet je idd je kop lichten.
Maar een compressietest kan ook nooit kwaad natuurlijk.
Een blocktest toont uilaatgassen aan in je koelwater. reageert de test, dan moet je idd je kop lichten.
Maar een compressietest kan ook nooit kwaad natuurlijk.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Ik denk dat ik wat aan mijn formulering moet gaan doen want ik bedoelde het dus niet zo allemaal zoals boven beschreven. tevens bedoelde ik dat ik dus naast een block test ook nog een compressietest ga doen. Alleen ben ik bang dat er bij een warme motor niet veel te vinden is mbt de compressietest, aangezien hij dan perfect loopt. Maar goed het is het proberen waard.
Waarom ik er octaan 100 in heb gedaan? simpel mijn alfa luste alles boven de 95 en vond 100-102 nog wat leuker, vooral kwa verbruik.
Injector cleaner heb ik al gedaan precies zoals jij het beschreef. dit gaf helaas geen verbetering. Natuurlijk is het nooit verkeerd dat te doen om de zoveel tijd.
Heb ook nog even gekeken of er een mogelijkheid is om misschien een soort seafoam achtig product in Nederland te krijgen om het inlaattraject en kleppen ect te reinigingen voordat ik aan het blok zelf ga beginnen.
Komende tijd komt er niks anders in dan 95 om inderdaad zo min mogelijk variabelen te hebben. Al Zal ik de komende tijd niet veel tanken denk ik :O
Waarom ik er octaan 100 in heb gedaan? simpel mijn alfa luste alles boven de 95 en vond 100-102 nog wat leuker, vooral kwa verbruik.
Injector cleaner heb ik al gedaan precies zoals jij het beschreef. dit gaf helaas geen verbetering. Natuurlijk is het nooit verkeerd dat te doen om de zoveel tijd.
Heb ook nog even gekeken of er een mogelijkheid is om misschien een soort seafoam achtig product in Nederland te krijgen om het inlaattraject en kleppen ect te reinigingen voordat ik aan het blok zelf ga beginnen.
Komende tijd komt er niks anders in dan 95 om inderdaad zo min mogelijk variabelen te hebben. Al Zal ik de komende tijd niet veel tanken denk ik :O
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Is de auto al uitgelezen met INPA/DIS? Mijne geeft foutcode 112 aan, dit is de nokkenassensor, deze ga ik morgen vervangen en de foutcode verwijderen.
Aangezien ik hier ook last van heb met de eerste koude start.
Excuses, zie net dat de auto inderdaad is uitgelezen. Komen deze foutcodes gelijk terug na het verwijderen?
Aangezien ik hier ook last van heb met de eerste koude start.
Excuses, zie net dat de auto inderdaad is uitgelezen. Komen deze foutcodes gelijk terug na het verwijderen?
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Staat op de vorige pagina de code, daar kun je vrij weinig mee zijn algemene missfire codes.
Zie dat je het gelezen hebt
Codes komen alleen terug als hij dus weer slecht start. niet per direct na verwijderen
Heeft trouwens iemand een idee waar ik een blocktest kit kan aanschaffen?
Zie dat je het gelezen hebt
Codes komen alleen terug als hij dus weer slecht start. niet per direct na verwijderen
Heeft trouwens iemand een idee waar ik een blocktest kit kan aanschaffen?
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Ik zie ook kleine bubbeltjes in de kvs zoals koolzuur bij de frisdrank
Blocktest heb ik nog niet kunnen doen.
Blocktest heb ik nog niet kunnen doen.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
- deepbass909
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Een directe oplossing heb ik niet, maar ik kan wel ontkrachten dat het een verstopte kat zou zijn. Ik heb daar last van gehad (het ding was half gesmolten nadat door een defecte krukassensor er veel te veel benzine doorheen was gekomen), en dat uit zich juist bij hogere toerentallen, niet bij stationair. Door te hoge tegendruk kunnen de cilinders niet meer goed legen en ontbrand het volgende mengsel niet goed meer en krijg je een misfire fout.
Rot lopen bij een koude start kan een lekkende injector zijn, olie of kvs dat in een cilinder loopt of kapotte bougiekabel. Olie en kvs zou je normaal aan de uitlaatgaskleur moeten zien. Olie geeft blauw, kvs geeft wit. Nu wordt kvs wel steeds moeilijker, omdat door de lagere buitentemperatuur en hoge luchtvochtigheid de uitlaatgassen sowieso witte wolken veroorzaken. Maar dan moet de geur wel de aanwezigheid van kvs verraden (zoetig).
Bubbeltjes in je kvs is geen goed teken, dat suggereert dat er ergens gassen in je water kunnen komen. Grote kans dat een blocktest gaat aantonen dat er uitlaatgassen in je kvs zitten... In dat geval zal je een koppakking moeten plaatsen.
Rot lopen bij een koude start kan een lekkende injector zijn, olie of kvs dat in een cilinder loopt of kapotte bougiekabel. Olie en kvs zou je normaal aan de uitlaatgaskleur moeten zien. Olie geeft blauw, kvs geeft wit. Nu wordt kvs wel steeds moeilijker, omdat door de lagere buitentemperatuur en hoge luchtvochtigheid de uitlaatgassen sowieso witte wolken veroorzaken. Maar dan moet de geur wel de aanwezigheid van kvs verraden (zoetig).
Bubbeltjes in je kvs is geen goed teken, dat suggereert dat er ergens gassen in je water kunnen komen. Grote kans dat een blocktest gaat aantonen dat er uitlaatgassen in je kvs zitten... In dat geval zal je een koppakking moeten plaatsen.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Nu het toch weer wat kouder is vroeg in de ochtend lijkt die van mij ook op 3 cilinders te starten, na 5 sec loopt die dan weer normaal, is ook enkel alleen bij de eerste start. Me oude iS had hier in de winter ook altijd last van, waar het door komt
Laptop eraan gehangen maar ik heb geen foutcodes helaas.
Het probleem doet zich ook helaas niet lang genoeg voor om injectors uit te wisselen, aangezien ik niet weet welke er misschien lekt
Laptop eraan gehangen maar ik heb geen foutcodes helaas.
Het probleem doet zich ook helaas niet lang genoeg voor om injectors uit te wisselen, aangezien ik niet weet welke er misschien lekt
- deepbass909
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Sowieso is iets slechter starten als het kouder wordt normaal. Benzine verdampt slechter, en als de injector niet helemaal schoon is, is de spray niet fijn genoeg. Dat wil niet zeggen dat er iets kapot is, maar het is gewoon niet helemaal top meer.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Ben met mijn ouders aan het regelen dat hij in een van de schuurtjes kan bij ons zodat ik droog de kop kan lichten. Blocktest kan blijkbaar niemand hier in Breda. Het demonteren moet mij nog wel lukken ik ga voor het monteren wat maatjes er bij halen om te helpen. Ik laat het jullie wel weten wat het is geworden. Scheur in dek op zou ook zomaar kunnen volgens sommige garages.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Re: M44B19 lijkt op 3 cilinders te starten na een dag stilst
Als je er goed voor gaat zitten heb je de kop er in 1 dag af en op.
One life, live it!